Web Analytics Made Easy - Statcounter

کم تحرکی عاملی مهم در کاهش طول عمر محسوب می شود بنابراین هر فرد متناسب باشرایط سنی باید زمانی را به فعالیت  بپردازند.

 

 به گزارش خبرنگار  حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛  حوزه کلینیک در نظر دارد تازه‌ترین دانستنی‌های پزشکی را در اختیار کاربران قرار دهد.

چه کنیم عمرمان کوتاه نشود؟

عادت های غذایی بد و ورزش نکردن در سنین نوجوانی سلامت شما را در بلند مدت تحت تاثیر قرار می‌دهد؛ ورزش نکردن و فعالیت کم، خطر کوتاه شدن عمر و بروز چاقی و طیف وسیعی از بیماری‌های مزمن مانند دیابت، سرطان و آلزایمر را به همراه خواهد داشت؛ فعالیت فیزیکی و پزشکی قدرتمند، ارزان و حیاتی برای همه ماست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نوجوانان باید روزی حداقل ۶۰ دقیقه فعالیت متوسط ​​تا شدید داشته باشند؛ بزرگسالان باید ۱۵۰ دقیقه فعالیت بدنی متوسط ​​یا ۷۵ دقیقه فعالیت بدنی شدید یا ترکیبی از این 2 را در هفته انجام دهند.

ورزش شدید شامل فعالیت‌هایی مانند بازی بسکتبال به طور مداوم برای ۱۰ دقیقه یا بیشتر در روز است، فعالیت متوسط شامل ۱۰ دقیقه یا بیشتر مانند پیاده روی سریع، دوچرخه سواری، شنا و والیبال است.

چه قرص‌هایی بوی توهم و مرگ می‌دهند؟

امروزه درصد احتمال آلوده بودن مواد تقلبی توهم زا به قرص برنج و مرگ مصرف کنندگان زیاد شده است؛ افراد سودجو که در فروش قرص های توهم زا فعالیت دارند برخی مواقع قرص هایی را در دسترس افراد قرار می دهند که آلوده به قرص برنج هستند.

قرص برنج، ماده ای شیمیایی برای حفاظت از دانه‌های غلات است که در گذشته عطاری‌ها و داروخانه‌ها آن را می‌فروختند؛ با گذر زمان شاهد شیوع مصرف این قرص برای خودکشی  سهل انگاری افراد در استفاده از آن بوده‌ایم،  بنابراین تصمیم به عرضه محدود این قرص گرفته شد.

چرا کودکانمان هنگام خواب مدام سرفه می‌کنند؟

سرفه‌های شبانه به عنوان یک موضوع طبیعی در کودک در نظر گرفته نمی‌شود، در بیشتر موارد چنین سرفه‌هایی به خاطر موقعیت خواب نامناسب بدتر می‌شود؛ سرفه‌های شبانه ممکن است نشان دهنده مشکلات زیادی در بدن باشد، اگر کودک بیمار باشد سرفه کردن به تنهایی می‌تواند گلو و مسیرهای فوقانی را از مخاط و گرفتگی پاک کند.

دلیل دیگری که برای سرفه وجود دارد شرایطی به نام رفلاکس معده‌ و مری یا رفلاکس گاستروازوفاژیال (نشانه‌های مزمن بر اثر بازگشت غیرعادی محتویات و اسید معده به مری) باشد، اما مهم‌ترین چیزی که باید مدنظر داشته باشید این است که آیا چنین سرفه ای مرتبط با ریه است یا خیر، اگر سرفه از طرف ریه آغاز می‌شود، نشانه‌هایی همچون مشکل در تنفس مشهود خواهد بود.

حاملگی بدون جنین چگونه به وجود می‌آید؟

شاید زمانی بوده که حتی نمی دانستید باردارید یا باردار بوده‌اید اما خبر بدی شنیده اید، زمانی که سونوگرافی انجام داده‌اید پزشک به شما می‌گوید «یک تخم پوچ در رحم شما وجود دارد» یا «هیچ جنینی در سونوگرافی شما دیده نمی‌شود» در این حالت به شدت ناراحت و آشفته می‌شوید و مفهوم این جملات را درک نکرده که مجبور می شوید دوباره سونوگرافی کنید.

پس از اینکه تخمک به وسیله اسپرم بارور شد، تخمک بارور شده در رحم به طور طبیعی لانه گزینی می‌کند و تقسیمات سلولی شروع می‌شود؛ تقسیم سلولی طبیعی باعث تشکیل جفت شده اما در یک روند غیر طبیعی این امکان وجود دارد که تقسیم سلول‌های جنینی متوقف شده یا اصلا شروع نشود، جفت و کیسه بارداری وجود دارد، بدون اینکه جنینی در کار باشد، این وضعیت بارداری، جنین یا تخم پوچ نامیده می‌شود.

