Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-03@15:25:43 GMT

آیین بزرگداشت حجت الاسلام احمدی در ملایر برگزار شد

تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۱۶۴۱۵۳

آیین بزرگداشت حجت الاسلام احمدی در ملایر برگزار شد

همدان- ایرنا- همزمان با پنجمین روز درگذشت عالم ربانی و فیلسوف بزرگ ایرانی حجت الاسلام دکتر احمد احمدی، آیین بزرگداشت این پیشکسوت شورای عالی انقلاب فرهنگی عصر چهارشنبه در مسجد امام جعفر صادق(ع) ملایر شهرستان زادگاه وی برگزار شد.

به گزارش ایرنا؛ وزیر سابق آموزش و پرورش در این آیین با تسلیت درگذشت دکتر احمدی گفت: ملت ایران یکی از نوادر روزگار را از دست داده که نمونه وی در تاریخ نظام جمهوری اسلامی کم نظیر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


کاظم اکرمی با اشاره به جایگاه علمی و حوزوی دکتر احمدی و بیان خاطراتی از وی اظهار داشت: دکتر احمدی از دوران طلبگی در کنار زبان و ادبیات عرب، شروع به یادگیری زبان انگلیسی کرد و در این زبان مسلط بود.
وی آزادگی، زهد و تقوا، حسن خلق و متواضع بودن را از جمله ویژگی های بارز دکتر احمدی برشمرد و افزود: وی در مسیر استادی، فقه و فیلسوف شدن انسانی آزاده و نقاد بود.
اکرمی با بیان اینکه وجهه علمی دکتر احمدی جهانی شده است، بیان کرد: مردم باید زندگینامه دکتر احمدی را بخوانند و خصوصیات علمی و اخلاقی وی را در زندگی خود الگو قرار دهند.
وی ادامه داد: دکتر احمدی همواره دغدغه مملکت، نظام و مردم را داشت و تا لحظه ای که زنده بود برای انقلاب، نظام، مردم ، کشور و به ویژه شهر و روستای زادگاهش تلاش کرد که مسئولان نظام باید این ویژگی دکتر احمدی را سرلوحه کاری خود قرار دهند.
اکرمی با بیان اینکه وجهه دلسوزی و تلاش دکتر احمدی برای حل مشکلات مردم و نیازمندان منحصر به فرد بود، گفت: دکتر احمدی یکی از نوادر ایران است که خدمات وی باید مفصل تر نوشته شود و دانش آموزان و جوانان با زندگینامه وی آشنا شوند.

**دکتر احمدی انسان تکامل یافته و یادگار علمای جهان اسلام است
امام جمعه ملایر نیز با بیان اینکه دکتر احمدی تکامل یافته و یادگار علمای جهان اسلام است گفت: دکتر احمدی شخصیتی است که از بدو تولد تا روزهای آخر عمرش سر سفره علم و دین بود و لذت علم و دین را با علوم، معارف و ایمان را در پرتو علم و حکمت و فقاهت به دست آورد.
حجت الاسلام محمدباقر برقراری افزود: دکتر احمدی به واسطه علم و دین از مکارم اخلاقی برخوردار بود و شخصیتی است که بوی فقاهت بزرگان فقهی همچون مرحوم آیت الله بروجری و علامه طباطبایی از وی به مشام می رسید.
وی دکتر احمدی را انسانی جامع و کامل دانست که فلسفه غرب و اسلام را با خود به همراه دارد و خروجی این فلسفه یک عالم ربانی و فقیه است، به این معنا که همه این علوم در حقیقت پرده ای از جهل و نادانی انسان را نسبت به حقیقت دین کنار می زند.
حجت الاسلام برقراری بیان کرد: دکتر احمدی همه این علوم را برای بهتر تمرین کردن معارف دینی جمع آوری کرد و پس از یک عمر تلمذ امروز سر سفره آسمانی و ملکوتی نشسته که از سرچشمه می جوشد.
وی با بیان اینکه این عالم ربانی از درجات ربانی نامحدود نیز برخوردار خواهد شد، گفت: اگرچه این شخصیت بزرگ و وارسته از جمع ما رفته است، اما آثار جاویدان علمی و معنوی و عملکرد، صفای باطنی، صداقت، نورانیت، پاکی و طهارت وی تا قیامت برای نسل امروز و آیندگان باقی می ماند.
وی ادامه داد: این سفره علمی و معنوی که دکتر احمدی از خود به یادگار گذاشته، برای کسانی که از این سفره محروم می شوند، می توانند به صورت مستقیم بهره مند شوند.
امام جمعه ملایر افزود: دکتر احمدی از یاران و شاگردان امام و رهبری بود و در شورای عالی انقلاب فرهنگی به عنوان شخصیتی که به انقلاب اسلامی غنای معرفتی می بخشد، حضور داشت و توجهش همواره به محرومان، نیازمندان و قشر جوان بود.
حجت الاسلام برقراری با بیان اینکه دکتر احمدی در این سنگر برای نظام مقدس جمهوری اسلامی خدمت کرد اظهار داشت: این شخصیت یک تفکر جهانی است که از علم وی باید جهان بهره مند شود.
به گزارش ایرنا، در آیین بزرگداشت دکتر احمدی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ، فرزند برومند وی دکتر وحید احمدی معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، جمع کثیری از مسئولان کشوری، استانی و شهرستانی، استاندار همدان، نمایندگان مجلس، معاون استاندار و سرپرست فرمانداری ویژه ملایر، مدیران کل دستگاه های اجرایی استان، روحانیان، ائمه جمعه و جماعات، دانشگاهیان و اقشار مختلف مردم این شهرستان و خانواده مکرم وی حضور داشتند.
در این آیین پیام های تسلیت رهبر معظم انقلاب، سران سه قوا، مسئولان ارشد کشوری، وزرا و سایر مسئولان و همچنین بخشی از زندگینامه دکتر احمدی قرائت شد.
همچنین از سوی مسئولان شهرستان ملایر روز چهارشنبه 23 خردادماه عزای عمومی اعلام شد.
پیکر حجت‌الاسلام دکتر احمد احمدی عضو فقید شورای عالی انقلاب فرهنگی و رئیس سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاه‌ها روز شنبه به سمت حرم حضرت معصومه(س) تشییع و در جوار مزار علامه طباطبایی در حرم حضرت معصومه(س) به خاک سپرده شد.
دکتر احمدی شامگاه ۱۸ خرداد ۱۳۹۷ در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان، به دلیل عارضه قلبی در سن 85 سالگی در بیمارستان امام خمینی(ره) تهران دعوت حق را لبیک گفت و به دیار باقی شتافت.
این عالم ربانی سال ۱۳۱۲ در روستای کهکدان شهرستان ملایر به دنیا آمد.
7528/2087/3404

