Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-05-07@13:07:14 GMT

نیروهای ائتلاف عربی وارد فرودگاه الحدیده شدند

تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۲۰۲۵۱۷

ساعت24- ائتلاف عربی تحت امر عربستان اعلام کرد، نیروهای این ائتلاف توانسته‌اند وارد فرودگاه الحدیده در غرب یمن شوند.

به گزارش سایت روسیا الیوم، ائتلاف عربی تحت امر عربستان در بیانیه‌ای مدعی شد: نیروهای ائتلاف در حال حاضر وارد فرودگاه الحدیده شده‌اند.

این بیانیه تاکید کرد، به زودی مرحله آتی عملیات برای اعمال فشار بر  انصارالله (حوثی‌ها) در چندین جبهه آغاز خواهد شد؛ از جمله در مناطق ساحلی، ورودی‌های دیگر شهر و همچنین از داخل بندر.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق این گزارش، اولویت در این عملیات "ممانعت از  وقوع تلفات در میان غیر نظامیان، حفظ تداوم کمک‌های بشردوستانه و اجازه به سازمان ملل برای فشار بر انصارالله جهت تخلیه شهر" است. خیابان‌های مناطق دیگر بندر با وجود تعطیلات عید فطر تخلیه شده‌اند و بسیاری از ساکنان این مناطق به خاطر ترس از تشدید درگیری‌ها و همچنین تشدید بمباران مناطق ساحلی از سوی ائتلاف در خانه‌های خود مانده‌اند.

پیشتر، سازمان ملل نگرانی خود را نسبت به حمله ائتلاف عربی به الحدیده، بندر استراتژیک و یکی از مهمترین مرزهای دریایی یمن ابراز کرده بود، زیرا این حمله می‌تواند شاهراه ارسال کمک‌های بشر دوستانه به مردم یمن را ببندد.

نیروهای ائتلاف متجاوز عربستانی از روز چهارشنبه حمله خود را به بندر الحدیده آغاز کردند. این در حالی است که سازمان‌های بین‌المللی به شدت نسبت به خطر افتادن جان غیرنظامیان در این حمله ابراز نگرانی کرده‌اند.

بندر حدیده در دریای سرخ تنها راه ارتباط دریایی حوثی‌ها با جهان خارج است. بندر حدیده، همچنین نقطه ورود اصلی کمک‌های بشردوستانه به یمن است.

فرودگاه الحدیده در کمتر از ۱۰ کیلومتری بندر استراتژیک الحدیده، دومین بندر بزرگ یمن قرار دارد. این بندر هم‌چنان تحت کنترل نیروهای انصارالله است.

نیروهای منصور هادی و ائتلاف عربی در تلاش برای تسلط بر مسیر ارتباطی میان الحدیده و صنعا، پایتخت یمن و قطع کمک رسانی به انصارالله از طریق این مسیر حیاتی و مهم هستند.

همزمان، کمیته بین‌المللی صلیب سرخ اعلام کرد، درگیری‌ها در الحدیده موجب وقوع وضعیت فاجعه باری شده است و انتظار می‌رود دهها تن از غیرنظامیان طی روزهای آتی شهر را ترک کنند.

این کمیته در بیانیه‌ای عنوان داشت: ساکنان الحدیده تحت فشارهای سنگینی قرار دارند. تنش در خیابان‌ها حاکم است و مردم به دلیل ترس از محاصره در تلاش برای تامین و ذخیره مواد غذایی و سوخت هستند.

ایسنا

منبع: ساعت24

کلیدواژه: ائتلاف عربی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۲۰۲۵۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) معلم عربی محمد بحرانی جواب او را داد

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • نیروهای مقاومت در نزدیکی گذرگاه رفح علیه اشغالگران وارد عمل شدند
  • حمله موشکی مقاومت عراق به بندر عسقلان اسرائیل/ اعلام آغاز مرحله چهارم نبرد انصارالله یمن علیه اسرائیل/ بازداشت یک نظامی آمریکا توسط روسیه/ تهدید دادگاه لاهه توسط ۱۲ سناتور آمریکایی
  • فهرست کامل کاندیداهای شورای ائتلاف نیروهای انقلاب برای انتخابات منتشر شد
  • لیست نهایی کاندیداهای شورای ائتلاف نیروهای انقلاب منتشر شد
  • (ویدئو) معلم عربی محمد بحرانی جواب او را داد
  • ۱۵۰۰ زائر عمره‌گزار وارد کشور شدند
  • ۱۵۰۰ زائر عمره‌گزار وارد کشور شدند           
  • ارتش ایران حمله به کدام بندر اسرائیل را تمرین کرد؟ پاسخ رسانه عربی
  • ارتش ایران هدف قرار دادن کدام بندر اسرائیل را تمرین کرد؟ پاسخ رسانه عربی
  • بازگشت حجاج خوزستانی از بیت الحرام به فرودگاه بین‌المللی اهواز