Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهم‌ترین اخبار و رویدادهای شورای اسلامی شهر تهران از 17 تا 25 خرداد ماه را با یک کلیک در این گزارش مشاهده کنید.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛شورای اسلامی شهر تهران در هفته‌ای که گذشت شاهد رویدادهایی بود که در این بسته خبری به آن‌ها می پردازیم.

شهرستان بهارستان فاقد آب آشامیدنی سالم

موسی رضازاده نماینده شهرستان بهارستان در شورای استان تهران با تاکید بر اینکه سرانه‌های شهرستان بهارستان از استاندارد‌ها فاصله زیادی دارد، اظهار کرد: این موضوع درباره تمام سرانه‌های این شهرستان صدق می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رضازاده با بیان اینکه شهرستان بهارستان قریب به ۷۰۰ هزار نفر جمعیت دارد، گفت: با وجود این جمعیت، حتی یک فضای تفریحی مناسب در شهرستان بهارستان وجود ندارد.

وی با تاکید بر اینکه برنامه شورای شهر بهارستان برای رفع این مشکلات در شهر‌های مختلف شهرستان بهارستان متفاوت است، افزود: محرومیت‌ها، ساختار شهر و حاشیه‌نشینی در این شهرستان به نحوی بوده است که رفع مشکلات آن نیاز به اراده ملی دارد.

نماینده شهرستان بهارستان در شورای استان تهران با بیان اینکه این شهرستان فاقد استادیوم ورزشی و سالن با ظرفیت بالا است، گفت: حتی یک پارک بانوان نداریم تا بانوان این شهرستان با آرامش خاطر اوقات خود را در آن سپری کنند.

رضازاده در پایان با تاکید بر اینکه تمام شهر‌های شهرستان بهارستان فاقد آب آشامیدنی سالم هستند، تاکید کرد: هر کجای این شهرستان دست بگذارید، زخم است.

درخواست عضو شورای شهر تهران از شهرداری برای پخش بازی‌های جام جهانی در محلات

زهرا نژاد بهرام عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر تهران در نامه‌ای به محمد علی افشانی شهردار تهران، خواستار اقدامات لازم از سوی شهرداری برای مشاهده بازی‌های جام جهانی در همه محلات تهران به ویژه بوستان‌های شهر شد.

درخواست عضو شورای شهر برای انتشار اسامی خبرنگارانی که طرح ترافیک گرفته‌اند

حجت نظری‌ عضو شورای شهر تهران در جلسه شصت و هشتمین جلسه شورای شهر تهران در تذکر پیش از دستور خود با اشاره به عدم انتشار اسامی خبرنگارانی‌ که طرح ترافیک دریافت کرده‌اند، اظهار کرد: طبق مصوبه‌ قرار بود نام افراد و رسانه‌های آن‌ها که طرح ترافیک خبرنگاری دریافت کرده‌اند، در سایت شهرداری اعلام شود، اما تأخیر در انتشار این اسامی موجب نارضایتی‌ رسانه‌ها و برخی از مردم شده است.

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه تا امروز معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران موفق نشده است که اسامی دریافت کنندگان‌ طرح ترافیک را منتشر کند، گفت: این اقدام قانونی معاونت حمل و نقل می‌تواند شبهات‌ موجود را رفع و اختلافات را برطرف کند، زیرا برخی از اهالی رسانه معتقدند که به دلیل اختلاف سلیقه شخصی به آن‌ها طرح ترافیک داده نشده است.

تذکر عضو شورای شهر به فرمانده انتظامی تهران و شهردار تهران

حسن رسولی‌ عضو شورای شهر تهران در تذکر پیش از دستور جلسه علنی شورای شهر تهران با اشاره به اولین جلسه‌ مجمع عمومی که در تاریخ 9 خرداد سال جاری برگزار شد و حاضرین‌ به همراه شورایاری‌ها از منطقه 10 شهرداری بازدید کردند گفت: منطقه 10 مانند منطقه 17 از کوچکترین‌ مناطق تهران است که دارای بالاترین سطح تراکم است.

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه مسئله‌ پارکینگ‌ مسئله اصلی این منطقه است گفت: بخش خصوصی آماده سرمایه‌گذاری است و برای این کار نیاز دارد که شهردار تهران برای سازندگان‌ اقدامات لازم را انجام دهد.

