Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا- دو بازيکني که تا قبل از جام جهاني، بيشترين انتقاد ها متوجه آنها بود، بهترين عملکرد را در بازي برابر مراکش داشتند.
به گزارش سرويس ورزشي آريا، ايران توانست در ورزشگاه سن پترزبورگ با گل به خودي دقيقه 5+90 عزيز بوهدوز، بازيکن مراکش براي اولين بار پس از جام جهاني 1998 فرانسه در اين رقابت ها پيروز شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پس از مالکيت 32 درصدي، ايران خوش شانس بود که در سانتر آخرش، بوهدوز ضربه اي غيرقابل مهار را به سمت دروازه خودي زد که دروازه بان هم نتوانست براي دفع آن کاري بکند. مراکش که در مقاطعي از بازي خطرناک به نظر مي رسيد، در خط حمله زهردار نبود و بعد از اين که زمان زيادي بازي را در کنترل خود داشت کاملاً از باخت شوکه شد. ايران در نيمه دوم هيچ شوت در چارچوبي نداشت و از سال 1966 اولين تيم در جام جهاني بود که بدون شوت در چارچوب در نيمه دوم به گل رسيد.
روزبه چشمي، يکي از 4 عنصر دفاعي ايران بود. آن ها دفاع کلاس بالا و باعمقي را در برابر حملات مراکش ارائه دادند. چشمي با بلوک کردن هاي هوشمندانه خود در نيمه اول نگذاشت حملات مراکش به ثمر بنشيند و با نمايش قدرتمندانه عملکرد کاملاً مطلوبي را از خود نشان داده و خط دفاع را سازماندهي کرد. با وجود تمام انتقادات به کارلوس کي‌روش، روزبه چشمي يک مسابقه بدون اشتباه با درصد پاس صحيح 85درصد را پشت سر گذاشت که عملکردي بي نظير بود. چشمي در اواخر مسابقه نيز با آسيب ديدگي و خروج اميد ابراهيمي، يک خط جلوتر رفته و در پست جديد نيز نمايش خوبي از خود به جاي گذاشت. عملکرد روزبه در گردش توپ به خصوص با پرس شديد بازيکنان رقيب، فراموش نشدني بود.  جاگيري‌هاي درست، پوشش فضاهاي خالي، بلاک شوت حريف، يارگيري به موقع، تکل مناسب و گذاشتن سر مقابل توپ، تکميل يک روز خوب از روزبه چشمي بود.
بيرانوند نيز در روز بازي با مراکش نمايشي تحسين برانگيز در زمين داشت و به خوبي از دروازه ايران حفاظت کرد. با وجود تمام شک و ترديدها، عليرضا بيرانوند يک روز به يادماندني را پشت سر گذاشت و نقش پررنگي در پيروزي بزرگ تيم ملي ايفا کرد. بيرانوند تنها در 2 صحنه وادار به انجام واکنش شد ولي دو مهار ديدني او در اين دو صحنه، ايران را در جريان بازي نگاه داشت. علاوه بر اين دو صحنه، بيرانوند خروج‌هاي بسيار خوبي نيز بر روي ارسال‌هاي مراکش داشت و بدون ارتکاب اشتباه و با اعتماد به نفس بالا، دومين کلين شيت تاريخ ايران در جام جهاني را به نام خود ثبت کرد.
صحنه کليدي عملکرد بيرانوند، عملکرد وي برابر يک شوتِ کاملا خطرناک بود. صحنه اي که به عنوان يکي از کليدي ترين لحظات مصاف با مراکش به شمار مي رود. همانطور که پيش تر عنوان شده بود، براي نتيجه گيري در جام جهاني نياز به چنين عکس العمل هايي داريم. واکنش هايي که علاوه بر نجات بخش بودنِ دروازه، موجب تهييج و افزايش اعتماد به نفس در کلِ تيم مي شود. بيرانوند به طور کل در اين ديدار دو سيو داشت و در خروج ها نيز عملکرد خوبي از خود برجاي گذاشت. با توجه به انتقادات فراواني که از اين گلر مي شد، فشارها روي بيرانوند زياد بود و در چنين شرايطي حفظ "اعتماد به نفس" و "تمرکز" کار بسيار دشواري خواهد بود که بيرانوند به خوبي از عهده آن برآمد. در اين خصوص نقش کادرفني نيز در ايجاد شرايط ذهنيِ مناسب، حائز اهميت و قابل توجه است.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: چشمي بيرانوند سرخابي تيم ملي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۲۱۲۰۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سومین سفر «شتر و آسیابان» به مراکش

مجموعه پویانمایی «شتر و آسیابان» به کارگردانی عبدالله علیمراد برای بار سوم در کشور مراکش در سومین جشنواره سینمای مستقل «کازابلانکا» برای کودکان و نوجوانان به نمایش در می‌آید.

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، «شتر و آسیابان» عنوان مجموعه‌ای از سه فیلم کوتاه عروسکی پویانمایی شامل «جایگزین»، «کشاورز و ربات» و «سپید بالان» به کارگردانی عبدالله علیمراد است که به ترتیب در سال‌های ۲۰۰۳، ۲۰۱۱ و ۲۰۲۲ میلادی در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با شیوه استاپ‌موشن تولید شده است.

بر اساین این خبر، از این مجموعه در بازار فیلم هفتادوپنجمین جشنواره فیلم کن در کشور فرانسه رونمایی شد.

این مجموعه چندی پیش نیز در بخش غیر رقابتی بیستمین جشنواره بین‌المللی فیلم مراکش، بیست‌ویکمین جشنواره بین‌المللی فیلم انیمیشن «مکنِس» مراکش، جشنواره «بلک مووی» سوییس، بخش مسابقه «مخاطبان بزرگسال» بیست‌ونهمین جشنواره بین‌المللی فیلم سینمای آسیایی «وزوول» کشور فرانسه حضور داشته است.

سومین دوره جشنواره سینمای مستقل «کازابلانکا» از ۳ فروردین تا ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ (۱۹ تا ۲۵ آوریل ۲۰۲۴) در شهر کازابلانکا کشور مراکش در حال برگزاری است.

دیگر خبرها

  • خصوصی‌سازی سرخابی‌ها نیاز به مراقبت بیشتری دارد/ بهترین نسخه اقتصادی برای فوتبال ایران رقم خورد
  • مرد شماره ۲ استقلال عصای دست نکونام در تبریز
  • لزوم اتحاد کشورهای اسلامی در برابر ظلم و جنایت رژیم صهیونیستی
  • جای خالی نام تراکتور در لیست قربانیان روزبه
  • عصبانیت پوچتینو: وی‌اِی‌آر بارها به من و تیمم آسیب زده
  • لزوم بازنگری مدیران استان قزوین در رفتار و عملکرد خود
  • لیورپول داور را هدف گرفت: این خطا اخراج داشت!‏
  • فارن افرز: از اتحاد عبری-عربی علیه ایران خبری نیست/ همسایگان عربی ایران به دنبال جنگ با تهران نیستند
  • «شتر و آسیابان» به کازابلانکا رسید
  • سومین سفر «شتر و آسیابان» به مراکش