Web Analytics Made Easy - Statcounter

فواد ایزدی کارشناس مسائل بین الملل ، در واکنش به ادعای اخیر رئیس جمهور آمریکا مبنی بر اینکه ایران در نهایت مجبور است تا برای حفظ برجام پای قرارداد دیگری را امضا کند اظهار کرد: هدف آمریکا از ابتدا نیز با خروج از برجام این بود که ایران در نهایت پای میز مذاکره  بنشیند و قرارداد دیگری را امضا کند.

وی افزود: آمریکا فکر می‌کند با خروجش از برجام می‌تواند ایران را وادار به امضای قرارداد دیگری کند و در زمینه دستاوردهای هسته ای و توان موشکی امتیازاتی از جمهوری اسلامی  بگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ایزدی تصریح کرد: آمریکا علاقه بسیاری به سرنگونی جمهوری اسلامی ایران دارد و فکر می‌کند که به واسطه خروجش از برجام رژیم جمهوری اسلامی نابود می شود و یا آن قدر ضعیف خواهد شد که زیر بار پذیرش هر شرط و شروطی خواهد رفت.

این کارشناس مسائل بین الملل بیان کرد: اظهارات برخی از دولتمردان ایران مبنی بر اینکه حتی با خروج آمریکا از برجام ما با اروپایی‌ها ادامه خواهیم داد، باعث شده تا ایالات متحده خیالات خامی در سر بپروراند؛ البته با سخنان ۱۴ خرداد مقام معظم رهبری این کشور حساب کار خود را خواهد دانست.

وی با بیان این که اروپا قصد دارد تا ایران را به سوی امضای قراردادی جدید پیش ببرد خاطر نشان کرد: اروپایی ها به دنبال آن هستند که ایران را وادار به عقب نشینی از مواضعش کنند و  با ایفای نقش پلیس خوب در واقع هدفهای آمریکا را جلو ببرند.

گفتنی است؛ دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا  در اظهارات اخیرش درباره برجام و تصمیمات ایران مدعی شده ایران به دنبال نجات دادن برجام است اما به شما می گویم یک روز در آینده، آنها بازخواهند گشت و خواهند گفت که می‌خواهند با مذاکره به توافق برسند و توافقی به دست بیاید.

 

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: رئیس جمهور آمریکا ایران هسته ای جمهوری اسلامی ایران جمهوری اسلامی ایالات متحده مقام معظم رهبری عقب نشینی رییس جمهور ایران آمریکا برجام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۲۰۴۳۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امضای 5 سند همکاری با حضور روسای جمهور ایران و سریلانکا

به گزارش جماران؛ مقامات عالی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری دمکراتیک سوسیالیستی سریلانکا در حضور سید ابراهیم رئیسی و رانیل ویکرماسینگه روسای جمهور دو کشور، ۵ سند همکاری در حوزه‌های «همکاری‌های فرهنگی، علمی، فنی، رسانه‌های گروهی و ورزش و جوانان»، «همکاری میان کتابخانه‌های ملی دو کشور»، «همکاری اتاق تعاون ایران و شورای ملی تعاون سریلانکا»، «همکاری‌های رسانه‌ای و جهانگردی بین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران و وزارت رسانه، جهانگردی و هواپیمایی سریلانکا» و «همکاری در زمینه صنعت فیلم بین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران و شرکت ملی فیلم سریلانکا» امضا کردند.

دیگر خبرها

  • محمد صدر: ایران با اسرائیل درگیر نشد، با ناتو رو در رو شد
  • پالیتیکو: آمریکا آماده امضای قرارداد ۶ میلیارد دلاری تسلیحاتی برای اوکراین است
  • ایروانی: شورای امنیت اسرائیل را مجبور به توقف فوری جنگ کند
  • آمریکا تحریم‌های جدیدی مرتبط با ایران و روسیه وضع کرد
  • تحریم‌های مشترک انگلیس، آمریکا و کانادا علیه ایران
  • فضاسازی تبلیغی پارلمان اروپا علیه عملیات «وعده صادق»
  • خوشحالی کاپیتان بارسا: تمدید با خیال راحت
  • امضای 5 سند همکاری با حضور روسای جمهور ایران و سریلانکا
  • امضای ۵ سند همکاری بین ایران و سریلانکا
  • امضای ۵ سند همکاری مشترک میان مقامات ایران و سریلانکا