Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدتی است در میان کارشناسان و مسئولان حوزه دریا مقوله تأسیس وزارت‌خانه «دریا و دریانوردی» با توجه به مزیت‌ها و پتانسیل‌های کشور در این حوزه مطرح شده‌ است.

یک کارشناس حوزه دریا در گفت‌وگو با ایسنا، با تأکید بر این‌که ما نباید خودمان را با کشورهای دیگر مقایسه کنیم و این اشتباه است در ادامه اظهار کرد: اگر کشورهایی هم مثل اندونزی این وزارت‌خانه را دارند، وزارت‌خانه هماهنگ‌کننده‌ی ارگان‌های دریایی است که ما در کشور شورایعالی صنایع دریایی را داریم که آن هم دقیقاً مثل وزارتخانه عمل می‌کند و حتی بهتر.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«فرید شعبانی» با اشاره به حضور توأمان نیروهای نظامی در این شورا به‌عنوان یک مزیت گفت: رئیس این شورا شخص رئیس جمهور است که کارهای اجرایی آن را معاون اول رئیس‌جمهور انجام می دهد که معاون اول کنونی هم از ابتدای انقلاب در صنایع بوده و صنعت را به خوبی می‌شناسد.

وی با انتقاد از طرح تشکیل وزارتخانه دریا افزود: این که ما بیائیم و در این جا بگوئیم که صرفاً وزارت دریا داشته باشیم، برای من جای پرسش است که به چه‌علت ما باید یک دستگاه عریض و طویل مثل وزارتخانه داشته باشیم؟

این کارشناس حوزه دریا افزود: با توجه به این که دستور این است که دولت کوچک بشود ما تازه داریم یک عضو اضافه می‌کنیم؟! با چه کسانی می‌خواهیم پرش کنیم؟ به هر حال هر وزیری یک قائم مقام نمی‌خواهد؟ این وزارت‌خانه معاونت نمی‌خواهد؟ هر معاونت یک مدیر کل نمی‌خواهد؟ تازه این افراد همه ستادند و کار اجرایی نمی‌کنند و فقط دستور می‌دهند.

شعبانی خاطرنشان کرد: اگر ما همت و دقت بیشتری کنیم و در مسائل کارشناسی، از کارشناسان دقیق دریایی استفاده کنیم، کسانی که دریا را آزموده‌اند نه فقط شنیده‌اند، از تجربیات این افراد استفاده کنیم قطعاً صنعت دریایی ما در مسیر پیشرفت قرار خواهد گرفت.

این کارشناس دریا با تأکید بر اهمیت صنعت کشتی‌سازی در خصوص مشکلات اساسی و بنیادی این صنعت گفت: چرخ صنعت را باید صنعت‌گر بچرخاند. صنعتگر یک فرد نیست، مجموعه‌ای از دانش‌ها، علم‌ها و توانمندی‌هاست. صنعت یک سری ساختمان همراه با یک سری ابزار است که با آدم‌ها شکل می‌گیرد.

وی تصریح کرد: یک مدیری می‌آید و این صنعت را یکباره متحول می‌کند، چون ایده‌ی خوب، فکر خوب و توانمندی خوب دارد.  اما شما به یکباره یک صنعت خیلی بزرگ را به یک شخص ناتوان بدهی(حالا به هر دلیلی) صنعت خوب، جایگاه خوب و فکر خوب را به زمین می‌کوبد.

شعبانی با اشاره به سخنی از دکتر چمران در اوایل انقلاب «این که ما بگوئیم مدیر تقوا داشته باشد، این تنها کافی نیست، مدیر باید تخصص هم داشته باشد.» گفت: تقوا کمک می‌کند که اگر مدیری توانمندی و تخصص نداشت خودش بگوید:((من نمی توانم)).

وی افزود: مدیران ما باید متقی باشند، یعنی همه‌مان، کاری را که نمی‌توانیم انجام دهیم بگوئیم نمی‌توانیم. اگر نمی‌توانیم یک کشتی را تعمیر کنیم، بگوئیم نمی‌توانیم. چرا کشتی را خراب کنیم، زمان را بیهوده هدر دهیم و هزینه گزاف برای سازمان ایجاد کنیم. نتیجه این می‌شود که کارفرما ناراضی می‌شود و می‌گوید دیگر این جا تعمیرات انجام نمی‌دهم و کشتی را برای تعمیر به چین می‌برد! نتیجه چه می‌شود کارگر چینی تقویت می‌شود، شرکت چینی رزومه‌اش بالاتر می‌رود و این طرف دقیقاً برعکس اتفاق می‌افتد مهندس و کارگر ایرانی بیکار شده و داک‌ها پروژه‌ای نخواهند داشت.

