Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-26@06:56:56 GMT

تحویل پرنده چاخ‌لُق به محیط زیست

تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۱۹۰۳۰۴

تحویل پرنده چاخ‌لُق به محیط زیست

 

به گزارش رخبرگزاری برنا از کرمان؛ محمود علیرضایی در این خصوص اظهار داشت: محسن بلوردی این پرنده را تحویل ما داد که پس از هماهنگی با دامپزشک و تیمار در طبیعت رهاسازی می‌شود.

وی ادامه داد: چاخ‌لُق  پرنده‌ای است با 40 سانتی متر طول  که با سر گرد و چشم‌های درشت زرد رنگ از سایر پرندگان آبچر مشخص می‌شود. این پرنده منقاری کوتاه و کلفت به رنگ زرد و سیاه، پاهایی بلند و قطور به رنگ زرد روشن و پر و بالی با رگه‌های قهوه‌ای خاکی و سفید دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هنگام دویدن به حالتی دزدانه سر خود را پایین گرفته و قوز می‌کند و هنگام احساس خطر بدن خود را پهن و سرش را روی زمین می‌گذارد. معمولا در ارتفاع کم و با بال زدن‌های آرام و مرتب پرواز می کند.  در زمین‌های سنگلاخ یا ماسه‌ای و زمین‌های بایر  با رویش گیاهی کم و گاهی نیز در کشتزارها زندگی می‌کند و در زمستان ممکن است در ساحل دریا دیده شود.  علیرضایی در پایان افزود: به دلیل شباهت زیاد چاخ‌لق با هوبره، در بسیاری از موارد افراد آن را با جوجه هوبره اشتباه می‌گیرند. 

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: پرنده حفاظت محیط زیست زمین طبیعت محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۱۹۰۳۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع تصرف اراضی ملی در گشت رودخان

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای گیلان ؛ سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان فومن گفت: هزار متر مربع از اراضی ملی در منطقه گشت رودخان رفع تصرف شد.

علیرضا حسین زاده بابایی همچنین از تخریب چند بنای غیر مجاز ساخته شده در این زمین‌ها خبر داد و افزود: با باز پس گیری این زمین‌ها ۲ متصرف به مراجع قضایی معرفی شدند. 

وی با اشاره به اینکه ارزش این زمین‌ها در این منطقه حداقل متری ۸ میلیون تومان است، افزود: ماموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان فومن برای صیانت از عرصه‌های طبیعی و ملی شبانه روز در حال گشت و کنترل مناطق تحت مدیریت هستند.

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان فومن از شهروندان و دوستداران محیط زیست خواست: در صورت مشاهده تخریب، تصرف و آلودگی محیط زیست موارد را در اسرع وقت به نزدیکترین اداره حفاظت محیط زیست اطلاع دهند.

دیگر خبرها

  • بازگردان پرندگان به طبیعت به همت دوستدار محیط زیست
  • رفع تصرف اراضی ملی در گشت رودخان
  • پاکسازی طبیعت نقده به مناسبت هفته زمین پاک
  • پاکسازی محیط زیست در روستای رهنه به مناسبت هفته زمین پاک + تصاویر
  • هوش مصنوعی ناسا از سیاره زمین محافظت می‌کند
  • بد عهدی در تجهیز محیط‌بان‌ ها |‌ از هزار خودروی مورد نیاز محیط بان‌ها تنها 25 خودرو تحویل شد
  • برای احیای خاک آلوده به پلاستیک، ۵۰۰ سال زمان لازم است
  • همایش پاکسازی محیط زیست در ملارد برگزار شد
  • تقدیر حفاظت محیط زیست اشنویه از دانش آموز حافظ حیات وحش
  • تلف شدن ۴۰ پرنده سبز قبا به دلیل تخلف کندوداران