عوارض قطع اشجار به خرید باغ اختصاص نیافته است

زهرا صدراعظم‌ نوری عضو شورای شهر تهران‌ در شصت و هشتمین جلسه شورای شهر تهران در تذکری‌ به شهردار تهران با اشاره به بند (ب) تبصره 8 بودجه سال 98 شهرداری تهران در خصوص درآمد حاصل از ردیف 160308 با عنوان وصول جرایم‌ قانون حفظ و گسترش فضای سبز تهران اظهار کرد: این رقم 100 درصد تخصیص‌ یافته قلمداد می‌شود و سازمان بوستان‌‌ها و فضای سبز مکلّف‌ است، درآمد مذکور را فقط در ردیف‌ 301024572 با عنوان تملّک‌ و احیای باغات با اولویت‌ مناطق 7، 9، 10، 11، 17 و 20 به مبلغ 20 میلیارد تومان هزینه‌ کند.

رئیس‌ کمیسیون سلامت شورای شهر تهران با اشاره به گزارش‌های دریافتی‌ گفت: میزان تحقق درآمد حاصل شده از ردیف‌ مذکور طی دو ماه ابتدای سال جاری، مبلغ‌ 65 میلیارد ریال است.

وی افزود: با گذشت نزدیک به 3 ماه از سال جاری، اقدامات لازم جهت تخصیص‌ این درآمد به سازمان بوستان‌ها و فضای سبز تهران جهت تملّک‌ و احیای باغات با اولویت‌های گفته شده، انجام نشده است.

صدراعظم نوری با بیان اینکه در سازمان آتش‌ نشانی و خدمات ایمنی تمامی درآمد حاصل از عوارض ایمنی ساختمان‌ها از تاریخ یکم تیر ماه 96، به طور مستقیم به حساب سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی واریز شده است، تصریح کرد: تا قبل از تاریخ مورد اشاره در 3 ماهه اول سال 96، به دلیل عدم واریز مستقیم‌ عوارض موصوف‌ به حساب سازمان علی رغم‌ وصول مبلغ 299 میلیارد ریال، سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی بهره‌ای از عوارض مورد وصول نداشته است.

هاشمی: از حرکات وحدت شکن پرهیز کنیم

محسن هاشمی رفسنجانی رئیس شورای شهر تهران در آغاز شصت و هشتمین جلسه شورای شهر تهران با اشاره به سپری شدن شب‌های قدر و همچنین سالروز شهادت حضرت علی(ع) اظهار کرد: سخن گفتن از حضرت علی(ع) کاری آسان، اما عمل کردن به آن دشوار است و همه سخنرانان هم در محافل خود از عدالت، زهد، پارسایی و مهربانی امام علی(ع) با ضعفا سخن می‌گفتند.

رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه انتظار مردم از ما این است که به منش حضرت علی(ع) عمل کنیم، تصریح کرد: دو صد گفته چون عمل نیک نیست و  زیبایی روز قدس بر کسی پوشیده نیست و باید از حرکات وحدت شکن پرهیز کنیم.

هاشمی رفسنجانی در ادامه با اشاره به برگزاری روز قدس گفت: روز قدس، روز وحدت و احقاق حقوق مردم فلسطین است و رهبران جمهوری اسلامی ایران، این روز را به نام روز قدس نامگذاری کردند و به دنبال آن شاهدیم که چگونه طی 4 دهه مردم این روز را گرامی داشته‌اند.

کارت زرد شورا به شهرداری به خاطر حادثه‌آفرینی زیرگذر استاد معین

مجید فراهانی عضو شورای شهر تهران در شصت و نهمین جلسه شورای شهر تهران در تذکر پیش از دستور درباره نشست زمین در کنار پروژه زیرگذر استاد معین اظهار کرد: تعریف صحیح و اجرای دقیق و به موقع پروژه و تامین امنیت شهروندان در دوره اجرای پروژه از جمله وظایف شهرداری و حق شهروندان معزز تهرانی است.

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه عدم تعریف دقیق پروژه‌ها بدون توجه به مطالعات امکان‌سنجی و پیوست‌های فرهنگی، اجتماعی و زیست محیطی زمینه‌ساز بروز مشکلات و معضلات برای شهر و اختلال در زندگی شهروندان و اتلاف منابع مالی شهر می‌شود، تصریح کرد: متاسفانه این وضعیت با عدم تامین به موقع پروژه‌ها و توقف عملیات عمرانی، این بحران‌ها را بیشتر می‌کند و در نتیجه شاهد حوادثی همچون بلعیده شدن یک کامیون در پروژه زیرگذر استاد معین هستیم.

وی با بیان اینکه آبان ماه سال گذشته در خلال بازدید از منطقه 9 شکایت‌ها و گلایه‌های شهروندان درباره حاشیه پروژه زیرگذر استاد معین را از نزدیک گوش کردم، افزود: در آن زمان مسئله را از شهردار منطقه و معاون فنی پیگیری کردم تا این پروژه تعیین تکلیف شود.

