Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-05-03@22:39:58 GMT

روند اجرایی جایزه «پروین اعتصامی» کلید خورد

تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۱۵۳۸۷۱

روند اجرایی جایزه «پروین اعتصامی» کلید خورد

قدس آنلاین: نخستین جلسه هیأت علمی جایزه ادبی پروین اعتصامی در بنیاد شعر و ادبیات داستانی برگزار شد.

پس از برگزاری جلسه هیأت امنای هشتمین جایزه ادبی پروین اعتصامی و با انتخاب آنها، پنج عضو هیأت علمی این جایزه شامل دکتر ژاله آموزگار، راضیه تجار، دکتر مریم جلالی، سودابه فضائلی، دکتر امیربانو کریمی روز گذشته گردهم آمدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 در این جلسه با حضور مهدی قزلی مدیرعامل بنیاد شعر و ادبیات داستانی، درباره مسائلی همچون انتخاب داوران، نظارت بر روند علمی و محتوایی جایزه و جزییات برگزاری بخش‌های جنبی و ... بحث و تبادل‌نظر شد.

در پایان این جلسه، از پوستر هشتمین جایزه ادبی پروین اعتصامی که توسط سلمان رییس‌عبداللهی طراحی شده است، رونمایی شد.

اعضای هیأت علمی جایزه را بیشتر بشناسیم

ژاله آموزگار استاد دانشگاه، پژوهشگر فرهنگ و زبان‌های باستانی، نویسنده و مترجم است. او صاحب مقالات بسیار در مجلات علمی-پژوهشی است و به شش زبان انگلیسی، فرانسه، فارسی، ترکی، پهلوی و اوستایی مسلط است.

راضیه تجار داستان‌نویس و یکی از باسابقه‌ترین مدرسان داستان‌نویسی است. تحصیلاتش کارشناسی در رشته روان‌شناسی است. او یکی از مؤسسان انجمن قلم ایران است و در دوره‌ای هم دبیری آن انجمن را برعهده داشته است. از دیگر فعالیت‌های ادبی این نویسنده‌ توانمند می‌توان به داوری و عضویت در هیأت علمی جشنواره‌ها و جوایز مهم ادبی کشور از جمله جایزه ادبی جلال آل احمد و جایزه ادبی پروین اعتصامی در سال‌های گذشته اشاره کرد. از او بیش از بیست عنوان رمان، مجموعه داستان و زندگینامه به چاپ رسیده است.

مریم جلالی، شاعر، منتقد ادبی، عضو هیأت علمی و استاد دانشگاه است. این عضو هیأت علمی جایزه پروین، دارای دکترای زبان و ادبیات فارسی از دانشگاه فردوسی مشهد است. او که سابقه داوری در جوایز وجشنواره‌های متعددی چون دهمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر را در کارنامه دارد، فعالیت‌های متعددی در حوزه ادبیات کودک و نوجوان انجام داده است. از مریم جلالی ۱۱ کتاب در حوزه زبان و ادبیات فارسی و ۴ اثر در حوزه ترجمه به چاپ رسیده است. انتخاب او با توجه به اختصاص بخشی به ادبیات کودک و نوجوان در جایزه ادبی پروین و تخصص او در این حوزه صورت گرفته است.

سودابه فضائلی نویسنده، مترجم و پژوهشگر ایرانی است که بیشتر با آثارش در اسطوره‌شناسی و نمادشناسی شناخته می‌شود. فضائلی در دانشگاه کمبریج لندن به تحصیل در رشته ادبیات انگلیسی پرداخت و در دانشگاه سوربون پاریس رشته‌های زبان پهلوی  و زبان و ادبیات تطبیقی  خواند. وی در طول بیش از چهار دهه فعالیت بیش از ۴۰ کتاب از وی منتشر شده که بعضی از مراجع اصلی در مقالات پژوهشی و نشریات آکادمیک محسوب می‌شوند.

امیربانو کریمی استاد ادبیات فارسی و متخصص در سبک هندی و صائب‌شناسی است. وی دکترای زبان و ادبیات فارسی از دانشگاه تهران و از نویسندگانی است که بیشتر در متون کلاسیک چه نظم و چه نثر به پژوهش پرداخته است. از امیر بانو کریمی که با رتبه استادیاری در دانشگاه تهران مشغول تدریس است، چندین کتاب و مقاله به چاپ رسیده و در چهارمین همایش چهره های ماندگار در سال ١٣٨٣ به عنوان چهره ماندگار زبان و ادبیات فارسی برگزیده شد.

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایرانیان جایزه ادبی پروین اعتصامی راضیه تجار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۱۵۳۸۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حکم رئیس دانشگاه تهران برای جمیله علم‌الهدی، همسر ابراهیم رئیسی

رئیس دانشگاه تهران با صدور احکامی همسر رئیس‌جمهور و معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهور را به‌عنوان عضو هیأت اجرایی جذب دانشکده خانواده این دانشگاه منصوب کرد.

به گزارش مهر، دانشکده علوم خانواده دانشگاه تهران امروز با حضور انسیه خزعلی معاون رئیس جمهور، قاسم عمو عابدینی معاون وزارت علوم تحقیقات و فناوری، محمد مقیمی رئیس دانشگاه تهران و زهرا ناظم بکایی رئیس دانشگاه الزهرا افتتاح شد.

رئیس دانشگاه تهران در این مراسم با اعطای حکمی انسیه خزعلی معاون رئیس جمهور را به عنوان عضو وابسته هیأت علمی و عضو هیأت اجرایی جذب هیأت علمی دانشکده علوم خانواده دانشگاه تهران معرفی و منصوب کرد.

خزعلی در واکنش به این حکم گفت: من هیچ مسئولیتی را اگر نتوانم کار کنم قبول نمی‌کنم.

محمد مقیمی، همچنین جمیله علم الهدی عضو هیأت علمی دانشگاه شهید بهشتی و همسر رئیس جمهور را به عنوان عضو دیگر هیأت اجرایی جذب هیأت علمی دانشکده علوم خانواده دانشگاه تهران معرفی کرد.

در ادامه رئیس دانشگاه تهران فاطمه یزدیان دانشیار دانشکدگان علوم وفناوری‌های میان رشته‌ای را به ریاست این دانشکده منصوب کرد.

دیگر خبرها

  • توضیح دانشگاه تهران درباره پست جدید همسر ابراهیم رئیسی
  • واکنش دانشگاه تهران به حواشی برخی انتصابات در دانشکده خانواده
  • حکم رئیس دانشگاه تهران برای جمیله علم الهدی، همسر ابراهیم رئیسی
  • همسر ابراهیم رئیسی و انسیه خرعلی از یکجا پُست جدید گرفتند
  • همسر رئیسی پُست جدید گرفت
  • حکم رئیس دانشگاه تهران برای جمیله علم‌الهدی، همسر ابراهیم رئیسی
  • همسر ابراهیم رئیسی پُست جدید گرفت+جزئیات
  • ابلاغ مصوبه‌ای درباره «هیات علمی دانشگاه فرهنگیان»
  • عضو هیأت علمی دانشگاه، ولی عصر (عج) رفسنجان استاد نمونه کشوری شد
  • بحران ادبیات داریم