Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور از تشکیل کارگروه‌های تخصصی برای بررسی آمایش آموزش عالی و ارتباط صنعت با دانشگاه خبر داد.

به گزارش ایسنا، دکتر منصور کبگانیان با اشاره به برگزاری یکصدو ششمین جلسه ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور که به ریاست دکتر محمدرضا مخبر دزفولی، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در محل دبیرخانه این شورا برگزار شد، در مورد دستور این جلسه گفت: در ابتدای این جلسه با توجه به فرمایشات و رهنمودهای مقام معظم رهبری «مدظله العالی» در دیدار اخیرشان با اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها، برای بررسی راهکارهای اجرای این رهنمودها، کارگروه‌هایی با موضوع آمایش آموزش عالی، ارتباط صنعت با دانشگاه و افت ورود و علاقه به تحصیل در رشته‌های علوم پایه مانند ریاضی و فیزیک تشکیل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در ادامه جلسه، گزارش تهیه شده توسط مرکز همکاری‌های علمی و فناوری ریاست جمهوری ارائه شد که در آن سیاست‌های اشتغال فارغ‌التحصیلان کشور چین مورد بررسی قرار گرفت.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: در این گزارش محورها و برنامه‌های دولت چین برای اشتغال فارغ التحصیلان ارائه شد و تجربیات کشور چین در اجرای سیاست‌های اشتغال مورد بررسی قرار گرفت که یکی از نتایج قابل ملاحظه آن کاهش نرخ بیکاری کشور چین به حدود 4 درصد بود.

استاد دانشگاه امیر کبیرگفت: محور بعدی که در دستور جلسه مورد توجه قرار گرفت، گزارش روند تدوین «سند جامع روابط علمی بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران» بود.

وی افزود: این سند با تاکیدمقام معظم رهبری «مدظله العالی» در اواخر سال 1395 در دستور کار قرار گرفت و دغدغه اصلی از پیگیری این موضوع آن بود که با توجه به چند قرن سابقه درخشان تمدن اسلامی در علم و فناوری و ارائه این دستاوردها به سایر ملل هم اکنون در بهره‌گیری ایران از علم و فناوری جهان برخورد مناسبی نسبت به دانشمندان ایرانی صورت نمی‌گیرد.

دبیر ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور ادامه داد: برخوردهای سیاسی و امنیتی با دانشمندان و محققان ایرانی کشور از قبیل ندادن ویزا و برخی دستگیری‌ها که صورت گرفته است، سبب شد که سندی در این رابطه تدوین شود.

دکتر کبگانیان گفت: تدوین این سند با همکاری وزرای علوم، تحقیقات و فناوری، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، امور خارجه، اطلاعات و سایر دستگاه‌های ذیربط آغاز شد و برای تدوین این سند حدود 14 جلسه با حضور وزرای مربوطه و معاونین آن برگزار شد تا به تدوین پیش‌نویس این سند رسیدیم و خوشبختانه در 6 جلسه از جلسات شورای عالی انقلاب فرهنگی این سند اواخر سال 96 تصویب و ابلاغ شد.

وی افزود: این سند بسیاری از نگرانی‌های اساتید و محققان کشورمان را که در خارج از کشور داشتند، مرتفع خواهد کرد.

دبیر ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور ادامه داد: در ادامه جلسه 106 ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور، گزارش معاونت پژوهشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری پیرامون بند ط تبصره 9 قانون بودجه 97 کشور در رابطه با تخصیص حدود 400 میلیارد تومان بودجه برای امور پژوهشی ارائه و بررسی شد.

وی گفت: در قانون بودجه پیش‌بینی شده بود که برای این تبصره آئین‌نامه‌ای تدوین شود که در همین رابطه وزیر  علوم، تحقیقات و فناوری به همراه معاونان پژوهشی و آموزشی خود در این جلسه پیشنهادهای خود را ارائه کردند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: امیدواریم با تصویب این آئین‌نامه در دولت، بودجه‌ای در حدود 400 میلیارد تومان برای امور پژوهشی در سال 97 تخصیص داده شود تا برخی از مشکلات پروژه‌های دانشگاهی تقاضامحور حل شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام ارتباط دانشگاه با صنعت شورای عالی انقلاب فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۱۶۱۷۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسبقیان: چهار آئین نامه برای ارتقا فرهنگ هواداری تدوین می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، جلسه کارگروه ارتقا فرهنگ هواداری به ریاست معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان امروز (یک‌شنبه) برگزار شد.

