Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسن مولایی مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی مازندران در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، به برداشت ۴۰ درصدی رقم پیش رس هلو داوودی و کرست در شرق مازندران اشاره کرد و گفت: برداشت هلو داوودی و کرست از اواخر اردیبهشت آغاز می‌شود و تا اوایل مرداد ادامه دارد.

وی با بیان اینکه ۴ هزار و ۵۰۰ هکتار از باغ‌های مازندران به کشت ارقام زود رس هلو اختصاص دارد، افزود: از اواخر اردیبهشت تاکنون ۱۰۰ هزار تن هلو به ارزش ۲۵۰ میلیون تومان از باغات استان برداشت شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مولایی به برداشت شلیل تا یک هفته دیگر در استان خبر داد و گفت: پیش بینی می‌شود ۱۲۰ هزار تن شلیل از ۵ هزار و ۵۰۰ هکتار از باغات استان برداشت شود.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی مازندران افزود: ۲۷ هزار هکتار از باغ‌های مازندران امسال به کشت گونه‌های سردسیری از جمله میوه‌های هسته دار، چون شلیل و هلو اختصاص یافت.

وی با بیان اینکه شهر‌ستان‌های نکا، میاندورود، ساری و بهشهر بیشترین تولید هلو پیش رس را در استان دارند، گفت: هلو شصت روزه، داوودی و اسپرین کرست یا خردادی از ارقام هلو پیش رس کشت شده در استان است.

موسوی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان میاندورود نیز در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، از صادرات ۸۰ تن هلو از نوع کرست دو روز گذشته از این شهرستان خبرداد .

وی افزود: پیش بینی می‌شود ۴۰۰ تن هلو و شلیل تا پایان فصل برداشت به کشور روسیه صادر شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان میاندورود گفت: سطح باغ‌های هلو و شلیل شهرستان میاندورود ۳ هزار و ۲۵۰ هکتار بوده و با میانگین عملکرد ۴۰ تن در هر هکتار، بیش از ۶۰ هزار تن محصول برابر با ۲۵ درصد تولید مازندران را به خود اختصاص خواهد داد.

موسوی افزود: کاهش وزن، مقابله با واریس، سلامت قلب، رفع تشنگی و بوی بد دهان، دفع سموم از بدن و بیماری کلیوی از خواص این میوه بوده و دارای ویتامین‌های آ، سی، ب. ۱ و ب. ۲، نیاسین و مواد معدنی شامل، کلسیم، آهن، فسفر، پتاسیم و سدیم است.
انتهای پیام/آ

صادرات هلو شلیل از مازندران به روسیه

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی اقتصاد مقاومتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۱۷۲۰۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز برداشت برگ‌های زمردین چای از باغ‌های گیلان و مازندران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ؛ حبیب جهانساز گفت: با آغاز فصل برداشت چین بهاره در هفته نخست اردیبهشت تا به امروز، ۶ هزار و ۱۲۵ تن برگ سبز چای به ارزش ۱۰۰ میلیاردتومان از باغ‌های گیلان و مازندران برداشت شد.

وی افزود: از این مقدار برگ سبز برداشت شده، ۶ هزار و ۱۰۶ تن معادل ۹۹ و ۷ دهم درصد درجه یک و ۲۱ تن معادل ۳ دهم درصد درجه ۲ است.

رئیس سازمان چای کشور همچنین اعلام کرد: در این مدت، هزار و ۳۷۹ تن چای خشک در کارخانه‌های چایسازی شمال تولید شده است.

سازمان چای کشور در فصل زارعی جدید با ۱۵۰ کارخانه چایسازی تاکنون قرارداد بسته است.

دیگر خبرها

  • آغاز برداشت برگ‌های زمردین چای از باغ‌های گیلان و مازندران
  • آغاز برداشت گُل گاوزبان در گلستان
  • سیل و تگرگ، جان مزارع کازرون را گرفت + تصاویر
  • نخستین جشنواره ملی گیاهان دارویی جنوب استان کرمان
  • آغاز برداشت گل گاو زبان در شهرستان املش
  • پیش بینی تولید بیش از ۲۴ هزار تن باقلا در گلستان
  • گندم‌های ذخیره شده در مراکز روباز خوزستان خسارت ندیدند
  • آیا بورس به تنهایی می‌تواند باعث رونق تولید شود؟ 
  • برداشت گل محمدی از ۵۰۰ هکتار از گلزار‌های خراسان شمالی
  • برداشت گوجه سبز از باغ های سرخه