Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-06@14:04:08 GMT

عکس/ پرورش گاومیش در مازندران

تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۱۵۸۷۹۳

در حال حاضر در جهان بیش از ۱۵۰ میلیون راس گاومیش وجود دارد که بیش از ۹۰ درصد آن در قاره آسیا نگهداری می‌شود.

به گزارش مشرق، ایران هم از نظر پرورش و تعداد گاومیش با ۵۰۰ هزار راس جزء ۲۰ کشور اول جهان است. به گفته کارشناس سازمان جهاد کشاورزی مازندران بدلیل شرایط خوب آب و هوایی مازندران از مناطق مستعد پرورش گاومیش در کشور است به طوری که در حال حاضر ۵ هزار و ۹۲۰ راس گاومیش در ۸ شهرستان استان پراکنده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

درصد پروتئین در شیر گاو میش بیشتر از گاوهای شیری بوده و همزیستی او با شرایط سخت در مقایسه با گاوهای شیری عاملی اساسی در توسعه پرورش این حیوان محسوب می‌شود. پرورش گاو میش در مقایسه با پرورش گاو بهینه‌تر است، چون نیاز غذایی این حیوان به غذا مانند گاو نیست و این حیوان از هر علوفه‌ای تغذیه می‌کند، ولی گاوهای شیری توان هضم علوفه‌های مختلف را ندارند. این دام می‌تواند گیاهانی که فیبر بالایی دارند را به واسطه شرایط فییولوژیکی شکمبه هضم کند و در مقایسه با گاوهای شیری نیز هزینه نگهداری آن ۵۰ درصد کمتر است.

منبع: مشرق

کلیدواژه: جام جهانی روسیه برجام حمایت از کالای ایرانی کره شمالی پرورش گاومیش حیات وحش گاومیش مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۱۵۸۷۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشرفت و تحول در کشور از مدرسه آغاز می‌شود

ایسنا/مازندران مدیرکل آموزش و پرورش مازندران از این نهاد به عنوان یک نهاد اثرگذار یاد کرد و گفت: پیشرفت و تحول در کشور از مدرسه آغاز می‌شود.

حسین کمالی ۱۶ اردیبهشت در آیین تجلیل از فرهنگیان بخش کجور که در تالار روستای خوشل برگزار شد، با بیان اینکه برگزاری این مراسم نشانه احترام به مقام معلمان است، اظهار کرد: هرسال که می‌گذرد درک مردم نسبت به مقام معلم بیشتر می‌شود.

وی با بیان اینکه محرومیت شایسته بخش کجور نیست، افزود: این منطقه محل پرورش نخبگان و شخصیت‌های بزرگی بوده است که در حال حاضر در سطح ملی دارای مسئولیت‌های بالایی هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران از این نهاد به عنوان یک نهاد اثرگذار یاد کرد و گفت: پیشرفت و تحول در کشور از مدرسه آغاز می‌شود.

کمالی خطاب به معلمان بخش کجور که در دوردست خدمت می‌کنند، گفت: معلمی سختی‌هایی را به همراه دارد و شما که در دوردست خدمت می‌کنید سختی‌های شما بیشتر است.

وی با تاکید بر قدردانی ازجایگاه معلمان افزود: برای داشتن جامعه سالم و صالح باید آموزش و پرورش را به عنوان محل تربیت انسان بدانیم.

این مسئول خاطرنشان کرد: هزینه‌هایی که برای جلوگیری از ناهنجاری‌ها صرف می‌شود اگر از ابتدا در آموزش و پرورش هزینه شود جلوی بسیاری از مشکلات اجتماعی گرفته خواهد شد.

کمالی آموزش و پرورش را نقطه شروع آرامش فرزندان دانست و یادآور شد: دانش آموزان امانات مردم در نزد ما هستند و باید با تمام وجود در خدمت فرزندان این مرز و بوم باشیم.

وی معلمی در مناطق دوردست و دور از خانه را به نوعی جهاد فرهنگی دانست و ادامه داد: شما افسران جبهه فرهنگی هستید.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آمار بالای حیوان گزیدگی در اردبیل
  • پیشرفت و تحول در کشور از مدرسه آغاز می‌شود
  • این استان رکورد دار آمار حیوان گزیدگی در کشور
  • روستای بدون بیکار در مازندران
  • روستای بدون بیکار با پرورش گل در مازندران
  • توصیه‌های هواشناسی کشاورزی
  • اردبیل بالاترین آمار حیوان گزیدگی در کشور را دارد
  • بالاترین آمار حیوان گزیدگی در کشور را این استان دارد | بیشترین گزیدگی ها مربوط به کدام حیوان است؟
  • چهار هزار و ۶۰۰ کارگر ساختمانی قم تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرند
  • کمین غافلگیرکننده یک ببر برای گاومیش هندی (فیلم)