Web Analytics Made Easy - Statcounter

یکی ازمهمترین موانع ازدواج تغییرسبک زندگی و فرهنگ است، چرا جوانان امروز چه دختر و چه پسر در انتخاب همسر سخت گیر شده اند و به راحتی تن به ازدواج نمی دهند.   به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان؛ مراسم عروسی که می‌تواند در اوج سادگی و صمیمیت زمینه ساز خوشبختی زوج جوان باشد حالا در اکثر موارد به دلیل هزینه‌های بالا باعث خراب شدن زندگی آن‌ها شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


ازدواج یکی از اموری که هر انسانی طبق فرامین دین مبین اسلام موظف به انجام آن است و در کشور ما آیین‌ها و مراسم مختلفی برای آن وجود دارد.
آنچه معمولا در این مراسم دیده شده و به نوعی عرف جامعه محسوب می‌شود به ترتیب مراسم خواستگاری، عقد و عروسی است، که شاکله اصلی این امر مقدس را تشکیل می‌دهد.  
هزینه‌ی بالا عروسی این روز‌ها دغدغه خیلی از جوان‌ها شده و وقتی صحبت ازدواج و عروسی جوان‌ها می‌شود می‌خواهند از زیر بار این مسئولیت فرار کنند.
گرفتن یک مراسم عروسی چقدر هزینه دارد؟ آیا همه این هزینه‌ها معقول هستند و یا اصلا نظارتی بر آن‌ها می‌شود؟
برای بررسی این موضوع سری زدیم به بازار شهرستان گرگان مرکز استان گلستان و در این خصوص با مردم و مغازه دار‌ها گفتگو کردیم. هزینه‌های بالا عروسی و مشکلاتش یکی از شهروندان شهرستان گرگان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان؛ گفت: ۳ سال می‌شود که نامزد کرده ام، اما هنوز به دلیل هزینه‌های بالا موفق به گرفتن عروسی نشده ام.
شهروندی علت بالا رفتن سن ازدواج گفت: به دلیل بالا بودن هزینه‌های عروسی مانند گرفتن هتل، لباس عروس و داماد و طلا بسیاری از جوانان می‌ترسند ازدواج کنند و سن ازدواج بالا رفته است.     وی افزود: دیگر مقدور نیست مثل گذشته در خانه مراسم عروسی گرفت و باید هتل گرفته شود، اما متاسفانه هزینه آن زیاد است.
فردی دیگر ادامه داد: حتی برای خرید گل باید هزینه‌ی بالایی پرداخت کرد و از آنجایی که هزینه‌ها میلیونی است، قشر متوسط جامعه قادر به پرداخت تمام آن نیستند.   یکی دیگر از شهروندان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان؛ گفت: بیشتر این هزینه‌ها بی مورد بوده و تنها تجملگرایی است که لزومی ندارد عروس و داماد برای این چنین مواردی در ابتدا زندگی خود را به خرج بیاندازند.
وی افزود: بسیاری از افراد بعد از گرفتن عروسی به دلیل هزینه‌های بالایی که تقبل کرده اند در زندگی به مشکل خورده اند که در حال حاضر درآمد مردم کم و مخارج بالا بوده و باتوجه به گران بودن بازار توان خرید پایین آمده است.
فردی که تازه داماد شده بود در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان؛ گفت: هزینه‌های عروسی بسیار بالا است، به طوری که هزینه یک شب عروسی من که شامل هتل، لباس عروس، ماشین عروس، آرایشگاه، گروه موسیقی و فیلم بردار بود حدود ۳۰ میلیون تومان شد.     نظارت بر قیمت‌ها اصغری رییس اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان؛ گفت: قیمت خدمات در مراکزی از جمله آرایشگاه‌ها، مزون‌های عروس و تالار‌های پذیرایی براساس ضوابط وزارت صنعت، معدن و تجارت ابلاغ شده و در گروه دوم قیمت گذاری تابع توافق طرفین است.   رضایی رییس انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان گرگان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان؛ گفت: از آنجایی که در این امر اصناف مختلفی درگیر هستند مردم می‌توانند با پیگیری آگاهانه به قیمت‌های دلخواه برسند و تقاضا داریم در هنگام خرید و گرفتن خدمات قرارداد مطالبه کنند.   وی افزود: از تمام واحد‌های صنفی مانند رستوران، تالار، فیلم برداری و عکاسی نیز تقاضا داریم که این قرارداد ارائه داده و خدمات را به طور کامل یادداشت کنند.
