Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس فوتبال»
2024-04-30@05:19:41 GMT

جواد نکونام در فوتبال ایران رکورددار است

تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۱۶۵۸۷۹

جواد نکونام در فوتبال ایران رکورددار است

به بهانه بررسی عملکرد تیم ملی در ۲ جام جهانی ۲۰۰۶ و ۲۰۱۴ ، جواد نکونام یکی از تاثیرگذارترین بازیکنان تاریخ فوتبال ایران مهمان امشب برنامه ۲۰۱۸ خواهد بود.

خبرگزاری فوتبال ایران پارس فوتبال دات کام :

جواد نکونام در فوتبال ایران رکوردهای خاصی از خود بر جای گذاشته است که مهمترین و معروفترین آن تعداد بازی ملی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این بازیکن با ۱۵۱ بازی ، بیشترین بازی ملی را انجام داده است اما رکوردهای این بازیکن منحصر به این مورد است.
رکورددار بازی ملی ایران با بیش از ۱۶ سال حضور مستمر در تیم ملی در این زمینه در فوتبال ایران رکورددار است. این بازیکن با ۳۹ گل ملی پس از کریم باقری بیشترین گل ملی را بین هافبک های تاریخ ایران به ثمر رسانده است. اما گلهای ملی این بازیکن یک ویژگی خاص دارد آنکه به جز گلی که او در آخرین بازی ملی خود مقابل سوئد به ثمر رساند و در اواسط بازی تعویض شد در تمام دیدارهای ملی که گل زد ایران متحمل شکست نشد.
در آستانه بازیهای جام جهانی باید به رکوردهای جالب توجه نکونام در این مسابقات نیز اشاره شود. نکونام با ۳ بار کاپیتانی در جام جهانی به همراه علی پروین رکورددار کاپیتانی ایران در جام جهانی است. شماره ۶ سابق تیم ملی از نظر تعداد ادوار حضور در جام جهانی نیز، از جمله رکوردداران است هر چند که مسعود شجاعی با حضور در جام جهانی ۲۰۱۸ این رکورد را خواهد شکست. البته نکونام رکورد منفی در جام جهانی نیز دارد و با ۳ کارت زرد خشن ترین بازیکن ایران در تاریخ این مسابقات است.
کاپیتان نکونام به جز موفقیت در بازیهای ملی، در بازیهای باشگاهی حضور متداومی در فوتبال اروپا داشت. او از سال ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۲ در اوساسونا حضور داشت و در فصل در ۲۰۱۴-۱۵ نیز مجددا به این تیم بازگشت. این بازیکن در سال ۲۰۱۳ نیز در فهرست ۳ نفره برترین بازیکنان سال آسیا قرار گرفت.
جواد نکونام در دوران مربیگری خود نیز آغاز موفقیت آمیزی داشته و توانست نساجی مازندران را پس از ۲۴ سال به سطح اول فوتبال ایران بازگرداند.

منبع: پارس فوتبال

کلیدواژه: فوتبال ایران کریم باقری تیم ملی جواد نکونام تیم ملی جواد نکونام فوتبال ایران کریم باقری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت parsfootball.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس فوتبال» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۱۶۵۸۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هدیه نکونام به هوادار خاص/ دختر آبی پوش در آغوش سرمربی استقلال

تمرین امروز استقلال با دعوت جواد نکونام از یک مهمان ویژه حال و هوای متفاوتی داشت.

به گزارش خبرورزشی، رسول مولایی، هوادار معلول استقلال که تصویر او پس از دیدار مقابل شمس آذر در فضای مجازی وایرال شده بود،  امروز به دعوت جواد نکونام به همراه دختر خود در کمپ حجازی حاضر شد و دقایقی را با اعضای این تیم به گفت‌وگو پرداخت.

نکونام به نشانه قدردانی و به عنوان پیراهن یادگاری یک پیراهن استقلال را به مولایی هدیه داد.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: جدایی جواد نکونام از استقلال قطعی شد حمله نکونام به معاون باشگاه استقلال؛ ایشان بی خود می کند که بخواهد جواب من را بدهد!

دیگر خبرها

  • خبر خوش به گوش جواد نکونام رسید/ هافبک استقلال فیزیوتراپی را شروع کرد
  • نبرد تاکتیکی استقلال و تراکتور/ آبی‌ها چگونه در غیاب حسینی از دروازه‌شان محافظت می‌کنند؟
  • حادثه تلخ برای مهمان ویژه استقلال که باعث قطع دست او شده است
  • شاه‌کلید نکونام برای بازکردن قفل قهرمانی در تبریز!
  • نکو به دنبال تجدید یک خاطره شیرین!
  • هدیه نکونام به هوادار خاص/ دختر آبی پوش در آغوش سرمربی استقلال
  • خاص‌ترین هوادار فوتبال در تمرین استقلال | هدیه نکونام به این هوادار خاص | تصاویر
  • خاص‌ترین هوادار ایران در تمرین استقلال (عکس)
  • برگزاری تمرین امروز استقلال با حضور یک میهمان خاص
  • خداداد: سرنوشت قهرمانی دست استقلال است | پرسپولیس بهتر است اما این حرف‌ها در مورد تیم نکونام خنده‌دار است