Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-28@19:55:23 GMT

سمن‌ها و صنعتگران صنایع دستی استان بوشهر تجلیل شدند

تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۱۷۵۳۱۹

سمن‌ها و صنعتگران صنایع دستی استان بوشهر تجلیل شدند

به گزارش خبرنگار مهر، مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر صبح پنجشنبه در همایش تجلیل از سمن‌ها و صنعتگران صنایع دستی اظهار داشت: استفاده از ظرفیت‌های سمن‌ها در زمینه‌های مختلف با جدیت در دستور کار است.

ناصر امیرزاده با تقدیر از فعالیت‌های سمن‌های استان بوشهر، اضافه کرد: صنایع دستی امروزه به عنوان یکی از مهمترین صنایع برای توسعه اشتغال و درآمدزایی محسوب می‌شوند و باید حمایت لازم از آنها صورت گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به رشد مطلوب و توسعه صنایع دستی در استان بوشهر اشاره کرد و ادامه داد: باید هر چه سریعتر زیرساخت‌های مورد نیاز  برای کمک به رشد این صنعت را فراهم آوریم تا شاهد اقتصادی پایدار در این بخش در استان و کشور باشیم.

مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر افزود: سمن‌های استان بوشهر در بخش‌های مختلف افتخار آفرینی کردند و به همین منظور اداره کل میراث فرهنگی نگاه ویژه‌ای به سمن‌ها در راستای حمایت از آنها خواهد داشت.

رئیس شورای اسلامی شهر بوشهر نیز در این آئین اظهار داشت: حمایت از فعالان بخش صنایع دستی و گردشگری را به صورت ویژه در دستور کار داریم و باید از ظرفیت‌های درا ین زمینه استفاده شود.

ابوذر دهدار با اعلام آمادگی شورای پنجم شهر بوشهر برای حمایت از صنعتگران صنایع دستی، گفت: برای همکاری بیشتر و اختصاص مکانی برای نمایش و فروش صنایع دستی را به صنعتگران در شهر بوشهر اختصاص می‌یابد.

در پایان از صنعتگران صنایع دستی که نشان ملی دریافت کرده بودند و همچنین سمن‌های برتر جشنواره های ملی تقدیر شد.

کد خبر 4321116

منبع: مهر

کلیدواژه: بوشهر میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری بوشهر راهپیمایی روز قدس بوشهر ماه مبارك رمضان گرگان شیراز سالروز ارتحال امام خمینی مشهد شهرکرد روز جهانی قدس یاسوج خرم آباد شب قدر امام خمینی ره سانحه تصادف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۱۷۵۳۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت ملی صنایع دستی ۲ شهر فارس

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز فارس،مریم جلالی در بازدید از کارگاه‌های شیشه‌گری و گلاب‌گیری میمند گفت: این شهرقابلیت تبدیل به شهر ملی شیشه‌گری را دارد.
او افزود: شیشه‌گری یکی از مهارت‌های اصیل میمند در کنار گلاب‌گیری است و این صنعت دوست دار محیط زیست می‌تواند به ترویج گلاب‌گیری نیز کمک کند.
جلالی همچنین هم از برخی جاذبه‌های فرهنگی و گردشگری شهر دژکرد بازدید کرد و در جشن شکوفه‌های بادام، لوح ثبت ملی میراث ناملموس مهارت کیسه بافی و شاهنامه‌خوانی را به فرماندار اقلید اهدا کرد.
 محمد ثابت اقلیدی مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی فارس گفت: مقدمات ثبت ملی دژکرد فراهم شده تا این شهر به زودی شهر ملی کیسه بافی شود.
کیسه بافی سنتی یکی از هنر‌های قدیمی رایج در دژکرد اقلید است؛ این نوع کیسه حمامی بافتی شبیه به بافت گلیم دارد با این تفاوت که با دو رنگ پشم سفید و مشکی بافته می‌شود.
میمند از توابع شهرستان فیروزآباد در جنوب شیراز و دژکرد از توابع اقلید در شمال مرکز استان فارس است.

دیگر خبرها

  • تجلیل از هنرمندان نمونه فعال در واحدهای تولیدی فعال صنایع دستی
  • نمایشگاهی از صنایع‌دستی و هنر‌های وابسته در زابل
  • افتتاح نمایشگاه صنایع‌دستی و هنر‌های وابسته در زابل
  • ‌کرمان‌ میزبان سومین جشنواره ملی چند رسانه‌ای میراث فرهنگی
  • پای پیشکسوتان صنایع دستی به ارگ کریم‌خانی شیراز باز شد
  • جشنواره صنایع دستی از دستاوردهای هنرمندان کشور
  • ثبت ملی صنایع دستی ۲ شهر فارس
  • توصیه محمد معتمدی برای استفاده از صنایع دستی + فیلم
  • میمند فارس شهر ملی شیشه‌گری شود
  • دژکرد اقلید شهر ملی کیسه‌بافی می‌شود