رضایی اضافه کرد: به دلیل تفاوت در خدمات، قیمت‌ها نیز متفاوت بوده که بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت و انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان حتماباید نظارت دقیق داشته باشند تا بتوانند احقاق حق کنند.
اصغری رییس اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان گفت: ما در هر ماه یک بار در قالب بازدید‌های مشترک با مرکز بهداشت و نظارت برانجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان و در صورت لزوم پلیس نظارت از اماکن عمومی و اصناف بازرسی می‌کنیم.
وی افزود: همچنین اگر برای شهروندی مشکلی پیش آمد می‌تواند با در دست داشتن مدارک اعم از آدرس آن مکان و شرح خدماتی که گرفته به ستاد‌های خبری سازمان صنعت و معدن مراجعه و موضوع را پیگیری کند.
اصغری اضافه کرد: اگر موضوع نیاز به کارشناسی نداشته باشد می‌توانیم بر اساس قوانین و ضوابطی که در این بخش است در کمتر از یک هفته موضوع را مرتفع کنیم.
رضایی رییس انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان گرگان گفت: مردم می‌توانند با شماره گیری سامانه ۱۲۴ نیاز‌ها و مشکلاتشان را مطرح کنند. قیمت یک شب عروسی چند؟ به سراغ مغازه دار‌ها رفتیم و از آن‌ها در خصوص قیمت انواع محصولاتشان پرسیدیم که فروشنده کت و شلوار در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان؛ گفت: با توجه به جنس و نوع پارچه قیمت‌ها از ۲۰۰ هزار تومان تا ۷۸۰ هزار تومان متغیر است.   فردی که آینه شمعدان فروشی داشت گفت: آینه و شمعدان از ۶۰ هزار تومان شروع و تا یک میلیون تومان تمام می‌شود.   سری زدیم به مزون عروس و از فروشنده در خصوص اینکه قیمت‌ها برچه اساسی تعیین می‌شوند پرسیدیم.   وی گفت: در جلساتی که با اتحادیه داشتیم قرار براین شد که قیمت یک شب اجاره هر لباس که تن پوش اولش است حدود ۷۰ درصد قیمتش باشد و با تن پوش دوم و سوم این مبلغ پایین می‌آید.
وی افزود:  سعی می‌کنیم با مشتری‌ها راه بیاییم و بسیاری از مزون دار‌ها پایین‌تر از حدی که اتحادیه تعیین کرده می‌گیرند.
فیلم بردار یک آتلیه می‌گفت: ما واحد‌هایی داریم که برای مراسم عقد از ۲۰۰ هزار تومان تا ۲ میلیون تومان می‌گیرند و قیمت به وقتی که فیلمبردار می‌گذارد و همچنین ابزاری که استفاده می‌کند دارد.   وی افزود: قیمت کار ما از یک میلیون و ۵۰۰ تا سقف ۸ میلیون تومان است.   وی در پایان گفت: به جوانان توصیه می‌کنم اگر می‌خواهند زندگی خوبی در کنار یکدیگر داشته باشند هزینه‌های بی مورد برای خود به وجود نیاورند.
سالکی عضو هیات مدیره اتحادیه رستوران‌های گرگان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان؛ گفت: در رابطه با سالن‌ها و تالار‌ها که با صاحب مجلس قرارداد منعقد می‌کنند قیمت همان مقداری است که اتحادیه اعمال کرده و خارج از آن جرم محسوب می‌شود.   چگونه می‌توان هزینه‌ها را کاهش داد؟ شهروندی  گفت: اگر ما بتوانیم هزینه‌ها را پایین بیاوریم جوانان به راحتی می‌توانند ازدواج کنند در واقع هرکس باید با توجه به درآمدش خرج کند و چشم و هم چشمی را کنار بگذارد.   مرد جوانی می‌گفت: با بالا بردن توقع‌ها و افزایش قیمت‌ها تنها سنگ جلوی پای جوانان گذاشته می‌شود.   یکی دیگر از شهروندان گفت: با ترویج فرهنگ ازدواج آسان، حذف هزینه‌های نا معقول و انصاف برخی از فروشنده‌ها میشه به ازدواج جوان‌ها کمک کرد.
امید است با برپایی فرهنگ ازدواج آسان دیگر شاهد افزایش سن ازدواج و حسرت جوانان برای تشکیل خانواده و ازدواج نباشیم.
گزارش از سحر قزاق

