Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدی گفت: 40 درصد اشتغال کشور در حوزه تعاون، مختص به تعاونی های تولیدی است.

البرز محمدی، مدیر کل دفتر تعاونی های تولیدی، در گفتگو با خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به اهمیت تعاون، اظهار کرد: تعاون به معنای مشارکت و کار جمعی است. در کشور 3 نوع تعاونی از جمله تولیدی، توزیعی و خدماتی داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: اغلب بنگاه‌های تولیدی در کشور در گرایش‌های مختلفی همچون کشاورزی، فرش دستبافت، صنایع دستی و عمران در حال فعالیت هستند و در این میان بخش تعاون هم به عنوان حوزه تولیدی ایفای نقش می‌کند.

 مدیر کل دفتر تعاونی های تولیدی با تاکید بر اینکه تعاونی‌های تولیدی، پیش قراولان توسعه بخش تعاون هستند، خاطرنشان کرد: از 93 هزار تعاونی که در کشور در حال فعالیت هستند، بیش از 52 درصد آن‌ها در حوزه تعاونی‌های تولیدی، مشغول به فعالیت هستند. تعاونی‌های تولیدی در حوزه کشاورزی در گرایش های 17 گانه هستند که در دسته بندی به 4 گروه دام و طیور، زراعت، باغبانی و شیلات تقسیم بندی می‌شوند.

مدیر کل دفتر تعاونی‌های تولیدی با اشاره به اینکه تعاونی های کشور در بخش صنعت، در حوزه‌های مختلف 12 گانه صنعت فعالیت می‌کنند، تصریح کرد:در حوزه فرش و صنایع دستی یک تعاونی وجود دارد و نیاز تولید کنندگان از این طریق تامین می‌شود.

محمدی با تاکید بر نقش آفرینی تعاونی‌ها در صنایع مختلف، تصریح کرد:تعداد تعاونی‌ها در کشور به 2 هزار تعاونی نمی‌رسد، اما به لحاظ تعداد اعضا شاید یکی از بزرگترین شرکت‌های تعاونی هستند، زیرا تعاونی‌ها کوچک مقیاس نیستند. ویژگی تعاونی‌های تولیدی این است که با 7 نفر هم شکل می‌گیرند.

وی با اشاره به اینکه حدود 48 هزار و 500 شرکت تعاونی تولیدی در کشور در حال فعالیت هستند، بیان کرد: در حوزه صنعت حدود 16 هزار و 500 تعاونی، در حوزه کشاورزی 22 هزار و 300 تعاونی، در حوزه فرش حدود یک هزار و 700 تعاونی، در حوزه تامین نیاز حدود یک هزار و 600 تعاونی، در حوزه معدن حدود یک هزار و 200 تعاونی و در حوزه تعاونی‌های چند منظوره هم 3 هزار و 800 شرکت تعاونی در کشور در حال فعالیت هستند.

مدیر کل دفتر تعاونی های تولیدی گفت: نسبت به کل کشور که 93 هزار واحد تعاونی در حال فعالیت هستند، تقریبا 52 درصد از این تعاونی‌ها را تعاونی‌های تولیدی به خود اختصاص دادند. ویژگی اصلی تعاونی‌های تولیدی اشتغال و اشتغالزایی است.

وی در پایان با اشاره به اینکه تعاونی‌های تولیدی نقش بسزایی را در ایجاد اشتغال ایفا می‌کنند، گفت: تعاونی‌های تولیدی در کشور حدود 680 هزار فرصت شغلی را در بخش اشتغال ایجاد کرده‌اند، یعنی 40 درصد اشتغال کشور در حوزه تعاون، مختص به تعاونی‌های تولیدی است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اشتغال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۱۸۷۱۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شرکت‌های تعاونی استان سمنان به حوزه کشت کم آب‌بر ورود می‌کنند

هاشمی  در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان سمنان  با بیان اینکه از پتانسیل روستاها و با بهره‌گیری از ظرفیت شرکت‌های تعاونی و مشارکت مردم برای کاشت محصولات کم آب بر و گیاهان دارویی استفاده شود، گفت: توجه به روستاها با اولویت کشاورزی و همچنین شرکت‌های دانش بنیان از اولویت‌های ما در پرداخت تسهیلات در سطح استان است.

استاندار سمنان گفت: پیگیری مصوبات دور دوم سفر رئیس جمهور امری حائز اهمیت و اولویت دار است که دستگاه‌های اجرایی باید کارشناسی را ویژه این مهم تعیین و کمیته پیگیری مصوبات تشکیل و طی جلسات مستمر این امر محقق شود.

هاشمی همچنین بیان کرد: نظارت بر بازار نباید مختص زمان خاص همچون ایام تعطیلات نوروز و ماه مبارک رمضان باشد، لذا تقویت نظارت در طول سال امری حائز اهمیت است.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • شرکت‌های تعاونی استان سمنان به حوزه کشت کم آب‌بر ورود می‌کنند
  • مازندران پایین‌ترین نرخ بیکاری در کشور را دارد
  • پروانه فعالیت رسمی شرکت تعاونی نوآوران لوتوس پیروزی صادر شد
  • ۳۰ درصد کنسرو ماهی کشور در سیستان و بلوچستان تولید می‌شود
  • تعاونی های تولیدی، محور اقدامات بخش تعاون هستند
  • اختصاص ۲۵ هزار میلیارد تومان به حوزه رسانه در سال جاری
  • بررسی ۹ هزار پرونده شکایت کارگران در کردستان
  • کارگران؛ صف اولی‌های جبهه تولید
  • بیش از ۱۹۰۰۰ واحد کارگری و کارگاه‌ تولیدی در کردستان وجود دارد
  • لزوم ارائه برنامه از سمت شرکت‌های تعاونی روستایی برای تحقق شعار سال