Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسلم رضایی‌پور، معاون بهره‌وری اقتصادی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه لرستان در گفت‌‌وگو با ایکنا از لرستان، گفت : براساس تدابیر نماینده معظم ولی‌فقیه و ریاست سازمان اوقاف و امور خیریه و تاکید مدیرکل اوقاف لرستان مبنی‌بر ایجاد امکانات رفاهی برای خدمت‌رسانی به زائران بقاع متبرکه، باتوجه به حجم بالای زائران آستان مقدس امامزاده محمدبن حسن(ع) شهرستان الیگودرز علی‎رغم بُعد مسافت و مشکلات جاده دسترسی، احداث زائرسرای این بقعه متبرکه در دستور کار اوقاف قرار گرفت و عملیات اجرایی فاز اول این پروژه عملیاتی شد .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: درفاز اول این پروژه تعداد 12 باب اتاق در دو طبقه در نظر گرفته شده که با پیگیری مستمر همکاران اداره اجرایی شهرستان الیگودرز، این پروژه با 50 درصد پیشرفت فیزیکی درحال اجرا است.
رضایی‌پور گفت: آماده‌سازی تعداد 20 چشمه سرویس بهداشتی و 10 چشمه حمام جدید در مجاورت بقعه متبرکه، علاوه‌بر سرویس‌های بهداشتی قدیمی ضلع جنوبی، ازجمله فعالیت‌های عمرانی انجام گرفته در این مکان مقدس است.
معاون بهره‌وری اقتصادی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه لرستان افزود: باتوجه به حضور زائران این بقعه متبرکه از اقصی‌نقاط کشور و حتی برخی کشورهای خارجی همسایه، ظرفیت‌های زیادی برای خدمت‌رسانی وجود داشته که اجرای طرح هادی و تبدیل به روستای هدف گردشگری، همت همه دستگاه‌های اجرایی مرتبط را می‌طلبد

اتمام فاز اول پروژه محوطه‌سازی و حصارکشی امامزاده ابوالوفا(ع )

رضایی‎پور همچنین از اتمام فاز اول پروژه محوطه‌سازی و حصارکشی امامزاده ابوالوفا(ع ) شهرستان کوهدشت خبرداد و گفت: فاز اول پروژه محوطه‌سازی و حصارکشی آستان مقدس امامزاده ابوالوفا(ع ) کوهدشت به اتمام رسید.
وی افزود: هدف از اجرای فاز اول این پروژه محصور نمودن ضلع غربی، محوطه‌سازی و ساماندهی قبور این قسمت از بقعه متبرکه امامزاده ابوالوفا(ع) بوده که با اتمام این پروژه، فضایی به مساحت بیش‌از 500 مترمربع به‌عنوان محوطه و به‌صورت سنگ‌فرش به فضای صحن این مکان متبرکه اضافه شد.
رضایی‌پور ادامه داد: در ضلع غربی این بقعه متبرکه دو دسترسی سواره و پیاده، پیش‌بینی شده تا هنگامی‌که طرح هادی روستایی امامزاده ابوالوفا(ع) دراین ضلع عملیاتی شد، مشکلی برای تردد زائران به محوطه بقعه متبرکه نداشته باشد.
معاون بهره‌وری اقتصادی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه لرستان افزود: فاز دوم اجرای پروژه حصارکشی و محوطه‌سازی این بقعه متبرکه در ضلع جنوبی بوده که در آینده‌ای نزدیک و بعد از تامین اعتبار عملیاتی خواهد شد.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن ایکنا لرستان اجتماعی اوقاف رضایی بقعه امامزاده محمد حسن الیگودرز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۱۵۵۳۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعیین تکلیف پروژه ۱۵ ساله سد قشلاق تا ۳۱ اردیبهشت

فرماندار صحنه، گفت: مقرر شده سد قشلاق در شهرستان صحنه استان کرمانشاه که در ۱۵ سال گذشته بلاتکلیف و بدون استفاده باقی مانده، تا ۳۱ اردیبهشت ماه تعیین تکلیف شود. - اخبار استانها -

غلامرضا شهبازی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه، اظهار داشت: سد قشلاق در واقع یک مگاپروژه عمرانی در استان است که کار ساخت آن از سال 88 توسط آب منطقه‌ای آغاز شده است و می‌توانست برای رونق اقتصادی و توسعه کشاورزی مؤثر باشد، اما به دلیل برخی مشکلات به یک معضل تبدیل شده است.

وی عنوان کرد: چند روستا در مخزن این سد قرار گرفته‌اند و آب منطقه‌ای نسبت به تملک اراضی و املاک این روستاها اقدام کرد از 330 هکتار حدود 80 هکتار تملک شد و نام دولت سند خورد.

شهبازی گفت: در سال 94 اداره کل اوقاف و امور خیریه طی نامه‌ای از آب منطقه‌ای خواست که هزینه‌ای بابت اراضی و املاک این روستاها به مردم پرداخت نشود زیرا این املاک از املاک اوقاف و وقف خاص هستند.

فرماندار شهرستان صحنه با بیان اینکه همین موضوع دوگانگی برای آب منطقه ای ایجاد کرد افزود: با وجود اینکه این پروژه عمرانی بیش از 90 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و باید آبگیری می‌شد اما متاسفانه به واسطه مشکل اوقاف این اتفاق نیفتاده و با وجود پیگیری چند استاندار نتیجه‌ای حاصل نشده است.

وی بیان کرد: در نهایت پیشنهاداتی ارائه شده که باید کارشناسی شود و تا 31 اردیبهشت ماه فرصت داده شده که به موضوع رسیدگی و مشکلات مردم رفع شود.

شهبازی گفت: جانمایی روستاها توسط بنیاد مسکن انجام شده و تعدادی از خانواده‌ها نیز براساس اولویت‌بندی مستقر شده تا ساخت و ساز را انجام دهند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پیشرفت ۹۵ درصدی پروژه آبرسانی تجهیز و تکمیل چاه و خط انتقال آب تم‌تم در شهرستان جوانرود
  • پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصدی عملیات اصلاح شبکه آبرسانی روستای کوچ دیگ سید در گنبد کاووس
  • تعیین تکلیف پروژه ۱۵ ساله سد قشلاق تا ۳۱ اردیبهشت
  • پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصدی عملیات اصلاح شبکه آبرسانی در گنبد کاووس
  • پیشرفت ۹۵ درصدی پروژه آبرسانی به شهر جوانرود
  • پیشرفت ۶۷ درصدی احداث بزرگترین پل در شیراز
  • روان سازی ترافیک تبریز با تقاطع های غیر همسطح
  • برگزاری مراسم ویژه شهادت امام جعفرصادق (ع) در ۱۶۲ بقعه متبرکه گیلان
  • ۳۰۰ بقعه متبرکه استان میزبان عزاداران امام جعفر صادق (ع)
  • اجتماع عزاداران امام صادق (ع) در ۳۰۰ بقعه متبرکه استان