Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ بانک سرمایه‌گذاری شرکت "سیتی‌گروپ"(Citi) اعلام کرده است که تا پنج سال آینده، حدود 10 هزار شغل را به صورت خودکار در خواهد آورد.

"سیتی‌بانک" (Citibank)، یک بانک آمریکایی و بازوی ارائه خدمات بانکداری شرکت خدمات مالی سیتی‌گروپ است که در سال 1812 تاسیس شد. سیتی‌گروپ در حال حاضر، سومین شرکت خدمات مالی و بانکداری در ایالات متحده آمریکا محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

"جیمی فورس"(Jamie Forese)، مدیر اجرایی این بانک گفت: کارهای فناوری و اجرایی، پربارترین کارها در زمینه پردازش ماشینی هستند.

وی ادعا کرد که ممکن است این شرکت، نزدیک به نیمی از 20 هزار کار اجرایی خود را به صورت ماشینی درآورد و به این ترتیب، ماشین‌ها با سرعت بیشتری جای انسان را خواهند گرفت. این بانک در نظر دارد از نیروهای انسانی، در کارهای دیگری مانند فروش و پژوهش استفاده کند. فورس افزود: با ماشینی شدن کارها، نوع کاری که انسانها انجام می‌دهند تغییر خواهد کرد.

از سال 2007 تا 2017، نزدیک به 60 هزار شغل از هشت بانک برتر جهان حذف شده‌اند.

ماه گذشته، پنج ربات، جایگزین هشت کارمند "بانک سن. گلر کانتونال" (SGKB) در سوئیس شدند تا به گردش کار سرعت بدهند. ربات‌ها توانستند مانند انسان‌ها اما بدون استراحت کار کنند که این موضوع، آنها را کارآمدتر می‌ساخت. طرح آزمایشی این پیشنهاد آنقدر خوب پیش رفت که سیتی‌بانک تصمیم گرفت، استفاده بیشتری از ربات‌ها داشته باشد.

گزارشی که در سال گذشته منتشر شد، نشان داد که در 13 سال آینده، ماشین‌ها می‌توانند جایگزین بیش از 800 میلیون کارگر شوند. براساس پژوهشی که در سال 2017 انجام شد، فناوری و هوش مصنوعی می‌توانند بخش مالی را متحول کند.

امکان دارد خودکار شدن مشاغل سیتی‌بانک، توجه بیشتری را به سوی صنعت بانکداری جلب ‌کند.

منبع:ایسنا

انتهای پیام/

ربات ها خدمات بانکداری را در  شرکت سیتی انجام می‌دهند

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: خواندنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۱۵۸۴۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اپل کارمندان هوش مصنوعی گوگل را دزدید

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از مک رومرز، با توجه به تلحیل لینک های پروفایل لینکدین که توسط نشریه فایننشال تایمز انجام شده، اپل از سال 2018 میلادی حداقل 36 متخصص گوگل را استخدام کرده است. در آن زمان اپل جان جیان آندرئارا به عنوان مدیر ارشد اجرایی هوش مصنوعی خود استخدام کرده بود.

تیم اصلی هوش مصنوعی اپل در کالیفرنیا و سیاتل فعالیت می کنند اما این شرکت اخیرا دفاتر مختص هوش مصنوعی خود را در زوریخ واقع در سوییس گسترش داده است.

کارشناسان معتقدند ادغام استارت آپ های محلی هوش مصنوعی FaceShift و Fashwell در اپل نیز براساس تصمیم ساخت یک آزمایشگاه تحقیقاتی مخفی به نام Vision Lab درهمین شهر است.

طبق گزارش نشریه مزبور، کارمندان این آزمایشگاه درباره فناوری زیربنایی تحقیق می کنند که چت جی پی تی اوپن ای و محصولات مشابه مبتنی بر مدل های زبانی بزرگ را فعال می کند. تمرکز آنها روی طراحی مدل های هوش مصنوعی پیشرفته تری است که داده های ورودی متنی و تصویری را به کار می گیرد تا به سوالات پاسخ دهد.

این گزارش حاکی از آن است که فعالیت اخیر اپل روی مدل های بزرگ زبانی نتیجه طبیعی تحقیق این شرکت روی دستیار هوشمند سیری در دهه گذشته است. در بخشی از متن گزارش آمده است: این شرکت از مدت ها قبل از پتانسل شبکه های عصبی( نوعی هوش مصنوعی که با الهام از کنش و واکنش اعصاب مغز انسان ساخته شده )و فناوری که به توسعه محصولاتی مانند چت جی پی تی منجر می شود، آگاه بوده است.

در حال حاضر گروه برتر هوش مصنوعی اپل از برخی پرسنل سابق گوگل از جمله جیان آندرئا، مدیر سابق گوگل برین که اکنون بخشی از دیپ مایند است، سامی بنجیو مدیر ارشد هوش مصنوعی اپل که قبلا یک محقق ارشد در گوگل بود، تشکیل شده است.

کد خبر 6093263

دیگر خبرها

  • هشدار به کارمندان؛ حقوق بگیران حق دریافت هدیه ندارند!
  • کارکنان دولت حق دریافت هدیه را نخواهند داشت
  • مدیر عامل بانک سینا برکنار شد
  • علی ابدالی مدیر عامل بانک سینا شد
  • اپل کارمندان هوش مصنوعی گوگل را دزدید
  • «طرح‌های تکمیل زنجیره ارزش» جایگزین ۱۷ طرح پتروشیمی شدند
  • فعال‌سازی بانکداری اینترنتی در بانک ملت بدون مراجعه حضوری
  • مدیرعامل بانک سینا تغییر کرد/ ابدالی سرپرست شد
  • آیا پاسپورت برای آیلتس لازم است؟ نکاتی که باید بدانید!
  • این آژانس فقط پس از برپایی کشور مستقل فلسطین منحل خواهد شد