علل کچلی ریش چیست؟

کچلی ریش که به خارش آرایشگر هم معروف است،  بیشتر در زمان اصلاح توسط آرایشگر با تیغ مشترک منتقل می‌شود و دانه‌های پوستی به وجود آمده خارش‌دار علت قارچ پوستی  هستند؛ قارچی که باعث این بیماری می‌شود درماتوفیت نام دارد.

این قارچ‌ها رایج‌اند و در همه جای دنیا پیدا می‌شوند، درماتوفیت عامل بیماری قارچی به نام ژوک است که در بین ران‌ها ایجاد می‌شود، این باکتری بیماری قارچی دیگری به نام پای ورزشکار را نیز سبب می‌شود که اطراف پا را آلوده می‌کند.

درماتوفیت‌ها آنزیم‌های ویژه‌ای دارند که قادر به حضم کراتین هستند، نوعی پروتئین که لایه‌ سخت بیرونی پوست را می‌سازد، بنابراین آلودگی درماتوفیت در زیر لایه‌ی رویی پوست گسترش نخواهد یافت، با این‌ حال در صورتی‌ که بدن به حضور قارچ واکنش نشان دهد وضع متفاوت شده و ممکن عفونت باکتریایی دومی هم به وجود بیاید.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۱۷۵۸۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رویکرد دولت سیزدهم خدمت شبانه‌روزی و جهادی به مردم است

ایسنا/لرستان سرپرست فرمانداری معمولان گفت: مدیرانی که نمی‌توانند خود را با شعارها و برنامه های دولت در جهت خدمت جهادی و بدون منت به مردم هماهنگ کنند آماده رفتن باشند.

محمد ناظری امروز هشتم اردیبهشت در بازدید سرزده از ادارات این شهرستان بیان کرد: تاکیدات مکرر دولت سیزدهم در خدمت به مردم بایستی سرلوحه کاری مدیران و کارکنان ادارات باشد و در جهت افزایش رضایتمندی مردمی تمام تلاش و توان خود را به کار گیرند.

وی افزود: قابل پذیرش نیست مردم برای پیگیری مطالبه و حل‌ مشکل خود به ادارات مراجعه کنند و پاسخ یا پیگیری قابل لمسی از سوی مجموعه اداری مشاهده نکنند.

ناظری اضافه کرد: در صورتی که محرز شود اهمال کاری در روند حل مشکلات مراجعه کنندگان در اداره‌ای وجود دارد با جدیت برخورد خواهیم کرد.

وی خدمت بدون منت به مردم را وظیفه خود و تمام مدیران برشمرد و ادامه داد: خدمت بدون منت به مردم یعنی اینکه مدیر برای احصاء مشکلات در میدان باشد و خودش تمام موضوعات را در لحظه بررسی کند و در کوتاهترین زمان به فکر چاره اندیشی و رفع مشکل باشد.

سرپرست فرمانداری شهرستان معمولان گفت: پیرو خط مشی ریاست جمهوری و استاندار لرستان وظیفه ما و تمام مدیران نوکری مردم است، مدیرانی که نمی‌توانند خود را با شعارها و برنامه های دولت در جهت خدمت جهادی و بدون منت به مردم هماهنگ کنند آماده رفتن باشند.

ناظری با بیان اینکه خدمت به مردم توفیق الهی است، بیان کرد: هر پست مدیریتی زمانی به پایان می‌رسد و تمام مدیران بایستی به نحوی خدمت کنند که در زمان پایان مسئولیت در پیشگاه الهی و مردم سربلند باشند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • الگری: به تمام اهداف خود نزدیک شده‌ایم و این یعنی فصل خوبی داشتیم
  • صفر تا صد آرایشگری مردانه را در کمترین زمان ممکن یاد بگیرید /درآمد و مزیت
  • فعالیت سامانه بارشی فعال در خوزستان از چهارشنبه
  • این ادویه عمرتان را زیاد می‌کند
  • پیش بینی فعالیت سامانه بارشی و کاهش دما در خوزستان
  • پاکسازی غزه از آوار و بمب‌، ۱۴ سال طول می‌کشد
  • رویکرد دولت سیزدهم خدمت شبانه‌روزی و جهادی به مردم است
  • راه‌های تقویت اعتماد به نفس با افزایش سن
  • اگر می‌خواهید با افزایش سن اعتماد به نفس بیشتری داشته باشید، با این ۸ رفتار خداحافظی کنید
  • استمرار فعالیت خطوط شبانه ناوگان اتوبوس‌رانی شیراز