Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-07@16:12:02 GMT

لزوم استفاده از توپیاری برای جذب گردشگران

تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۱۷۴۷۹۵

لزوم استفاده از توپیاری برای جذب گردشگران

هنرمند چابکسری، با بیان اینکه کشورهای اروپایی از جمله هلند و ایتالیا و حتی کشورهای آسیایی مانند ترکیه و هند برای جذب گردشگر از توپیاری حیوانات و اشکال هندسی استفاده می کنند، گفت: توپیاری مجسمه ها و المان‌های ساخته شده با گیاه است.

مهدی کیانی در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه 15 سال در کار تولید گل و گیاه و مجسمه‌های توپیاری(مجسمه ها و المان‌های ساخته شده با گیاه) هستم، اظهار کرد: پنج سال است که کارهای پیمانکاری و اجرای المان شهرداری ها از جمله مجسمه و آبنما با گیاه را انجام می دهم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تهران، رامسر، سیاهکل، رودسر و لنگرود را از جمله شهرهایی دانست که در آنجا المان ساخته و گفت: توپیاری طاووس در پارک وی تهران، آبنمای صخره ای سیاهکل، المان یا فاطمه(س) رودسر، توپیاری قو و سبد میوه هتل رامسر و گل کاری و توپیاری ورودی منطقه گردشگری لیلاکوه در لنگرود از جمله کارهای بنده است.

هنرمند چابکسری، با اشاره به صادرات گل و گیاه طی سال های اخیر، تصریح کرد: به دلیل رکود اقتصادی در بخش صادرات، به کارهای داخلی گرایش پیدا کردم.

کیانی اضافه کرد: متاسفانه رکود اقتصادی، گرانی گمرک، نداشتن برنامه جامع گل کاران، عدم تکمیل بانک اصلاعاتی برای مجموعه تولیدی و نداشتن طرح بلندمدت باعث شده بازار کشورهای حاشیه دریای خزر را از دست بدهیم.

وی با بیان اینکه کشورهای اروپایی از جمله هلند و ایتالیا و حتی کشورهای آسیایی مانند ترکیه و هند برای جذب گردشگر از توپیاری حیوانات و اشکال هندسی استفاده می کنند، متذکر شد: به همت دهیار و اعضای شورای شهر لیلاکوه، توپیاری ورودی شهر را کار کردیم که باعث جذب گردشگران از شهرهای مجاور و گردشگران عبوری از سمت کمربندی به خود شده است.

کیانی، منطقه لیلاکوه را یک منطقه گردشگری شناخته شده دانست و خاطرنشان کرد: ساماندهی جاده آب چالکی توسط بخشداری، برای بانوان بخش لیلاکوه اشغالزایی شده است.

وی اضافه کرد: پروژه بزرگ سورتمه و تله کابین آب چالکی نیز در حال پیگیری توسط استاندار گیلان و نماینده لنگرود در مجلس است تا در بخش گردشگری توسعه پیدا کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۱۷۴۷۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روستای بدون بیکار با پرورش گل در مازندران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، اهالی روستای وازیَک محمودآباد با پرورش گل و گیاه توانستند روستای بدون بیکار مازندران لقب بگیرند.


مدیر جهاد کشاورزی محمودآباد با بیان اینکه از ۹۲ هکتار فضای گلخانه‌ای شهرستان محمودآباد ۳۷ هکتار آن در روستای وازیک واقع شده است گفت: ۱۶۹ نفر در این روستا به پرورش گل و گیاه مشغول هستند.


هادی زاده با اشاره به اینکه روستای وازیک سال ۱۴۰۰ به عنوان روستای گردشگری گل و گیاه مازندران معرفی شد افزود: با پرورش گل و گیاه در این روستا، وازیک روستای بدون بیکار مازندران هم لقب گرفت.


او ادامه داد: پرورش دهندگان گل و گیاه روستای وازیک با تولید و پرورش انواع گل‌های آپارتمانی، درخت و درختچه‌های زینتی در جشنواره‌های متعدد گل وگیاه حضور دارند و محصولاتشان به سایر نقاط کشور نیز ارسال می‌شود.


استان مازندران دارای ۱۱۴۵ هکتار فضای گلحانه‌ای است که در این زمینه، رتبه نخست کشور را دارد.

زینب دیوارگر و گزارشی از روستای بیکار مازندران:

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • چهارمین نمایشگاه گلخانه‌سازی، گل و گیاه چهارمحال و بختیاری
  • تاکید سازمان همکاری اسلامی بر لزوم تحریم همه‌جانبه اسرائیل
  • خواص گیاه معجزه گر شنگ و روش مصرف آن
  • شمار قربانیان سیل مهیب در کنیا از مرز ۲۲۵ نفر گذشت
  • آیین گل افشانی و جایگزینی کلام‌الله مجید دروازه قرآن
  • روستای بدون بیکار در مازندران
  • روستای بدون بیکار با پرورش گل در مازندران
  • ویتامین های مهم برای گیاهان آپارتمانی
  • آغاز ساخت المان مزار شهید مدافع وطن احسان بابایی
  • ساخت ۱۰ المان آجری در مراغه