شعبانی با بیان این‌که در مقوله انتخاب مدیران در مناصب مختلف، باید رودربایستی را کنار بگذاریم، یادآور شد: نگاه صنعتی یک نگاه خاص است بنابراین ما باید از افراد متخصص که سابقه و تجربه بالا دارند استفاده کنیم. متخصصینی که در عمل و نه در حرف خود را نشان داده‌اند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام منطقه هرمزگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۱۵۷۲۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقویت مرزبانی سبب گستردگی توسعه و پیشرفت همه جانبه جامعه می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی عصر سه شنبه شب در نشست با فرمانده و معاونان فرماندهی مرزبانی استان بوشهر فعالیت در این مجموعه را یک کار خدایی دانست و اظهار داشت: خدمات و فعالیت‌های مرزبانی در راستای مدیریت دریایی کارآمد در جغرافیای زیستی محسوب می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با اشاره اهمیت مدیریت دریایی، گفت: به سبب شرایط اقتصادی، مدیریت دریا محور در دستور همه کشورها قرار گرفته و اکنون کشورهای پیشرفته به سمت مدیریت دریا پیش می‌روند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر دریا را یک فرصت مهم و فوق‌العاده برای پیشرفت و توسعه نام برد و خاطرنشان کرد: مرزبانی دریایی نقش مهمی در مدیریت کلان دریا دارد و ارزش فعالیت این مجموعه بسیار بالا است.

امام جمعه بوشهر نقش مرزبانی در پیشرفت و توسعه جامعه را بسیار مهم دانست و اضافه کرد: تقویت مرزبانی بر توسعه و پیشرفت دیگر امور جامعه جامعه نقش مهمی دارد و این مهم رسالت همگانی است.

صفایی بوشهری تعامل و همکاری با مجموعه فرماندهی مرزبانی استان بوشهر را مورد تاکید قرار داد و گفت: مجهز شدن مرزبانی به سیستم‌های رصد، پایش و کنترل الکترونیکی امری مهم و ضروری است.

وی بر توجه به آموزش مرزبانان در بخش‌های مختلف تاکید کرد. فرمانده مرزبانی استان بوشهر هم با تاکید بر توجه به استیفای حقوق دولت و مرزنشینان اضافه کرد: مرزبانی در این عرصه توجه ویژه‌ای دارد و همکاری و تعامل مرزنشینان استان بوشهر با مأموریت‌های مرزبانی ستودنی است.

سرهنگ خسروی از مجهز شدن این مجموعه به امکانات نوین خبر داد و بیان کرد: با تجهیز مرزبانی به وسائل پیشرفت امکان دسترسی به همه نقاط مرز دریایی خلیج‌فارس و سواحل استان فراهم شده است.

وی افزود: مرزبانی استان بوشهر به دوربین‌های الکترونیکی و اپتیکی، امکانات پهپادی و مدیریت هوشمند مرز مجهز شده است.

کد خبر 6093608

دیگر خبرها

  • تقویت مرزبانی سبب گستردگی توسعه و پیشرفت همه جانبه جامعه می‌شود
  • تامین ارز برای واردات کالاهای اساسی، صنایع و خدمات از مرز ۴٫۲ میلیارد دلار گذشت
  • دولت چقدر ارز ۲۸۵۰۰ تومانی پرداخت کرد؟
  • هشدار وضعیت اضطراری در پی فوران آتشفشانی در اندونزی
  • تقویت مرزبانی سبب گستردگی توسعه جامعه می‌شود
  • ۴ میلیارد و ۴۴۴ میلیون دلار ارز برای واردات کالاهای اساسی، صنایع و خدمات تامین شد
  • توانایی ایران در وصل شدن گذر جنوب شرق به اروپای شرقی
  • بازتخصیص آب غیرمتعارف به ۳۱ صنعت استان یزد
  • ریز ارز پرداختی کالاهای اساسی و تجاری/چقدر ارز پرداخت شد؟
  • وزارت بهداشت و درمان در اصلاح فرهنگ فرزندآوری یاری‌رسان‌ باشد