Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-05-03@00:19:10 GMT

مراقب مراکز غیرقانونی جمع آوری زکات باشند

تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۱۶۵۰۸۸

پول‌نیوز - مدیرکل امور اجتماعی استانداری گلستان با هشدار نسبت به فعالیت مراکز غیر قانونی جمع آوری زکات از شهروندان خواست فقط به مراکز قانونی دارای نشان شورای زکات استان مراجعه کنند.

عبدالرضا چراغعلی اظهار کرد: با توجه به اینکه زمان جمع آوری فطریه تعدادی از تشکل های ناشناخته و بدون مجوز از برخی استان‌ها وارد گلستان می شوند لذا جمع آوری فطریه از سوی دبیر خانه شورای زکات فطریه ساماندهی می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: بر اساس تصمیم گیری جدید در استانداری گلستان، مقرر شد که تمامی تشکل های مجوزدار و دستگاه های دولتی که تمایل به جمع آوری فطریه دارند، قبل از عید سعید فطر به دبیر خانه شورای زکات فطریه در استانداری مراجعه کنند.

چراغعلی ادامه داد: پس از تائید نهایی تشکل ها و دستگاههای اجرائی توسط این شورا این مراکز ملزم به استفاده از برچسب دبیر خانه شورای زکات فطریه بر روی صندوق های جمع آروی فطریه هستند تا مردم اطمینان بیشتری برای پرداخت و هزینه کرد فطریه ها داشته باشند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر فقط ۶ تشکل در استان مورد تایید شورای زکات فطریه قرار گرفته اند، گفت: تمامی دستگاه ها و سمن هایی تائید شده موظف هستند پس از جمع آوری ظرف مدت ۲۴ ساعت فطریه را به دست نیازمندان برسانند و گزارش آن را به استانداری ارسال کنند.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری گلستان افزود: سنوات گذشته حضور تعدادی از تشکل های بدون مجوز و یا افراد غیر بومی در رابطه با جمع آوری زکات فطریه در استان گلستان مشکلاتی بوجود می آورد که امسال با پیگیری این موضوع قصد داریم فطریه های جمع آوری شده را ساماندهی کنیم.

به گفته چراغعلی براساس نظر سنجی های انجام گرفته، از ابتدای سال جاری تا کنون میزان کمک های مردمی به مراکز خیریه نزدیک به۵۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته است.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: زکات گلستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۱۶۵۰۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیانیه ۵ زبانه تشکل‌های اسلامی دانشگاه شهید باهنر کرمان پیرامون حوادث دانشگاه‌های آمریکا

بیانیه ۵ زبانه تشکل‌های اسلامی دانشگاه شهید باهنر کرمان پیرامون دستگیری و برخورد نظامی و نامطلوب با دانشجویان دانشگاه‌های ایالات متحده آمریکا در خصوص حمایت از مردم مظلوم فلسطین منتشر شد.

به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو، بیانیه ۵ زبانه تشکل‌های اسلامی دانشگاه شهید باهنر کرمان پیرامون دستگیری و برخورد نظامی و نامطلوب با دانشجویان دانشگاه‌های ایالات متحده آمریکا در خصوص حمایت از مردم مظلوم فلسطین منتشر شد.

متن کامل این بیانیه کوتاه به شرح زیر است:

به نام خداوند بخشنده بخشایشگر 
 
 
دبیرکل سازمان ملل 
دبیر مجمع عمومی سازمان ملل 
دبیر شورای اقتصادی و اجتماعی سازمان ملل 
دبیر شورای امنیت سازمان ملل 
دبیر شورای حقوق بشر سازمان ملل 
دبیر شورای حقوق بشر آمریکایی 
دبیر شورای حقوق بشر اروپایی 
دبیر اتحادیه اروپا 
مسوولین اجرایی ایالات متحده آمریکا 
روسای دانشگاه‌های ایالات متحده آمریکا 
روسای کشور‌های اروپا و آمریکای شمالی 
 
دانشگاه یا پادگان؟ 
پس آزادی بیان چه شد؟ 
 
 
تشکل‌های اسلامی دانشجویی دانشگاه شهید باهنر کرمان

 

دیگر خبرها

  • تشکل‌های دانشجویی در شناسایی مسائل و اعتباربخشی سیاست‌ها کمک کنند
  • جمع آوری ۵۶۰ میلیارد ریال زکات در خوزستان
  • بهره مندی ۱۷ هزار نفر از خدمات مشاوره مراکز بهزیستی در گلستان
  • بیانیه ۵ زبانه تشکل‌های اسلامی دانشگاه شهید باهنر کرمان پیرامون حوادث دانشگاه‌های آمریکا
  • فعال شدن مراکز خرید محصولات کشاورزی در استان گلستان از ۱۵ اردیبهشت
  • مراکز خرید محصولات کشاورزی در استان گلستان از ۱۵ اردیبهشت فعال می‌شود
  • بسیج امکانات برای جمع آوری و انتقال گندم کشاورزان خوزستان
  • باید از ظرفیت‌های ارزنده جوانان عشایر بیشتر بهره‌مند شویم
  •  رشد ۴۶ درصدی جمع‌آوری زکات فطره و کفاره در نطنز 
  • جمع‌آوری روغن غیر قابل مصرف انسانی در چهارمحال و بختیاری