Web Analytics Made Easy - Statcounter

    به گزارش ایکنا؛ برای دوری از وسوسه‌های شیطانی باید زمینه‌های گناه را از بین برد. با وجود زمینه‌ها فایده‌ای ندارد، مقدس اردبیلی باشی، حضرت موسی باشی، امام علی(ع) باشی شیطان از وسوسه‌هایش نا امید نمی‌شود.

در آیه ۲۲ سوره ابراهیم آمده است: «وَقَالَ الشَّیْطَانُ لَمَّا قُضِیَ الْأَمْرُ إِنَّ اللَّهَ وَعَدَکُمْ وَعْدَ الْحَقِّ وَوَعَدْتُکُمْ فَأَخْلَفْتُکُمْ وَمَا کَانَ لِیَ عَلَیْکُمْ مِنْ سُلْطَانٍ إِلَّا أَنْ دَعَوْتُکُمْ فَاسْتَجَبْتُمْ لِی فَلَا تَلُومُونِی وَلُومُوا أَنْفُسَکُمْ مَا أَنَا بِمُصْرِخِکُمْ وَمَا أَنْتُمْ بِمُصْرِخِیَّ إِنِّی کَفَرْتُ بِمَا أَشْرَکْتُمُونِ مِنْ قَبْلُ إِنَّ الظَّالِمِینَ لَهُمْ عَذَابٌ أَلِیمٌ».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



شیطان می‌گوید: خدا به شما یک وعده داد، من هم به شما یک وعده دادم، خدا به شما وعده حق داد من وعده باطل دادم، دروغ گفتم. اجباری در کار من نبود، من فقط شما را صدا زدم، شما هم جواب دادید. من را ملامت نکنید، خودتان را ملامت کنید، من نمی‌توانم شما را نجات دهم، شما هم نمی‌توانید من را نجات دهید؛ پناه بر خدا که شیطان از ما اعلام برائت کند.

چرا ما سعی می‌کنیم گناهمان را گردن شیطان بیندازیم؟ چون انسان نمی‌خواهد مسئولیت پذیر باشد، نمی‌خواهد مسئولیت خطا‌های خود را به عهده بگیرد. انسان مسئولیت‌گریز است. اگر بگوییم مسئولیت گناه ما با شیطان است، شیطان طبق آیه بالا از خودش دفاع می‌کند و مسولیتی نمی‌پذیرد.

اگر می‌خواهیم طهارت نفس داشته باشیم یکی از راه‌های آن، این است که زمینه‌های وسوسه شیطانی را از بین ببریم. شیطان قوی است. یکی از راه‌هایی که بزرگان انجام می‌دادند در این راه نذر کردن بود. فضائل اخلاقی را با نذر در زندگیشان آوردند و رذائل اخلاقی را با نذر از زندگیشان دور می‌کردند. اگر انسان نمی‌تواند در وسوسه با شیطان مبارزه کند نذر کند.

شیطان به دلیل اینکه ما از محدوده شیاطین و گناهی که وارد آن شده ایم بیرون نیاییم، به ما القا می‌کند که تو دیگر آلوده شدی در حالی که اینطور نیست. امیرالمومنین (ع) در نهج البلاغه می‌فرمایند: ذره‌ای تقوا داشته باش، بین خودت و خدا یک پرده نگه‌دار، حتی اگر پرده‌ای نازک باشد. چطور می‌گویند ذره‌ای؟ این برای آن‌هایی است که تازه اول راه هستند، یعنی حتی اگر وسوسه هم شدی، گناه هم کردی، نا امید نباش، ذره‌ای تقوا داشته باش.

به رسول خدا (ص) گفتند، شخصی هر گناهی انجام می‌دهد، نمازش را هم می‌خواند این چه فایده‌ای دارد؟ حضرت فرمودند: بگذارید بخواند، همین نماز روزی او را باز می‌گرداند. انسان وقتی با نماز، هیئت، مهر و سجاده و امثال آن ارتباط داشته باشد بالاخره روزی باز می‌گردد، سیدالشهدا روزی دست ما را می‌گیرد.

«بخشی از سخنرانی حجت الاسلام حسینی قمی- خرداد ۹۷»

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری بین المللی قرآن ایکنا جامعه حسینی قمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۲۱۳۵۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جام جهانی پاراتیراندازی؛ شاهی طلایی شد، برنز بر گردن جوانمردی

  به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما به نقل از فدراسیون ورزش‌های جانبازان و توان‌یابان، نسرین شاهی، ساره جوانمردی و فائزه احمدی بانوان ملی پوش تیراندازی کشورمان در ماده تپانچه بادی بانوان P۲، کلاس SH۱، در مرحله مقدماتی با قرار گرفتن در جمع ۸ نفر نهایی راهی مرحله فینال شدند.   در مرحله نهایی که با حضور ستارگان تیراندازی برگزار شد، نسرین شاهی با ۲۳۹.۷ امتیاز در جایگاه نخست ایستاد و مدال طلا و عنوان قهرمانی را از آن خود کرد. ساره جوانمردی در امتیاز شوت آف با کسب ۲۱۴.۸ امتیاز در رده سوم ایستاد و موفق به کسب مدال برنز شد. فائزه احمدی دیگر نماینده کشورمان با ۱۴۸ امتیاز در رده ششم قرار گرفت.   پیش از این نیز رقیه شجاعی در ماده تفنگ بادی ایستاده در جایگاه هشتم قرار گرفت و تیم تپانچه بادی میکس کشورمان متشکل از محمدرضا میرشفیعی و نسرین شاهی به مدال نقره رسیدند. همچنین محمدرضا میرشفیعی در ماده تپانچه بادی آقایان موفق به کسب مدال نقره شد.   این مسابقات با حضور ۱۲۵ ورزشکار (۷۱ مرد و ۵۴ زن) از ۲۷ کشور جهان به میزبانی کره جنوبی برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • عکس‌| ماجرای گردن‌بند خاص شمسایی در جام ملت‌ها
  • (ویدئو) حضور شترمرغ گردن قرمز پس از ۱۰۰ سال در عربستان
  • دفاع جوان کاشمری از ۳ دختر نوجوان در مقابل اراذل و اوباش
  • پرچم فلسطین بر گردن اولین رئیس جمهور آمریکا! | عکس
  • مدال برنز بر گردن تیرانداز آذربایجان شرقی
  • لوپتگی حالا شیطان است؛ اسلوت بهترین شغل دنیا را می‌گیرد
  • جام جهانی پاراتیراندازی؛ شاهی طلایی شد، برنز بر گردن جوانمردی
  • عکس/چفیه فلسطینی بر گردن جرج واشنگتن!
  • قیمت گوشت بوقلمون در میادین و بازارهای میوه و تره بار
  • آمریکا به معنای واقعی شیطان بزرگ است