Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-26@18:36:17 GMT

ورزش، درد عضلات را کاهش مي دهد

تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۱۶۷۲۱۲

ورزش، درد عضلات را کاهش مي دهد

خبرگزاري آريا -

درد عضلات، يکي از دردهاي بسيار رايج است که هر کسي ممکن است آن را تجربه ‌کند
درد عضلات، يکي از دردهاي بسيار رايج است که هر کسي ممکن است آن را تجربه ‌کند، اين دردها مي‌تواند در هر نقطه اي از بدن احساس شود نکته اينجاست که به گفته متخصصان، براي درمان اين دردها ورزش حرف اول مي زند.
درد عضلات ممکن است خفيف يا بسيار شديد و غير قابل تحمل باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معمولا در عرض چند روز خوب مي شود ولي گاهي ممکن است ماه ها به طول انجامد و در هر جايي از بدن از گردن تا کمر، ران، ساق، بازو و يا حتي دست ديده شود.
درد عضلات در حين کار يا ورزش نادرست و به دنبال ضربه به عضله و يا کشيدگي آن به وجود مي آيد. اين درد ممکن است در حين فعاليتي که آن را بوجود آورده شروع شود و بعد از مدتي پديد آيد.
درد عضلاني که با تاخير شروع مي شود، همان است که روز بعد از يک فعاليت سنگين بدني شما را با درد شديدي از خواب بيدار مي کند، شروع اين درد 24 تا 48 ساعت بعد از انجام فعاليت بدني است.
* فشار بيش از حد به عضلات
نوروزي، عضو هيات مديره انجمن ارتوپدي ايران در اين زمينه به خبرنگار مامي گويد: وقتي فرد فعاليت بدني را انجام مي دهد، فشاري که بيش از حد به عضلات وارد مي کند، فيبرهاي عضلاني آن کشيده شده و پارگي هاي ميکروسکوپي در آن ايجاد مي شود.
وي مي افزايد: اين آسيب ها موجب مي شوند تا يکي دو روز بعد از فعاليت به علت التهاب و آزاد شدن مواد شيميايي مولد درد در محل، فرد دچار درد عضلاني شود.
* بيش از 40 درصد مردم درد عضلات دارند
نوروزي، ضعف ماهيچه ها را علت اصلي دردهاي عضلاني مي داند و ادامه مي دهد: ضعف شديد ماهيچه ها به انجام هر فعاليتي، ناشي از ورزش نکردن است، در حال حاضر بيش از 40 درصد مردم دچار درد عضلات هستند و راه درمان آن که بسيار ساده بوده را نمي دانند.
دانشيار دانشگاه علوم پزشکي تهران با بيان اينکه امکانات ورزشي مناسب براي طبقات مختلف اجتماعي فراهم نيست، اظهار مي دارد: همه افراد جامعه بايد ورزش مداوم انجام دهند، لازم است از دستگاه هيدورليک براي انجام حرکات کششي، نرمشي و غيره استفاده کنند.
* استفاده از باشگاه هاي استاندارد
وي ادامه مي دهد: با توجه به اينکه استفاده از باشگاه هاي ورزشي استاندارد در کشور هزينه بالايي مي خواهد، بسياري از مردم توان مالي براي بهره مندي از اين امکانات را ندارند و به مروز زمان دچار دردهاي مزمن عضلاني مي شوند.
نوروزي با اشاره به اينکه 90 درصد مردم بيمار نيستند و فقط دچار گرفتگي عضلات مي شوند، تصريح مي کند: پياده روي تاثيري در کاهش دردهاي عضلاني ندارد، افراد بايد حرکات کششي و فعاليت بدني درست انجام دهند.
اين عضو هيات مديره انجمن ارتوپدي ايران با بيان اينکه بيشترين عمل هاي جراحي بر روي مفصل ران است، مي گويد: جوانان بيش از ساير افراد اين عمل جراحي را انجام مي دهند.
نوروزي ادامه مي دهد: بخش هاي دولتي بايد امکانات ورزشي درست و استاندارد را براي همه طبقات اجتماعي فراهم کنند و رسانه ها نيز مردم را تشويق به ورزش کنند.
منبع: سلامت نيوز


منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۱۶۷۲۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انهدام ۲۱ باند زورگیر و قاپ زن در تهران

به گزارش خبرنگار مهر، سردار علی ولیپور گودرزی رئیس پلیس آگاهی پایتخت در جمع خبرنگاران گفت: در چند روز گذشته با توجه به اشراف اطلاعات در پلیس آگاهی ۷۴ نفر زورگیر عنف و قاپ زن در قالب در ۲۱ باند دستگیر شدند.

وی افزود: از مخفیگاه زورگیران بیش ۵۰۰ دستگاه گوشی مسروقه کشف شده که در اسرع وقت تحویل مالباختگان می‌شود.

سردار ولیپور گودرزی گفت: این افراد بیشتر سابقه دار بودند و به واسطه هماهنگی خوبی که با دستگاه قضا داریم بعد از تحمل کیفر از زندان آزاد و حتماً با پابند الکترونیک رصد خواهند شد.

وی ادامه داد: از طرح‌هایی که در حال انجام است پایش الکترونیکی مجرمین بوده که در سایر استان‌ها هم راه اندازی شده و به منظور کاهش جرم است و در نهایت باعث رضایت مندی مردم شود.

وی گفت: سرقت مسلحانه کاهش یافته است اما سلاح در دسترس مجرمان بوده و ما در حال برخورد با این افراد هستیم.

سردار ولیپور گودرزی گفت: قانون تشدید مجازات که در حال پیگیری است در این امر مؤثر خواهد بود.

وی گفت: در زمینه کنکور هم کارگروهی تشکیل شده که فراجا هم عضو آن است و حتماً اقداماتی برای بهتر برگزار شدن آن انجام می‌دهیم.

کد خبر 6087351

دیگر خبرها

  • بعد از ورزش بدن‌درد دارید؟ برای تسکین، این روش‌ها را امتحان کنید
  • شیوه‌ای مناسب برای کاهش وزن
  • کریستیانو رونالدوی کوچک؛ انتقاد ماریو گومز از بدنسازی و تغییرات عضلات مسوت اوزیل!
  • هدف دولت سیزدهم کاهش بار ترافیکی در کلانشهر رشت است
  • وزیر ورزش: امروز بهترین روز تاریخ ورزش ایران است
  • هاشمی: امروز بهترین روز تاریخ ورزش ایران است
  • واگذاری استقلال و پرسپولیس نقطه عطفی در فوتبال ایران خواهد بود
  • انهدام ۲۱ باند زورگیر و قاپ زن در تهران
  • کلید کاهش وزن ؛ فقط کافی است این یک کار را انجام دهید
  • کسانی که این ورزش را انجام می دهند بیش از بقیه عمر می کنند (فیلم)