Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از خبرگزاری فرانسه، کمیسیون انتخاباتی پاکستان روز چهارشنبه اعلام کرد حضور یک حزب سیاسی پاکستانی؛ شاخه گروه وابسته به حملات سال 2008 بمبئی که اخیرا در فهرست سیاه آمریکا قرار گرفته، در انتخابات ماه ژوئیه ممنوع شده است.

الطاف احمد سخنگوی کمیسیون انتخاباتی پاکستان اعلام کرد: کمیسیون انتخاباتی پاکستان درخواست ثبت نام ملی مسلم لیگ را به عنوان حزب سیاسی رد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
وی افزود: سندی مربوط به جزئیات این درخواست متعاقبا منتشر خواهد شد. 
حزب ملی مسلم لیگ توسط جماعت الدعوه راه اندازی شده است که سازمان ملل آن را گروهی تروریستی می داند و هند نیز آن را آیینه تمام نامی لشگر طیبه می داند که به ارتباط با حملات بمبئی متهم است. آمریکا در ماه آوریل حزب ملی مسلم لیگ را در فهرست سیاه خود قرار داد. در آن زمان این حزب اقدام ‌آمریکا را «نقض حاکمیت و قانون اساسی پاکستان» دانست. 
مقامات در ماه فوریه دارایی های جماعت الدعوه را توقیف کردند. حافظ سعید رهبر جماعت الدعوه به عنوان یکی از مسئولان احتمالی حملات سال 2008 بمبئی شناخته می شود. آمریکا در سال 2012 جایزه 10 میلیون دلاری برای هرگونه اطلاعاتی تعیین کرد که به بازداشت حافظ سعید منجر شود. وی همچنین یکی از افراد تحت پیگرد از سوی هند بود.
جماعت الدعوه، که به عقیده سازمان ملل متحد احتمالا با القاعده و طالبان نیز ارتباط دارد،‌ به دلیل جمع آوری کمک برای اهداف بشردوستانه پس از بلایای طبیعی در پاکستان بسیار محبوب است. 
در حملات بمبئی 166 نفر از جمله 6 آمریکایی کشته شدند. نیروهای هندی طی سه روز برای آزاد کردن مناطق مختلف شهر از دست مهاجمان مبارزه کردند.انتخابات پارلمانی پاکستان 25 ژوئیه برگزار می شود .

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: فرانسه پاکستان کمیسیون حزب حملات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۱۶۳۰۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حملات تروریست نتیجه حمایت کشورهای غربی از تروریست‌ها است

به گزارش خبرگزاری مهر، ارتشبد سرگئی شایگو وزیر دفاع روسیه در این دیدار با محکوم کردن حملات رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در سوریه، پاسخ ایران را مطابق با حق دفاع مشروع ایران دانست.

امیر سرتیپ آشتیانی وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران ضمن تشکر از حمایت و مواضع فدراسیون روسیه در محکومیت اقدام غیرقانونی و ناقض قوانین بین‌المللی رژیم صهیونیستی و حمایت از اقدام مشروع ایران در پاسخ به گستاخی این رژیم اظهار داشت: حملات تروریستی در روسیه و ایران نتیجه حمایت کشورهای غربی به ویژه آمریکا از گروه‌های تروریستی است.

وزیر دفاع ایران با اشاره به تحرکات ناتو و برخی کشورهای غربی در توسعه به شرق و حضور در جغرافیای امنیتی شانگهای بر استفاده از ظرفیت‌های سازمان همکاری شانگهای برای رفع تهدیدات مشترک تاکید کرد.

امیر محمدرضا آشتیانی با اشاره به سوابق طولانی مناسبات دفاعی و نظامی دو کشور بر توسعه مناسبات فی مابین جهت استحکام ثبات و امنیت در منطقه و نفی یک جانبه گرایی در روندهای جهانی تاکید کرد.

دو طرف در عین حال با توجه به تجربه موفق دو کشور در مقابله با تروریسم در منطقه بر ضرورت همکاری مشترک جهت مقابله با تهدیدات تروریستی، تجزیه طلبی و افراط گرایی که از اهداف اصلی سازمان همکاری شانگهای نیز می‌باشند تاکید کردند.

وزرای دفاع ایران و روسیه با تاکید بر اینکه تحولات منطقه قفقاز جنوبی برای منافع مشترک دو کشور حائز اهمیت می‌باشد تصریح کردند: حضور بازیگران فرا منطقه‌ای و مداخله گر در این مناطق بر خلاف منافع مشترک دو کشور می‌باشد و فرمت منطقه‌ای ۳+۳ که با حضور کلیه کشورهای منطقه قفقاز در حال اجرا می‌باشد چارچوبی مناسب برای حل و فصل مشکلات می‌باشد.

کد خبر 6089352 هادی رضایی

دیگر خبرها

  • ببینید | نماز جماعت ۵ هزاری نفری در آمریکا
  • اقامه نماز جماعت ۵ هزار نفری در قلب آمریکا (فیلم)
  • نماز جماعت ۵ هزاری نفری در قلب آمریکا + فیلم
  • پشت پرده حملات تروریستی در ایران و روسیه
  • امیر سرتیپ آشتیانی: حملات تروریستی در روسیه و ایران نتیجه حمایت کشور‌های غربی به ویژه آمریکا از گروه‌های تروریستی است
  • حملات تروریست نتیجه حمایت کشورهای غربی از تروریست‌ها است
  • دولت انتقالی هائیتی در بحبوحه آشوب باندهای خلافکار آغاز به کار کرد
  • عکسی از اولین حضور مهدی فضائلی در یک مراسم بعد از حملات تندروها به او بخاطر توئیتش
  • درانی: پاکستان بیشتر از هند از ناحیه افغانستان آسیب دیده است
  • نماینده ویژه پاکستان درامور افغانستان: ایران و چین شرکای معتمد ما هستند