Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@03:34:53 GMT

۷ میلیارد تومان زکات فطریه در استان گلستان جمع آوری شد

تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۲۱۸۹۱۰

۷ میلیارد تومان زکات فطریه در استان گلستان جمع آوری شد

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از روابط عمومی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان گلستان، امان اله حسین پور اظهار کرد: روز عید سعید فطر امسال  یک هزار و ۸۰ پایگاه در سراسر استان برپا شد که مبلغ هفت میلیارد تومان زکات فطریه در این پایگاه هاجمع آوری شد.

وی افزود: سال گذشته گلستانی ها مبلغ چهار میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان زکات فطریه در استان پرداخت کردند که امسال با رقم اعلام شده رشد ۴۵ درصدی داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حسین پور ادامه داد: کمیته امداد گلستان با شناسایی نیازمندان در اسرع وقت اقدام به توزیع زکات فطریه جمع‌آوری‌شده در بین آنان می‌کند.

مدیرکل کمیته امداد استان گلستان گفت: تاکنون در سال جاری شهرستان‌های کلاله، کمیته امداد مرکز استان، گنبدکاووس منطقه داشلی برون و آزادشهر همچون سال گذشته در صدر بیشترین پرداخت‌کنندگان زکات فطریه و کفاره در استان قرار دارند.

وی بابیان نحوه هزینه کرد زکات فطریه افزود: زکات فطریه جمع‌آوری‌شده همچون سنوات گذشته در امور معیشتی خانوارها، تامین کمک‌هزینه درمان، مسکن، اشتغال، کمک‌هزینه تحصیلی و جهیزیه مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان گلستان صرف خواهد شد.

حسین پور با تأکید بر نقش این نهاد در رسیدگی به فقرا و قشر آسیب‌پذیر جامعه عنوان کرد: هیچ مبلغی از زکات فطریه که در شهر یا شهرستان جمع‌آوری می‌شود، به شهرهای دیگر منتقل نمی‌شود و قطعاً بین نیازمندان همان شهر یا شهرستان توزیع خواهد شد.

این مقام مسئول بابیان اینکه کمیته امداد در جمع‌آوری و توزیع وجوهات مردمی تمام موازین شرعی را رعایت می‌کند، گفت: در هر پایگاه چهار صندوق برای جمع‌آوری زکات فطره عام، زکات فطره سادات، کفاره عمد و کفاره غیر عمد مستقرشده تا وجوهات جمع‌آوری‌شده بر اساس موازین شرعی جمع‌آوری و هزینه ‌شود.

مدیرکل کمیته امداد استان گلستان بابیان اهمیت و ضرورت رسیدگی به نیازمندان و مستمندان جامعه افزود:‌ خوشبختانه مردم علیرغم تبلیغات سوء روزهای اخیر دشمنان علیه این نهاد، در تمام ایام سال خواهان کمک به نیازمندان بوده و برای حمایت از اقشار آسیب‌پذیر جامعه به فکر انجام امور خیرخواهانه و پسندیده هستند.

کد خبر 4322815

منبع: مهر

کلیدواژه: فطریه گرگان راهپیمایی روز قدس بوشهر گرگان مشهد عید سعید فطر شهرکرد ماه مبارك رمضان شیراز روز جهانی قدس یاسوج خرم آباد نماز عید سعید فطر سانحه تصادف استانداری کرمانشاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۲۱۸۹۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توانمندسازی مددجویان هدف اصلی کمیته امداد است

مدیرکل کمیته امداد امام خراسان رضوی در سفر به شهرستان رشتخوار، ضمن بازدید از پروژه اشتغال و یکی از مراکز نیکوکاری بر توانمندسازی خانواده‌های تحت حمایت تاکید کرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، به نقل از  پایگاه اطلاع‌رسانی کمیته امداد، رضا سلم آبادی در سفر به شهرستان رشتخوار ضمن دیدار با امام جمعه و فرماندار، از یک طرح اشتغال، مرکز نیکوکاری و منزل مددجویی بازدید کرد.

وی با ارائه گزارش عملکرد کمیته امداد استان در دیدار با امام جمعه و فرماندار گفت: توانمندسازی مددجویان از اهداف اصلی کمیته امداد است و خط و راه ما بیانات مقام‌معظم رهبری است.

سلم‌آبادی با بیان اینکه مراکز نیکوکاری تحت نظارت کمیته امداد هستند، افزود: لازم است مراکز در کمک به نیازمندان هم‌افزایی بیشتری با کمیته امداد داشته باشند.

مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی تصریح کرد: با توجه به اینکه توانمندسازی مددجویان هدف اصلی کمیته امداد است، نیازمند یاری فرمانداری در بحث اشتغال و مسکن مددجویان و همکاری بانک‌ها جهت پرداخت تسهیلات هستیم.

وی در دیدار با امام جمعه شهرستان درخواست کرد امامان جمعه در شهرستان‌ها در کارهای فرهنگی با کمیته امداد همکاری بیشتری داشته باشند.

در ادامه محمد عباسی، رئیس کمیته امداد شهرستان رشتخوار گزارشی از عملکرد این اداره در شهرستان و مشکلات و موانع موجود ارائه کرد.

انتهای پیام/282

دیگر خبرها

  • توسعه فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی برای مدد جویان کمیته امداد امام خمینی (ره)
  • برپایی اردوی جهادی پزشکی از سوی کمیته امداد شهر قدس
  • توانمندسازی مددجویان هدف اصلی کمیته امداد است
  • توانمندشدن بیش از ۴ هزار خانوار کمیته امداد استان همدان
  • پرداخت 20 میلیارد تومانی زکات فطره در هرمزگان
  • هرمزگانی‌ها بیش از ۲۰ میلیارد تومان زکات فطریه پرداخت کردند
  • افزایش ۱۴ درصدی پرداخت زکات فطره در هرمزگان
  • پرداخت ۲۰ میلیارد زکات فطریه از سوی هرمزگانی‌ها
  • پرداخت زکات فطریه در استان بوشهر ۱۲ درصد افزایش یافت
  • توزیع بیش از ۸ میلیارد ریال فطریه میان مددجویان بهزیستی البرز