Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی استانداری سیستان و بلوچستان، محمد هادی مرعشی در نشست هم اندیشی مشاوران امور بانوان دستگاه های اجرایی استان اظهار داشت: مشارکت مدنی بانوان در انتخابات شوراهای اسلامی سال گذشته، نشان دهنده پویایی و توانمندی بانوان استان است به طوری که موجب شد استان سیستان و بلوچستان از لحاظ مشارکت مدنی نسبت به سایر استان های کشور در رتبه بالاتری قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



 سرپرست معاونت سیاسی و اجتماعی استانداری سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به تاکید دولت تدبیر وامید در خصوص به کار گیری و تخصیص ۳۰ درصد از پست های مدیریتی به بانوان شایسته و توانمند قطعا ما در استان نیز از این موضوع حمایت خواهیم کرد.

وی بیان داشت: طبق برنامه ریزی انجام شده برنامه های مدون بسیار مهمی در راستای توانمند سازی و ارتقاء جایگاه زنان از طریق دفتر بانوان استانداری سیستان و بلوچستان در آینده اجرایی می شود.

مرعشی دارا بودن ویژگی هایی از جمله سرعت، دقت و حساسیت را از خصوصیات زنان در پست های مدیریتی برشمرد و افزود: بانوان مدیر بسیار سخت در این عرصه تلاش می کنند که تنها فرماندار بانوی استان سیستان و بلوچستان نیز نمونه ای از این مدیران است.

این مقام مسئول در ادامه افزود: دفتر بانوان و خانواده استانداری سیستان و بلوچستان زنان توانمند را شناسایی خواهد کرد تا در مشارکت سیاسی در سطوح مدیریتی از حضور این بانوان استفاده شود.

سرپرست معاونت سیاسی و اجتماعی استانداری سیستان و بلوچستان خطاب به مشاوران بانوان دستگاه های اجرایی گفت: رسالت شما بسیار مهم و حساس است و انتظار می رود در سیستم اداری مربوطه در راستای ارتقاء جایگاه زنان تلاش کنید.

مرعشی در پایان سخنانش ضمن تاکید بر برگزاری دوره ای چنین نشست هایی افزود : امیدوارم این جلسات به صورت مستمر برگزار و با تعامل و همکاری مشاورین و مسئولین بانوان دستگاه های اجرایی منجر به تنظیم سندی در راستای توسعه امور زنان شود.

مدیر کل حراست استانداری سیستان و بلوچستان نیز در این نشست گفت: ارتقاء موقعیت های بانوان تحرک و مطالبه گری این بخش از جامعه را می طلبد.

منصور سعیدی ضمن تاکید بر شایسته سالاری در پست های مدیریتی بیان داشت: استاندار نگاهی بلند نسبت به حضور زنان دارد و علاوه بر حمایت از بانوان توانمند تمام تلاششان را برای به کارگیری بانوان شایسته خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه یکی از دغدغه های مهم رهبر معظم انقلاب ارتقاء جایگاه و موقعیت زنان است؛، گفت: با همین رویکرد استاندار سیستان و بلوچستان نیز به عنوان نماینده عالی دولت در استان از نقش آفرینی بانوان در پست های مدیریتی استقبال و حمایت می کند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: از ظرفیت حراست نیز برای ارتقاء مدیریت زنان استفاده می شود.

مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری سیستان و بلوچستان نیز در این جلسه گفت: تلاش می کنم به حسن اعتماد استاندار سیستان و بلوچستان پاسخ مثبت بدهم و با تمام توان خدمات شایسته ای به بانوان که نیمی از جمعیت استان را تشکیل می دهند ارائه کنم.

فاطمه فاضلی برنامه ها و سیاست کلی دفتر امور بانوان و خانواده استانداری را سیاست گذاری در حوزه اشتغال و کارآفرینی بانوان، برگزاری دوره های آموزشی در راستای توانمندسازی بانوان، تشکیل اتاق فکر برای استفاده از اندیشه های بانوان توانمند، تدوین برنامه جامع خانواده پویا، حمایت از سمن ها و خیرین حوزه بانوان، تدوین برنامه شناخت مشکلات در حوزه بانوان، تدوین برنامه جامع خانواده پویا، تشکیل بانک اطلاعاتی بانوان، برنامه ریزی برای ورزش و سلامت زنان، توانمند سازی بانوان روستایی برای رسیدن به توسعه پایدار، حمایت از بانوان فعال در حوزه میراث فرهنگی و برگزاری نمایشگاه های مختص زنان سرپرست خانوار برشمرد.

گفتنی است در این نشست تعدادی از مشاوران امور بانوان دستگاه های اجرایی استان نیز به ارائه نقطه نظرات و پیشنهادات خود در حوزه بانوان پرداختند.

کد خبر 4320877

منبع: مهر

کلیدواژه: استانداری سیستان و بلوچستان توانمندسازی بانوان راهپیمایی روز قدس بوشهر ماه مبارك رمضان سالروز ارتحال امام خمینی گرگان شیراز شهرکرد روز جهانی قدس مشهد یاسوج خرم آباد شب قدر امام خمینی ره سانحه تصادف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۱۷۰۵۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وقوع سرقت در سیستان و بلوچستان ۱۸ درصد کاهش یافت

سردار دوستعلی جلیلیان گفت: کارکنان پرتلاش کلانتری‌ها در خط مقدم تامین امنیت جامعه قرار دارند و در بررسی‌های بعمل آمده فرماندهی انتظامی استان با اقدامات پیشگیرانه و تامینی پلیس، اثر بخشی آموزش‌های همگانی پلیس، مشارکت‌های مردمی، توجه مردم به توصیه‌های پلیس و اقدامات کنترلی بر سارقان با کاهش ۱۸ درصدی در جمع کل سرقت‌ها در فروردین ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل حاصل شده است.

وی همدلی و همکاری را مهمترین عامل موفقیت در انجام ماموریت‌های محوله دانست و افزود: کاهش سرقت‌ها و پیشگیری از جرائم منوط به تلاش مضاعف و جهادی فرماندهان و کارکنان پلیس و مشارکت شهروندان است.

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان، خدمت گذاری به مردم را مدال افتخار برای کارکنان فراجا دانست و یاد آور شد: باید به خود ببالیم در سازمانی خدمت می‌کنیم که خدمت گذاری به مردم یک نعمت الهی است.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • استفاده از ظرفیت نخبگان موجب توسعه می‌شود
  • در جنگ‌ روایت‌ها به رسانه‌ها جدی‌تر توجه کنیم
  • تاکید استاندار بر ضرورت ایجاد تعاونی‌های گردشگری در سیستان و بلوچستان
  • وقوع سرقت در سیستان و بلوچستان ۱۸ درصد کاهش یافت
  • همدلی خیران هلال احمر آذربایجان شرقی در سیل سیستان و بلوچستان
  • دستگاه‌های مختلف مردمی و فرهنگی در انتخابات همکاری داشتند
  • رشد ۳۰ درصدی بودجه محرومیت زدایی سیستان و بلوچستان نسبت به ۱۴۰۲
  • رشد ۳۰ درصدی بودجه محرومیت زدایی سیستان و بلوچستان
  • بانوان نماد خودباوری و مسوولیت پذیری در جامعه هستند
  • بانوان نماد خودباوری و مسؤولیت پذیری در جامعه