Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-29@04:14:13 GMT

عصر ظهور؛ عصر حیات معنوی انسان است

تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۱۵۷۸۳۴

به گزارش ایکنا از چهارمحال و بختیاری، همزمان با ایام ماه مبارک رمضان سومین روز از پنجمین دوره طرح هماهنگ کرسی تلاوت و تدبر در قرآن، در ابتدای این برنامه که صبح امروز 23 خرداد ماه در سالن اجتماعات جهاد دانشگاهی استان برگزار شد، محسن مولوی، قاری برجسته و توانمند استان آیاتی از سوره مبارکه حدید را تلاوت کرد و در ادامه حجت الاسلام علی‌محمد باقی، استاد حوزه و دانشگاه به تفسیر آیات تلاوت شده از سوره حدید پرداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بیان کرد: منظور از تاویلی بودن آیات قرآن این است که امام با توجه به منبع صدور آیه و حقیقتی که قرآن برای وی صادر کرده مفهوم آیه را بیان می کند، در صورتی که در آیات تفسیری نکات از داخل آیه مورد بحث واقع می شود که آیه 16 سوره حدید از جمله آیات تفسیری است که به امام عصر (عج) برمی‌گردد.
حجت‌الاسلام باقی با اشاره به اینکه کار امام هدایت به امر و هدایت "کن فیکون" است، تاکید کرد: شان امام دستگیری و رساندن انسان به مقصد است نه نشان دادن مسیر.
وی گفت: امام دست کسی را می‌گیرد که با وی بیعت کرده باشد و عالی ترین عملی که می تواند انسان را به این دستگیری برساند، نماز است.
استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه شفیع به معنای جفت است، ادامه داد: اگر کسی به نماز توهین کند و به درستی نماز را به جای نیاورد، در قیامت به شفاعت پیامبر نخواهد رسید و به وی وصل نخواهد شد.
وی افزود: نماز بیعت با امام عصر (عج) است، هر میزان که نماز قوی باشد دستگیری امام قوی تر است و فرد بهتر به مقصد می رسد، در غیر این صورت نمی تواند در این مسیر حرکت کند و به مقصد برسد.
حجت‌الاسلام باقی گفت: منظور از «ذکر الله» در آیات، امام علی (ع) است زیرا انسان را به یاد خدا می‌اندازد.
وی در ادامه با اشاره به اینکه اتمامی انسان ها در عصر ظهور امام زمان (عج) زنده معنوی خواهند شد، تصریح کرد: انسان در دوران غیبت امام عصر (عج) مردگی می کند و در عصر ظهور، حیات معنوی می‌یابد که تفاوت قبل و بعد از ظهور، از زمین تا آسمان است.
کارشناس مرکز تخصصی مهدویت قم گفت: اولین شرط برای بازگشت و رجعت در ظهور امام زمان (عج) زیبا خواندن نماز و دعوت دیگران به این امر است.
وی یادآور شد: اگر فردی حتی با اصرار دعوت به نماز را نپذیرد، ثواب بیشتری برای فرد دعوت کننده نوشته می‌شود، همچنین اگر فردی برای ظهور امام عصر (عج) دعا کند ولو اینکه ظهور انجام نشود، ثواب نزدیک کردن ظهور برای آن فرد نوشته خواهد شد.

منبع: ایکنا

کلیدواژه: ایکنا جهاددانشگاهی کرسی تلاوت و تدبر حجت الاسلام باقی نماز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۱۵۷۸۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالان ستاد اقامه نماز جمعه خاش تجلیل شدند

به گزارش خبرنگار مهر، امام جمعه خاش پیش از ظهر شنبه در اردوی اعتلای فرهنگی و آموزشی ستاد اقامه نماز جمعه که با حضور مسؤولان شهرستان خاش، فعالان خواهر و برادر عضو این ستاد در اردوگاه فرهنگی و تفریحی دره گل شهرستان تفتان برگزار شد، گفت: جامعه و مردم در سه چیز یعنی شرکت در نماز جمعه، جهاد و مناسک حج با رهبران و پیشوایان خود مخالفت نکنند که هلاک می‌شوند.

حجت‌الاسلام غلامرضا دهقان افزود: باید مسلمانان به نماز جمعه که یک محفل معنوی، عبادی و سیاسی بوده و مسائل جهان و عزت اسلام بیان می‌شود، بیش از پیش اهمیت بدهند، زیرا هم به عبادت خداوند متعال می‌پردازند و هم وحدت، انسجام و شکوه و همبستگی و عظمت و ابهت اسلام برای دشمنان به نمایش گذاشته می‌شود.

حجت الاسلام حسن شیبک امام جمعه موقت و مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه خاش هم در این مراسم گفت: نماز جمعه در حقیقت حج مساکین و محلی باشکوه برای نمایش اتحاد و یکپارچگی امت اسلامی به شمار می‌رود.

شایان ذکر است در پایان این مراسم از فعالان ستاد اقامه نماز جمعه خاش تجلیل شد.

کد خبر 6089950

دیگر خبرها

  • آیت‌الله نجفی تهرانی درگذشت
  • رسالت معلم ،‌ارتقاء علمی و معنوی دانش آموزان است
  • توسعه فعالیت‌‌های فرهنگی حوزه عفاف و حجاب در مرکزی
  • رسالت معلمان ارتقای علمی و معنوی دانش آموزان است
  • فعالان ستاد اقامه نماز جمعه خاش تجلیل شدند
  • (عکس) روبوسی کاظم صدیقی و وزیر ارشاد در نماز جمعه
  • خطبه های نماز جمعه شهرستان های هرمزگان 
  • تاکید امام جمعه مشهد بر ضرورت تحول و تجدید حیات در عرصه فرهنگی جامعه
  • شناساندن حضرت حجت(عج) به جهانیان؛ اولین گام ظهور
  • پیش‌بینی امام خمینی (ره) از سرکوب‌ها در آمریکا: آنها تحمل آشفتگی خوابشان را ندارند