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي ملاير

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۱۶۴۱۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری جشنواره‌‎ گل محمدی و آیین گلابگیری در قزوین و بویین زهرا

علیرضا خزائلی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قزوین گفت: جشنواره‌‎ گل محمدی و آیین گلابگیری با هدف معرفی آداب و رسوم و فرهنگ گل و گیاه، جذب گردشگر و افزایش رونق کسب و کار‌های مرتبط با صنعت گل و گلاب از امروز /۱۳ اردیبهشت/ در مجموعه گردشگری تالار شهر قزوین و مجموعه گردشگری کشاورزی روستای خوزنین برگزار شده است.

وی اضافه کرد: جشنواره گل محمدی و آیین گلابگیری مجموعه تالار شهر از تاریخ سیزدهم به مدت ۲۰ روز برپا خواهد بود که ویژه برنامه‌ای شاد و متنوع فرهنگی و هنری نیز در روز ۱۹ اردیبهشت همزمان با آیین کهن پنجاه به در برگزار خواهد شد.

خزائلی گفت: این جشنواره نیز از امروز تا ۲۸ اردیبهشت در مجموعه گردشگری کشاورزی واقع در باغستان این روستا دایر شده و در روز ۲۰ اردیبهشت که در تقویم ملی روز گل محمدی نامگذاری شده است، ویژه برنامه آن نیز برگزار خواهد شد.

این مسئول بیان کرد: جشنواره‌های گل محمدی معمولا با استقبال خوبی از سوی مردم و گردشگران رو به رو بوده و امیدواریم با برنامه‌ریزی که برای برگزاری این ۲ رویداد انجام شده، شاهد حضور گسترده علاقمندان به آیین‌های سنتی و گردشگران در این مراسم باشیم.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • مراسم بزرگداشت مرحومه معصومه حائری برگزار شد
  • آیین تجلیل و رونمایی از تالیفات نویسندگان فرهنگی وحدتیه برگزار شد
  • پیش‌بینی ۱۶۷ حوزه اخذ رای در مرحله دوم انتخابات ملایر
  • برنامه‌های بزرگداشت سالروز سفر مقام‌ معظم رهبری به کردستان
  • برگزاری جشنواره‌‎ گل محمدی و آیین گلابگیری در قزوین و بویین زهرا
  • آزمون تخصصی حافظان قرآن در بوشهر و کنگان برگزار می‌شود
  • ۹۰۰ برنامه ویژه برای بزرگداشت دهه کرامت در نظر گرفته شده است
  • ۱۲ حکم رئیس دانشگاه تهران برای بزرگداشت سنت دانشگاهی ایران صادر شد
  • آیین بزرگداشت مقام معلم در دانشگاه اصفهان برگزار شد
  • آئین بزرگداشت روز روانشناسی در بوشهر برگزار شد