وی تصریح کرد: در بررسی و تصویب بودجه سال 97 شهرداری با همراهی اعضای شورا مبلغ 10 میلیارد تومان به عنوان اعتبار این پروژه پیش بینی و تصویب شد.

پیشنهاد هاشمی برای جابجایی تعطیلات مناسبت‌های مذهبی

محسن هاشمی رفسنجانی رئیس شورای شهر تهران در شصت و نهمین جلسه شورای شهر تهران با اشاره به نزدیک شدن به روزهای پایانی ماه رمضان و قرار گرفتن در آستانه عید فطر و با اشاره به سخنان رهبر انقلاب در دیدار با اساتید دانشگاه‌ها و توصیه‌های ایشان در مورد رجوع مدیران کشور به اساتید و دانشمندان برای حل معضلات، اظهار کرد: این پیشنهاد می‌تواند برای تعیین روز عید فطر هم جایز باشد.

رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه مراجع تقلید می‌توانند بر اساس پویایی فقه شیعه برای تعیین عید فطر از طریق دانشمندان علوم نجوم که می توانند اولین روز ماه قمری را تشخیص دهند، برنامه دقیقی برای عید فطر داشته باشند و دیگر نیازی به ستاد استهلال نباشد.

وی تصریح کرد: عید سعید فطر و برگزاری نماز آن به عنوان برجسته‌ترین نماد اسلامی است و لازم است در این عید کینه‌های خود را به مودت و برادری تغییر دهیم.

هاشمی رفسنجانی با اشاره به حوادث سال 88 و خطبه‌های رهبر انقلاب در عید فطر آن سال گفت: ایشان کلید واژه جذب حداکثری را کلید زدند و بر حقوق شهروند تاکید کردند.

راه‌اندازی بخشی از خط 7 مترو تا پایان تابستان 97

محسن هاشمی رفسنجانی رئیس شورای شهر تهران در شصت و نهمین جلسه شورای شهر تهران با اشاره به مصوبات و مباحث صحن شورای شهردر جمع خبرنگاران اظهار کرد: آنچه که فخاری در خصوص کودکان کار مطرح کرد، بسیار مهم است.

رئیس شورای شهر تهران با اشاره به طرح لایحه کاهش تخلفات ساختمانی، گفت: کلیت این طرح قبلا به تصویب رسیده بود و با چند پیشنهادی که مطرح شد بخشی از جزئیات آن هم تصویب شد.

وی در ادامه به موضوع باغ بودن یا نبودن برخی از زمین‌های سطح شهر پرداخت و گفت: 7 پرونده بررسی شد که در 6 مورد به باغ رای دادند و یک مورد دیگر باغ تشخیص داده نشد.

هاشمی رفسنجانی در واکنش به اظهارات استاندار تهران در خصوص آغاز به کار مراحل کلنگ زنی پلاسکو از عید فطر گفت: موضوع پلاسکو موضوعی است که بنیاد مستضعفان به عنوان مالک برای بازسازی این ملک خواسته‌هایی را مطرح می‌کند که پاسخگویی به آن‌ها مشکل است و پاسخ این سوالات را مالک آن ساختمان باید دهد و این موضوع کاملا مربوط به بنیاد مستضعفان است و شهرداری در مورد آن نقشی ندارد و موضوعی است که باید توسط سرقفلی‌داران ملک و بنیاد مستضعفان حل شود.

تخلفات ساختمانی منبع مهم تامین درآمد شهرداری

احمد مسجد جامعی عضو شورای شهر تهران در شصت و نهمین جلسه شورای شهر تهران در جریان طرح الزام شهرداری به ارائه لایحه کاهش تخلفات ساختمانی با تاکید بر اینکه شهرداری تهران در حال حاضر بخش زیادی از درآمدهای خود را از راه تخلفات به دست می‌آورد، اظهار کرد: با این اقدامات فقط مالکان و شهرداری سود می‌برند.

عضو شورای شهر تهران با اشاره به این نوع درآمد که طی سال‌های گذشته مرسوم شده است، گفت: در سال‌های اخیر ساختاری شکل گرفته که شهرداری بر اساس آن از محل تخلفات ساختمانی، تامین درآمد می‌کند.

رشد روز افزون کودکان کار

زهرا نژادبهرام عضو شورای شهر تهران در خصوص شکست طرح جمع آوری کودکان کار اظهار کرد: طرح جمع آوری کودکان کار به دلیل ضعف‌های زیادی که داشت، متوقف شد.