انتهای پیام/ق

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اصناف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۱۹۶۹۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عامل جنایت گاندی نمی‌دانست قاتل است | گفت و گو با متهم

همشهری آنلاین - حوادث: ظهر بیست و ششم فروردین‌ ماه، اهالی کوچه‌ای در خیابان گاندی صدای مشاجره زن و مردی جوانی را از داخل کوچه شنیدند. در جریان این درگیری، مرد جوان دیوانه وار با چاقو، به زن جوان ضربه زد و سپس از آنجا گریخت. شاهدان این صحنه هولناک با اورژانس و پلیس تماس گرفتند اما زمانی که آمبولانس رسید، زن جوان به دلیل شدت جراحات جانش را از دست داده بود. در این شرایط گزارش این حادثه به قاضی سالار صنعتگر، بازپرس جنایی تهران اعلام شد و او به همراه تیم بررسی صحنه جرم راهی محل جنایت شدند.

بررسی‌های اولیه از این حکایت داشت که مقتول، زنی‌37 ساله بود که با 20 ضربه چاقو به قتل رسیده بود. بررسی‌ها نشان می‌داد که قاتل فردی آشنا بود و این دو ظاهرا قصد ازدواج با یکدیگر را داشتند اما به درستی مشخص نبود که علت درگیری آنها در خیابان چه بوده است.

دستگیری در کلبه جنگلی

کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی تهران، جست و جو برای دستگیری عامل جنایت را آغاز کردند. آنها در گام نخست به تحقیق از خانواده مقتول پرداختند و به این ترتیب هویت قاتل شناسایی شد. خانواده مقتول می‌گفتند که وی از چند ماه قبل با جوانی به نام یاسر در ارتباط بوده و آنها قصد ازدواج با یکدیگر را داشتند اما چند وقتی می شد که با هم دچار اختلاف شده بودند.

در این شرایط بود که ماموران راهی محل زندگی یاسر در پایتخت شدند اما او ساعتی پس از جنایت، وسایلش را جمع کرده و با یک چمدان از خانه گریخته بود. با این حال جست و جو برای یافتن مخفیگاه وی آغاز شد تا اینکه چند روز قبل مخفیگاه او در یکی از روستاهای استان گلستان به دست آمد. متهم در یک کلبه روستایی مخفی شده بود که ماموران با هماهنگی قضایی راهی آنجا شدند و وی را دستگیر کردند.

متهم جوان پس از انتقال به پایتخت، به قتل زن جوان اعتراف کرد و برای انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار ماموران اداره دهم پلیس آگاهی پایتخت قرار گرفت.

نمی دانستم قاتلم

مرد جوان در تمام این چند روز خودش را در روستای جنگلی حبس کرده بود و از ترسش جرات نمی کرد به داخل شهر برود یا وارد فضای مجازی شود. هرچند به گفته خودش هرگز تصور نمی کرد که زن مورد علاقه اش را به قتل رسانده و تبدیل به قاتل شده است. گفت و گو با یاسر را می خوانید.

