Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: حدود ۷ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر که ۹.۳ درصد جمعیت کشور را تشکیل می‌دهند سالمند هستند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، انوشیروان محسنی بندپی گفت: بهزیستی از بیش از ۶۰۰ هزار سالمند حمایت می‌کند که حدود ۱۰۰ هزار نفر از آن‌ها یارانه می‌گیرند، ۱۸ هزار نفر در مراکز شبانه‌روزی هستند که یارانه آن‌ها حدود ۶۰۰ هزار تومان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: امید به زندگی در ایران افزایش یافته بطوری که جمعیت سالمند اکنون به ۷ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر رسیده است.

رئیس سازمان بهزیستی تصریح کرد: سن امید به زندگی برای زنان به ۷۸ سال و برای مردان به ۷۴ سال رسیده است.

محسنی گفت: از میان جمعیت سالمند کشور، ۳ ملیون و ۷۰۰ هزار نفر زن و ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر مرد هستند که ۹.۳ درصد جمعیت کشور را تشکیل می‌دهند.

رئیس سازمان بهزیستی کشور بر رصد و پیمایش شاخص‌های سالمندی برای برنامه ریزی اقدامات لازم در آینده تاکید کرد و گفت: حدود ۲۳۰ مرکز نگهداری سالمندان در ایران فعالیت می‌کنند.

وی افزود: استان گیلان با ۱۱ درصد از جمعیت بیشترین سالمندان و استان سیستان و بلوچستان با ۴.۹ درصد از جمعیت استان کمترین میزان سالمندان را دارد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: رئیس سازمان بهزیستی امید به زندگی جمعیت سالمند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۱۸۷۵۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۹۰۰۰ کمبود ماما در مقابل ۳۰۰ مجوز استخدام

به گزارش خبرگزاری مهر، فاطمه محمدبیگی، افزود: متأسفانه کمبود ماما در کشور همچون کادر پرستاری در شیفت‌های سنگین این گروه خود را نشان داده است و منجر به استهلاک، خستگی کادر مامایی شده است و همین مسئله عاملی بر کاهش کیفیت کار ماماها در کشور است.

وی گفت: مامایی یکی از مشاغل ارزنده در جهان هستی است، رشته مامایی به دلیل اینکه سلامت مادر و کودک را به ارمغان می‌آورد بسیار ارزشمند است، ارتقای سلامت مادران و کودکان، ترویج فرزندآوری و تغذیه به واسطه شیر مادر، جلوگیری از مرگ مادر، کودک و آموزش مراقبت‌های دوران بارداری معمولاً به واسطه این گروه حساس رشته پزشکی انجام می‌پذیرد.

محمدبیگی با اشاره به کاهش جمعیت ایران در سال‌های آینده، افزود: ایران تنها کشور دارنده جایزه کاهش جمعیت در جهان است، در قانون جوانی جمعیت به صورت ویژه به کمبود ماما در کشور اشاره شده، یعنی به ازای هر دو زایمان فعال باید یک ماما در کشور وجود داشته باشد؛ متأسفانه به دلیل کمبود ماما در بیمارستان‌های کشور این بند قانونی اجرایی نمی‌شود.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان در مجلس، با بیان اینکه قرار بود امسال حدود ۳۵۰۰ ماما در کشور استخدام شوند، اظهار داشت: در ظرفیت پذیرش و استخدام وزارت بهداشت تنها حدود ۳۰۰ ماما در کشور ثبت شده بود، چرا باید میزان جذب و استخدام ماما به رغم نیاز کشور کم باشد.

کد خبر 6096249 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • زندگی سالم طول عمر را پنج سال افزایش می‌دهد
  • افزایش طول عمر با سبک زندگی سالم
  • مالیات آری؛ اما نه ۳۰ و ۵۰ و ۷۰ درصد!
  • سطح امید به زندگی در اروپا به ۸۱.۵ سال رسید
  • بیش از ۱۷ هزار سالمند نیازمند، تحت پوشش مراکز نیکوکاری
  • حدود ۱۸ هزار سالمند نیازمند خراسان‌جنوبی زیر چتر حمایتی مراکز نیکوکاری
  • چند درصد ایرانی‌ها آسم دارند؟ بالاترین میزان ابتلا در این سن
  • تکلیف متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان مشخص شد
  • شروع کاهش نرخ باروری به حدود دهه چهل برمی‌گردد
  • ۹۰۰۰ کمبود ماما در مقابل ۳۰۰ مجوز استخدام