وی با تاکید بر اینکه هر طرحی که با شکست روبرو می‌شود، باید اصلاح شود، گفت: متاسفانه طرح جمع آوری کودکان کار نه تنها اجرا نشد، بلکه اصلاح هم نشد. این در حالی است که طرح جمع آوری کودکان کار باید توسط فعالان حوزه حقوق بشر و نهادهای مردمی اصلاح و همچنین راهکارهای جدیدی نیز برای آن ارائه می‌شد.

رشد روزافزون کودکان کار/ طرح جمع آوری کودکان کار نه اصلاح شد و نه اجرا

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه کودکان کار به وسیله افرادی مورد اذیت و آزار قرار می‌گیرند، گفت: کودک کار مورد انواع اذیت و آزار جنسی، جسمی و روحی قرار می‌گیرد.

نژادبهرام در پایان با بیان اینکه هر روز تعداد کودکان کار بیشتر می‌شود، گفت: موضوع کودکان کار در دستور کار کمیسیون اجتماعی شورای شهر تهران است و اعضای شورا به جد پیگیر این موضوع هستند.

مخالف برگزاری نمایشگاه الکامپ در نمایشگاه بین‌المللی تهران هستم

محمد علیخانی رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر تهران با اشاره به لغو شدن برگزاری نمایشگاه خودرو در نمایشگاه بین‌المللی تهران اظهار کرد: برگزاری نمایشگاه الکامپ هم در این محل لغو می‌شود.

عضو شورای شهر تهران با تأکید بر اینکه با برگزاری نمایشگاه‌های پرمخاطب در داخل شهر مخالف هستم، گفت: بسیاری از مردم، جوانان و دانشجویان به مسائل دیجیتال و کامپیوتر علاقمند هستند و دوست دارند که در این نمایشگاه شرکت کنند و قطعا حضور آن‌ها به ترافیک منطقه دامن می‌زند.

وی خاطر نشان کرد: ما طبق مصوبه شورا مخالف برگزاری نمایشگاه در این محل هستیم و دیدیم که چگونه مدتی قبل برگزاری نمایشگاه خودرو در این محل لغو شد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شورای شهر شهرداری تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۱۹۳۴۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونمایی از لیست انتخاباتی شورای وحدت برای تهران+اسامی

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، آنگونه که ایرنا روایت کرده، اسامی نامزدهای مورد حمایت شورای وحدت در دومین مرحله انتخابات مجلس دوازدهم در حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس بر اساس زیر اعلام شد:

۱- سمیه گلپور چمرکوهی
۲- ریحانه اخلاقی
۳-سمیه رفیعی
۴- زینب قیصری
۵- زهره سادات لاجوردی
۶- علی‌اصغر پورمحمدی
۷- ابوالقاسم جراره
۸- محمد سراج
۹- مجتبی رحماندوست
۱۰- علیرضا سلیمی
۱۱- حسین صمصامی مزرعه آخوند
۱۲- ابراهیم عزیزی
۱۳- پیمان فلسفی
۱۴- سیدنظام الدین موسوی
۱۵- سیدمرتضی محمودی
۱۶- احمد نادری

«احسان محمدحسینی» مدیر روابط عمومی و امور رسانه شورای وحدت در خصوص این لیست گفت: در فرایند انتخاب نمایندگان تلاش شد در شرایط برابر از نظر صلاحیت، بانوان در اولویت قرار داشته و در صدر فهرست قرار گیرند.

۲۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902292

دیگر خبرها

  • مصوبات شورای شهر تهران قابل ردیابی شد
  • در نود و یکمین جلسه شورای شهر ساری چه گذشت؟
  • کارت قرمز به جای تشویق به نجات جان! اخراج بازیکن به خاطر درخواست کمک برای هوادار بیمار
  • (ویدیو) عضو شورای شهر تهران: با شهرداری نظارت‌ناپذیر رو‌به‌رو هستیم
  • رونمایی از سامانه پایش اجرای مصوبات شورای شهر تهران | معاون شهردار: نظارت گریز نیستیم
  • چمران: قرارداد با چینی‌ها محرمانه است! / از طرح شهرداری برای پارک لاله اطلاعی نداریم!
  • دخل و خرج شهرداری تهران زیر ذره بین شورا
  • جوکار: طبق قانون " شفافیت قوای سه گانه " آراء نمایندگان باید در دسترس عموم قرار گیرد + فیلم
  • شهرداری قزوین نگاه سلیقه‌ای نداشته باشد
  • رونمایی از لیست انتخاباتی شورای وحدت برای تهران+اسامی