در جلسه کارگروه ارتقا فرهنگ هواداری، سیدمحمدشروین اسبقیان معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای، مریم کاظمی‌پور معاون توسعه ورزش بانوان، داود آذرنوش مشاور فرهنگی وزیر، حجت‌الاسلام علی احدی مدیرکل دفتر فرهنگی وزارت ورزش و جوانان، مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال و دیگر اعضا حضور داشتند.

سیدمحمدشروین اسبقیان با اشاره به اتفاقات اخیر در لیگ برتر و دستور وزیر ورزش و جوانان مبنی بر پیگیری این موضوع تصریح کرد: رییس فدراسیون فوتبال بلافاصله در پی این دستور جلسه‌ای با همکاران خود داشتند و قرار است جلسه‌ای نیز با قید فوریت با حضور مسئولان وزارت ورزش و جوانان با رئیس فدراسیون و مسئولان ارکان انضباطی و اخلاقی این فدراسبون برگزار شود و امیدوارم با تدبیر و تصمیم‌گیری مناسب، راهکارهای مناسب برای جلوگیری از ناهنجاریهای اخلاقی اتخاذ شود.

معاون توسعه‌ ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزشی جوانان اهمیت کارگروه جلسه کارگروه ارتقا فرهنگ هواداری را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: این کارگروه از جمله مهم‌ترین کارگروه‌هایی است که فعالیتش آغاز شده است و در راستای تسری ارزش‌های اخلاقی در فضای فرهنگ هواداری اثرات مثبتی خواهد داشت.

او ادامه داد: قرار است در قالب فعالیت‌های این کارگروه، چهار آیین‌نامه متناسب با ارتقا فرهنگ هواداری تدوین شود تا با عزم و اراده‌ی جدی از اتفاقات غیرفرهنگی جلوگیری شود.

در ادامه در خصوص آیین‌نامه‌ی تشکیل کانون هواداری که از فصل بعد به عنوان یک الزام برای باشگاه‌ها قرار خواهد داشت، بحث و تبادل نظر صورت گرفت تا با اصلاح و تکمیل آیین‌نامه، برای اجرا، ابلاغ شود.

مریم کاظمی‌پور معاون توسعه‌ی ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان، تشکیل کانون هواداران باشگاه‌ها را به عنوان یک ضرورت مورد توجه قرار داد و نسبت به قرارگرفتن معاونت بانوان در ساختار اداری کانون‌های هواداری نکاتی را مطرح کرد.

کد خبر 6097468

دیگر خبرها

  • اعلام نتایج فراخوان جذب مدرس حق التدریس دانشگاه علمی‌کاربردی
  • جزئیات فعالیت ۴ کارگروه تخصصی اجلاس سراسری معماری و شهرسازی
  • اعلام نتایج فراخوان جذب مدرس حق‌التدریس دانشگاه جامع علمی کاربردی
  • نخستین کنفرانس بین‌المللی علوم وفنون هسته‌ای دراصفهان آغاز می‌شود
  • عصر امروز، آغاز نخستین کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای در اصفهان
  • تدوین 4 آیین‌نامه جدید برای ارتقای فرهنگ هواداری در دستور کار وزارت ورزش
  • اسبقیان: چهار آئین نامه برای ارتقا فرهنگ هواداری تدوین می‌شود
  • ضرورت مشارکت ذینفعان حوزه علوم انسانی در تدوین سیاست‌ها
  • مجوز اجرای ۲۴دوره کوتاه مدت اشتغال‌محور صادر شد
  • کارگروه تخصصی برای ساماندهی شبکه مهندسی پوشاک دانشگاه تشکیل می‌شود