Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-05-07@16:16:49 GMT

زکات فطره به ازای هر نفر 8 هزار تومان است

تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۱۵۵۷۵۹

آیت الله امامی کاشانی در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما پنج نکته در خصوص زکات فطره را یادآور شد و افزود : نکته نخست ، میزان و نوع زکات فطره است ، جنس زکات فطره گندم ، جو ، خرما و البته مسلمانانی که میزان غذای مصرفی اصلی آنها برنج است باید زکات فطره برنج را پرداخت کنند.

وی خاطرنشان کرد : قیمت زکات فطره برنج در تهران که هر کیلو به طور متوسط 10 هزار تومان است و باید 4 چارک که حدود 24 تا 25 هزار تومان می شود پرداخت کنند و مسلمانان روزه داری که غذای اصلی آن نان است باید 3 کیلو نان به قیمت آزاد که حدود 8 هزار تومان می شود پرداخت کنند ، البته میزان و مبالغ غذای غالب مسلمانان روزه دار در تهران و شهرستان ها متفاوت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه موقت تهران گفت : شخصی که به واسطه دارا بودن شغل درآمدی دارد و می تواند به نحو متعارف زندگی را تامین کند واجب است که زکات فطره را بپردازد و این شخص اگر سرپرست خانواده باشد باید از طرف خود و همسر و فرزندان و یا افرادی که تحت تکفل او قرار دارند زکات فطره بپردازد.

آیت الله امامی کاشانی گفت: کسانی که فقیر هستند و سرپرستان خانواده هایی که نمی توانند زکات فطره بدهند بهتر است زکات فطره معمولی که همان غذای غالب افراد معمولی که نان است و زکات نان می شود 8 هزار تومان را به یک فقیر بدهند.

وی در ادامه به این مطلب اشاره کرد که این زکات فطره باید به چه کسی داده شود و گفت: فقیر یا مستمندی که شخص می شناسد و بهتر است افراد فقیر یا مستمندی که در همسایگی آنها قرار دارد زکات فطره به آنها پرداخت شود.

آیت الله امامی کاشانی گفت: سرپرستان خانواده هایی که خود سیّد هستند می توانند زکات فطره خود را به افراد مستمند و فقیر سیّد و یا غیر سیّد پرداخت کنند اما افراد فقیر و یا مستمندی که سیّد هستند نمی توانند زکات فطره دریافت کنند چون زکات فطره مانند صدقه است و صدقه به سیّد تعلق نمی گیرد این افراد می توانند زکات فطره خود را به کمیته امداد بدهند.

وی در خصوص کفاره افرادی که در ماه مبارک رمضان نتوانستند روزه بگیرند نیز گفت : افراد بیمار ، زنان باردار ،زنانی که به فرزندان خود شیر می دهند و یا افرادی که کهولت سن دارند و نمی توانند روزه بگیرند باید کفاره روزه بدهند و میزان این کفاره هم یک چارک نان است که باید آن نان را به افراد مستمند و یا فقیری که می شناسند و یا افرادی را وکیل قرار دهند که آن نان را به افراد فقیر بدهند.

 

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: عید فطر زکات فطره امامی کاشانی هلال ماه شوال گندم جو خرما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۱۵۵۷۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احتمال انتقال ویکتور اوسیمن به چلسی در ازای پول نقد و روملو لوکاکو

ممکن است روملو لوکاکو را فصل بعد در پیراهن ناپولی ببینیم

طرفداری | چلسی و پاری سن ژرمن به جذب ویکتور اوسیمن، مهاجم نیجریه ای چلسی علاقه دارند. 

به گزارش جانلوکا دی مارتزیو، علاوه بر پی اس جی، چلسی نیز به جذب ویکتور اوسیمن می اندیشد. باشگاه فرانسوی آمادگی شروع مذاکرات برای جذب این مهاجم 25 ساله را دارد درحالی که باشگاه انگلیسی تماس های ابتدایی برای جذب او را برقرار کرده است. چلسی می خواهد شدنی بودن انتقال اوسیمن در ازای روملو لوکاکو و یک بازیکن جوانش به علاوه پرداخت پول نقد را درک کند (80-90 میلیون یورو). مانا، مدیر ورزشی بعدی ناپولی به لوکاکو علاقه دارد و در زمان مدیریتش در یوونتوس نیز به دنبال جذب او بود. باید دید این دو بازیکن چه موضعی خواهند داشت. 

از دست ندهید ????????????????????????

جای خسرو حیدری بودم پیشنهاد منچسترسیتی را قبول می‌کردم! مرد هزار چهره؛ یورگن کلوپ مشاور مالی شد (فیلم) خوشحالی باورنکردنی جیمی کرگر در دیوار زرد! (فیلم) لیونل مسی در شکل‌وشمایلی که هرگز ندیده‌اید! (عکس)

دیگر خبرها

  • مردم در مرحله دوم انتخابات به افراد اصلح و ارجح رای بدهند
  • اتلتیکو درها را باز کرد: خداحافظی ژوائو با بارسا
  • مدل جدید اعتبارسنجی بانکی امسال عملیاتی می‌شود
  • افزایش ۵۰ درصدی زکات در مهران
  • متقاضیان وام دست به عصا رانندگی کنند!
  • هشدار به یارانه‌بگیران متقاضی وام
  • جرایم رانندگی به اعتبارسنجی بانکی اضافه می‌شود
  • جرایم رانندگی به اعتبارسنجی بانکی اضافه می‌شود/ هشدار به یارانه‌بگیران متقاضی وام
  • ضعف‌های زیرساختی و هزینه شدن یارانه برای کالاهای غیراساسی
  • احتمال انتقال ویکتور اوسیمن به چلسی در ازای پول نقد و روملو لوکاکو