Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-04-29@22:48:53 GMT

نخستین گام تصویب قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز

تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۱۵۵۹۳۷

کلیات لایحه اصلاح قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز ­در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی تصویب شد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، در این لایحه دولت خواستار ایجاد سازوکارهای جدیدی برای مبارزه با قاچاق کالا و ارز شده است.
پس از اینکه نمایندگان موافق و مخالف دیدگاه های خود را در خصوص این لایحه ارائه کردند مجلس در رای گیری به کلیات آن رای مثبت داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


جزئیات این لایحه در جلسات بعدی مجلس بررسی خواهد شد. در ادامه جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی، طرح تسریع در تحویل لوایح مرتبط با مدیریت  شهری و شوراهای اسلامی شهر و روستا از جانب دولت تقدیم شد که فوریت بررسی آن به تصویب نرسید. این طرح که به امضای 18 نفر از نمایندگان برای ارائه در صحن علنی مجلس رسیده بود، خواستار این موضوع شده بود که به منظور انضباط هر چه بیشتر مالی و تمرکززدایی اقتصادی - مالی، دولت تا پایان سال اول برنامه ششم اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری  اسلامی ایران لوایح مرتبط با مدیریت یکپارچه شهری، اصلاح قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران و همچنین اصلاح قانون دهیاری ها را برای ارائه به مجلس تسریع کند.
به این ترتیب این طرح به صورت عادی در نوبت بررسی قرار خواهد گرفت. لاریجانی: گرانی های اخیر هفته آینده در مجلس بررسی می شود
­نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس شورای اسلامی از گرانی های اخیر برخی کالاها انتقاد کرد که آقای لاریجانی در پاسخ از برگزاری جلسه در هفته آینده برای بررسی این موضوع خبر داد.
سیدتقی کبیری در نشست علنی امروز (چهارشنبه، 23 خرداد) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی با استناد به ماده 110 آیین نامه گفت: با توجه به وضع اخیر گرانی برخی از کالاها ازجمله خودرو ضرورت دارد مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی یا غیرعلنی این موضوع را بررسی کند.
نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: به نظر می رسد رئیس مجلس نیز باید دستور ویژه ای برای بررسی این موضوع صادر کند.
آقای لاریجانی نیز در پاسخ به تذکر این نماینده گفت: این موضوع روز گذشته در هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی مورد بحث قرار گرفت و مقرر شد هفته آینده جلسه ای در این خصوص برگزار شود. امروز همچنین ­عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی طرح اصلاح ماده 3 به الحاق یک ماده به نحوه پیگیری سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی را اعلام وصول کرد.
احمد امیرآبادی فراهانی در نشست علنی امروز ، یک مورد طرح اعلام وصولی را به این شرح قرائت کرد:
- طرح اصلاح ماده 3 به الحاق یک ماده به نحوه پیگیری سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی مصوب 5 خرداد 1394 اعلام وصول می شود.

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: قانون قاچاق کالا و ارز تصویب لایحه مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۱۵۵۹۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجلس یازدهم با افزایش نمایندگان به ۳۳۰ نفر مخالفت کرد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با طرح افزایش تعداد نمایندگان مخالفت کردند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، در نشست علنی امروز _یکشنبه ۹ اردیبهشت_ مجلس شورای اسلامی گزارش کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها به مجلس شورای اسلامی طرح اصلاح جدول حوزه‌های انتخابیه مجلس شورای اسلامی و تعداد نمایندگان آنها در دستور کار صحن علنی قرار گرفت و نتوانست رای لازم را کسب کند.

کد خبر 748696

دیگر خبرها

  • اصلاح‌طلبان درباره روند بررسی صلاحیت‌ها چه گفتند؟
  • جلسه علنی نوبت عصر مجلس پایان یافت
  • جلسه علنی نوبت صبح مجلس پایان یافت/ عصر امروز؛ ادامه بررسی بودجه
  • مجلس یازدهم با افزایش نمایندگان به ۳۳۰ نفر مخالفت کرد
  • پخش زنده صحن علنی مجلس شورای اسلامی
  • آغاز جلسه علنی مجلس/ بررسی ایرادات شورای نگهبان در طرح مالیات بر سوداگری
  • جلسه علنی مجلس آغاز شد/ بررسی ایرادات طرح مالیات بر سوداگری
  • لایحه جداول بودجه ۱۴۰۳ در دستور کار هفتگی صحن علنی مجلس قرار خواهد گرفت
  • مجلس بخش دوم لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ را بررسی می‌کند
  • بررسی لایحه جداول بودجه ۱۴۰۳ در دستور کار هفتگی مجلس قرار خواهد گرفت