Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-07@02:50:26 GMT

اجرای موفق طرح پیش رس کردن انگور یاقوتی در خلیل آباد

تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۱۶۶۷۸۹

اجرای موفق طرح پیش رس کردن انگور یاقوتی در خلیل آباد

مدیر جهاد کشاورزی خلیل آباد گفت: طرح گلخانه ای پیش رس کردن انگور یاقوتی برای اولین بار در سطح استان و کشور با موفقیت به بهره برداری رسید.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از یار خراسانی، مجید طاهرپور ظهر امروز در جمع خبرنگاران شهرستان خلیل آباد در خصوص طرح پیش رس کردن انگور یاقوتی اظهار داشت: بیش از 6 هزار هکتار از اراضی شهرستان زیر کشت انگور قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه بالغ بر 22 رقم مختلف انگور در باغات این شهرستان وجود دارد، خاطرنشان کرد: تولید سالیانه انگور در این شهرستان 180 هزار تن است که 30 درصد آن مصرف تازه خوری و الباقی آن به کشمش تبدیل می شود.

مدیر جهاد کشاورزی با تاکید بر اینکه در شهرستان خلیل آباد بیش از 200 هکتار از باغات انگور شهرستان زیر کشت انگور یاقوتی قرار دارد، تصریح کرد: یکی از طرح های بسیار مهم در خلیل آباد طرح پیش رس کردن انگور یاقوتی است.

وی با اشاره به اینکه در این طرح، گلخانه ای 3 هزار متری انگور یاقوتی راه اندازی شد، اذعان کرد: با بردن این رقم به زیر سقف حدود یک ماه محصول زود تر به دست مصرف کننده رسیده است.

طاهرپور با بیان اینکه زود رس کردن انگور در رساندن محصول به‌عنوان انگور نوبرانه از اهداف اصلی اقتصادی این طرح است، عنوان کرد: اجرای این طرح سود کشاورز در فروش محصول را دو برابر می کند.

وی با تاکید بر اینکه مشکل کم‌آبی چند سالی است که گریبان گیر خلیل‌آباد شده است، تشریح کرد: تنش خشکی در کاهش کمی و کیفی محصول تولیدی تأثیرگذار است و از دیگر مزایای اجرای این طرح بهره وری در مصرف آب و همیشه حفاظت در مقابل بلایای طبیعی و آفات است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۱۶۶۷۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ظرفیت منابع تامین آب شرب در شهرستان علی آباد کتول

داوود سوخته سرایی گفت: با تلاش همکاران معاونت بهره برداری و توسعه آب ستاد و امور آب و فاضلاب این شهرستان چاه جایگزین شماره ۳ با حضور فرماندار شهرستان علی آباد، بخشدار کمالان و جمعی از مدیران شهرستان به بهره برداری رسید.

او افزود: با بهره برداری از این چاه، مخزن ۱۰ هزار متر مکعبی کبودوال آبگیری و آب شرب ذخیره شده به مرکز و نقاط انتهایی شهر منتقل شد و مشکل افت فشار شبکه و کمبود آب شرب در فصل گرما به حداقل ممکن خواهد رسید.

سرپرست امور آب و فاضلاب علی آباد کتول ادامه داد: با بهره برداری از چاه فوق ۱۵ لیتر بر ثانیه به منابع تامین آب شرب این شهرستان اضافه شد و جمعیتی بالغ بر ۶۰۰۰ نفر از این چاه بهره‌مند شدند.

باشگاه خبرنگاران جوان گلستان گرگان

دیگر خبرها

  • گل قیچی برگردان زیبای شجاع خلیل زاده مقابل فولاد (فولاد - تراکتور)
  • گل اول تراکتور به فولاد + فیلم
  • قدردانی ائمه جمعه استان از پلیس برای اجرای موفق طرح نور
  • صادرات سیر پارس‌آباد به روسیه و آذربایجان
  • این میوه خوشمزه هم کبد چرب را درمان می‌کند هم باعث طول عمر می‌شود
  • سالانه ۳۰ هزار تن کشمش در خنداب تولید می شود
  • افزایش ظرفیت منابع تامین آب شرب در شهرستان علی آباد کتول
  • شرکت در انتخابات یک حق و تکلیف ملی است
  • مراسم عزاداری روز شهادت امام جعفر صادق (ع) در خلیل آباد
  • عملیات موفق دستگیری عوامل جیش‌الظلم در راسک + جزئیات