انگیزه ات از قتل زن موردعلاقه ات چه بود؟

من نمی خواستم شهرزاد را بکشم و ناخواسته تبدیل به قاتل شدم. خدا می داند که چقدر ناراحتم و هر شب خودم را سرزنش می کنم که ای کاش آن روز چاقو همراهم نبود. در یک لحظه عصبانی شدم و ناخواسته تبدیل شدم به قاتل.

با شهرزاد چطور آشنا شدی؟

5 ماه قبل در یک کافه او را دیدم و در همان نگاه اول عاشقش شدم. رفته رفته رابطه ما عمیق تر شد تا جایی که به او پیشنهاد ازدواج دادم. چون شهرزاد همان زنی بود که من همیشه در رویاهایم تصورش می کردم.

اما در نهایت جانش را گرفتی؟

متهم اشک می ریزد و ادامه می دهد: پشیمانم،‌خیلی هم پشیمانم. اشتباه کردم،‌ ای کاش خدا به ما فرصت بازگشت به عقب و اصلاح اشتباهات بزرگمان را می داد.

برگردیم به روز حادثه ، چه شد که جان شهرزاد را گرفتی؟

شهرزاد این اواخر رفتارش با من سرد شده بود. دیگر تماس هایم را پاسخ نمی داد. جواب پیامک هایم را یک خط در میان می داد. می دانستم که دیگر نمی خواهد با من باشد. تا اینکه یک روز آب پاکی را روی دستم ریخت و گفت قصد دارد به این رابطه پایان بدهم. احتمال دادم پای شخص دیگری در میان است چون قرار بود با هم ازدواج کنیم اما به یکباره اخلاق و رفتارهایش تغییر کرده بود. روز حادثه با او قرار گذاشتم و می خواستم هر طور شده موبایلش را بگیرم تا آن را بررسی کنم. اما شهرزاد مقاومت می کرد. در نهایت موبایلش را گرفتم و شهرزاد به دنبالم امد تا آن را پس بگیرد. چاقو را برده بودم او را بترسانم و بتوانم با تهدید رمز گوشی را بگیرم.قصدم این بود که فقط بفهمم که آیا شهرزاد به من خیانت می کند یا نه؟ اما او می خواست گوشی را بگیرد و نمی دانم چه شد که از شدت عصبانیت چند ضربه به او زدم. اما تا روزی که دستگیر شدم نمی دانستم شهرزاد فوت شده است.

پس چرا فرار کردی؟

ترسیده بودم. یک درصد احتمال می دادم که او زنده نماند و من قاتل شده بودم. به همین دلیل فرار کردم و در این چند روز سعی کردم بیرون از خانه آفتابی نشوم. حتی گوشی موبایل ها را هم خاموش کرده بودم. با این وجود مخفیگاهم توسط پلیس لو رفت و بعد از دستگیری آنچه که می ترسیدم سرم آمد؛‌شهرزاد جان باخته و من تبدیل به قاتل شده بودم.

کد خبر 848122 برچسب‌ها تهران قتل - قاتل حوادث ایران

دیگر خبرها

  • نیروی جوان جامعه عامل پیشرفت های آتی خواهند بود/ شرایط وام فرزندآوری تسهیل شود
  • هاشمی: از حرف‌هایم سوء برداشت شد/ با یک فرد مشکل داشتیم
  • سیاست‌های مشوق جمعیتی دولت در فرهنگ جوانی جمعیت اثرگذار است
  • جانمایی نامناسب مدارس در گرگان مشکل ساز شده است
  • با من مشکل دارید، چرا بودجه شهر را نگه می‌دارید
  • عامل جنایت گاندی نمی‌دانست قاتل است | گفت و گو با متهم
  • کاهش هزینه‌های ازدواج جوانان اولویت طرح وصال شیرین
  • عروس و داماد درچه‌ای راهی خانه بخت شدند
  • گرگان ۹۰ هزار دانش آموز دارد /هزینه پروانه ساخت و ساز مانع مولدسازی
  • ۸۸ درصد متقاضیان در قم تسهیلات ازدواج دریافت کردند