Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو هیات علمی دانشکده کشاورزی دانشگاه رازی کرمانشاه گفت: به منظور نجات گل های نیلوفرگل زرد کرمانشاه تاکنون طی دو مرحله عملیات رهاسازی گل های نیلوفر تکثیر شده را در سراب نیلوفر اجرا کرده ایم.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، دانیال کهریزی با اشاره به خشک شدن سراب نیلوفر کرمانشاه در سال ۱۳۹۳، اظهارکرد: این خشکسالی، بوته‌های نیلوفر‌های گل زرد سراب نیلوفر که تنها نمونه‌های این نوع از گل در دنیا هستند را خشک کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: پس از خشک شدن سراب نیلوفر، بازدیدی از سراب داشتیم که در این بازدید یک بوته ضعیف از نیلوفر گل زرد را پیداکرده و برای نجات این گونه به آزمایشگاه منتقل کردیم.

مجری طرح رها سازی نیلوفر‌های تکثیر شده در سراب نیلوفر عنوان کرد: در آزمایشگاه برروی سلول‌های سالم این بوته کار کرده و توانستیم آن‌ها را به اندام و ساقه تبدیل کنیم.

وی تصریح کرد: پس از این کار ۲۰۰ تا ۳۰۰ نمونه از این نوع گل نیلوفر را تکثیر کردیم که طی دو مرحله در فروردین و خرداد امسال در سراب نیلوفر رهاسازی شدند.

کهریزی با بیان اینکه عملیات رها سازی نیلوفر‌های تکثیر شده نتایج مثبتی داشته و شاهد رشد این نیلوفر‌ها هستیم، افزود: با انجام این عملیات، نیلوفر‌های گل زرد کرمانشاه را از خطر انقراض نجات دادیم.

وی از ادامه عملیات رهاسازی نیلوفر‌های تکثیرشده در مراحل بعدی نیز خبر داد و گفت: متاسفانه هیچ ارگان یا نهادی این طرح را حمایت نکرد و تمام هزینه‌های این طرح را بصورت شخصی پرداخت کرده ام.

عضو هیات علمی دانشکده کشاورزی دانشگاه رازی کرمانشاه خاطرنشان کرد: اگر نهاد یا سازمانی ازاین طرح حمایت مالی کند، هر دو هفته یک بار عملیات رها سازی نیلوفر‌های تکثیر شده را در سراب نیلوفر انجام خواهیم داد.
وی تاکید کرد: همچنین به منظور تکثیر بیشتر این گل، علاوه بر سراب نیلوفر در آکواریم‌ها و نیز برخی جا‌های دیگر گل نیلوفر تکثیر شده را رها سازی کرده ایم.

کهریزی اضافه کرد: از شهرداری کرمانشاه نیز تقاضا کرده ایم با ایجاد حوضچه‌های متعدد در مناطق گردشگرپذیر شهر کرمانشاه بتوانیم این نوع گل را در این حوضچه‌ها رها سازی کنیم که علاوه بر زیبایی که به شهر خواهد داد، باعث تکثیر وبقای بیشتر گل نیلوفر گل زرد کرمانشاه خواهد شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۲۱۳۱۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایمن‌سازی ۴۱ نقطه پرحادثه در محورهای مواصلاتی کرمانشاه

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان کرمانشاه گفت: طی ۱۲ ماه سال گذشته، ۴۱ نقطه پرحادثه در محورهای مواصلاتی استان کرمانشاه، ایمن‌سازی شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، سیدشهرام کهریزی اظهار کرد: سال گذشته ۱۰ نقطه پرحادثه مصوب کمیسیون ایمنی راه‌های کشور ایمن‌سازی و مشکل ۳۱ نقطه پرحادثه رفع شده است.

وی افزود: ۹ نقطه مصوب کمیسیون ایمنی راه‌های کشور نیز در محورهای مواصلاتی استان کرمانشاه در حال انجام است و پیشرفت فیزیکی ۲۰ تا ۸۰ درصدی دارد.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: اکیپ‌های امانی راهداری در حال رفع و ایمن‌سازی نقاط پرحادثه در راه‌های فرعی، روستایی و سایر نقاط با احتمال وقوع حادثه هستند که طی ۱۲ ماهه سال گذشته ۳۱ نقطه پرحادثه مازاد بر مصوبات در شهرستان‌ها ایمن سازی انجام شده است.

کهریزی اضافه کرد: در شهرستان پاوه ۱۰ نقطه، اسلام‌آباد غرب ۴ نقطه، دالاهو ۳ نقطه، روانسر یک نقطه، ثلاث باباجانی ۳ نقطه، جوانرود ۳ نقطه، سرپل ذهاب ۳، هرسین ۲ و شهرستان کرمانشاه دو نقطه ایمن‌سازی شده است.

وی اضافه کرد: شناسایی نقاط پرحادثه در محورهای مواصلاتی اهمیت بالایی دارد و امروزه معیارهای استانداردسازی محورها تغییر کرده است؛ بنابراین باید نقاط خطرساز در محورهای مواصلاتی به صورت مستمر شناسایی و برنامه‌ریزی برای رفع و اصلاح آن‌ها در اولویت قرار گیرد، زیرا این مهم علاوه بر افزایش ضریب ایمنی راه‌ها، در کاهش تصادفات جاده‌ای نیز نقش بسزایی دارد.

کد خبر 748785

دیگر خبرها

  • ایمن‌سازی ۴۱ نقطه پرحادثه در محورهای مواصلاتی کرمانشاه
  • «طرح نفس» جان ۱۴ نوزاد کرمانشاهی را نجات داد
  • رفع مشکلات مدیریت بحران کرمانشاه در گرو ۴ همت اعتبار
  • کرمانشاه هاب منطقه‌ای مدیریت بحران غرب کشور
  • کرمانشاه به مرکز پشتیبانی حوادث و سوانح غرب کشور تبدیل شود
  • کرمانشاه هاب منطقه‌ای مدیریت بحران غرب کشور شد
  • بهترین فصل بازدید از دریاچه سراب نیلوفر کرمانشاه
  • کرمانشاه به مرکز امداد منطقه غرب کشور تبدیل شود
  • تصاویر نجات خودروی گرفتار شده در رودخانه | ۶ سرنشین نجات پیدا کردند | ویدئو
  • شبکه‌سازی اولویت نهضت اجتماعی در کرمانشاه است