Web Analytics Made Easy - Statcounter

قدس انلاین : مسئول کانون هموفیلی استان خراسان‌رضوی گفت: بزرگ‌ترین مشکل بیماران هموفیلی در سطح استان هزینه‌های درمانی آن‌هاست.

محمدمهدی یزدی ، بیان کرد: اولین مسئولیتی که کانون هموفیلی خراسان‌رضوی در قبال بیماران دارد فعالیت‌های درمانی است. کلینیکی توسط خیرین دایر شده که هزینه‌های درمانی، دارویی، آزمایش‌ها، فیزیوتراپی و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
.. بیماران را تامین می‌کند. به دلیل آنکه خانواده‌های بیماران هموفیلی اغلب شرایط مالی خوبی ندارند، کانون هموفیلی سعی در تأمین هزینه‌های تحصیلی بیماران دارد. مسئول کانون هموفیلی خراسان‌رضوی افزود: کانون هموفیلی توانسته بالغ‌بر هزار و 200 فرد مبتلا به بیماری هموفیلی را در استان شناسایی کند. حدود 800 نفر از این بیماران را مردان تشکیل می‌دهند. در این کانون افراد می‌توانند از خدمات درمانی واحدهای دندان‌پزشکی، آزمایشگاه تخصصی، فیزیوتراپی و سونوگرافی استفاده کنند. وی با اشاره به اینکه «بیماری هموفیلی ارثی است و از بدو تولد، بیمار با آن دست‌وپنجه نرم می‌کند»، گفت: بزرگ‌ترین مشکل بیماران هموفیلی در سطح استان هزینه‌های درمانی آن‌هاست. دولت باید سعی کرد در تأمین این هزینه‌ها به بیماران یاری رساند تا آن‌ها بتوانند داروهایی که برای ادامه حیاتشان ضروری است را تهیه کنند. یزدی ادامه داد: حدود یک سال است بیمارانی که با مشکلات انعقاد خون، مثل اختلالات پلاکتی، درگیر هستند، تحت پوشش خاص تأمین اجتماعی قرار نمی‌گیرند. کمکی که دولت می‌تواند به این افراد بکند، این است که تمهیدات لازم را برای صادرشدن دفترچه بیمه خاص برای این بیماران تدارک ببیند تا بتوانند مثل گذشته خدمات درمانی را دریافت کنند. مسئول کانون هموفیلی خراسان‌رضوی با تاکید بر نقش سازنده رسانه‌ها در شناخت هموفیلی تصریح کرد: متاسفانه در جامعه ما مردم این بیماری را به خوبی نمی‌شناسند و حتی بعضی از پزشکان نیز از هموفیلی و نحوه درمان آن آگاهی کاملی ندارند. کمکی که رسانه‌ها می‌توانند به بیماران هموفیلی و مراکز درمانی آن‌ها بکنند، این است که به خوبی درباره این بیماری اطلاع‌رسانی کنند. مردم با آگاهی از این بیماری به علائم بیشتر توجه می‌کنند و با مشاهده آن‌ها زودتر برای درمان اقدام می‌کنند. وی بیان کرد: با توجه به نزدیک‌شدن ایام نوروز، کانون هموفیلی سعی در تهیه و تدارک موادغذایی مورد نیاز برای افراد مبتلا به هموفیلی و خانواده‌های آن‌ها دارد.

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: بیماران هموفیلی هموفیلی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۲۱۹۵۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای قانون جهش تولید دانش بنیان حرکت بزرگ اقتصادی را رقم می زند

علی اسماعیلی گفت: این وظیفه مجریان قانون است که توجه ویژه ای به موضوع قانون جهش تولید دانش بنیان داشته باشند و وظیفه خود می‌دانیم برای این اولویت کاری شبانه روز اقدام کنیم.

وی اضافه کرد: توجه به افراد متخصص و همچنین نخبگان دانشگاهی در هر ۲ حوزه سیاست‌گذاری و اجرا، امری ضروری است. بر همین اساس این ۲ حوزه باید به صورت هماهنگ عمل کنند تا بتوانند موفقیت‌های مطلوبی را در راستای توسعه اقتصادی و فناوری کشور ایجاد کنند.

رییس پارک علم و فناوری خراسان رضوی گفت:خراسان رضوی به عنوان مرکز (هاب) انرژی و یکی از موثرترین مراجع پرورش شرکت‌های فعال در حوزه انرژی گازی و نفتی کشور شناخته شده است که این موضوع نشان می‌دهد این استان با وجود فاصله جغرافیایی با شرکتهای فعال در جنوب کشور می تواند با وجود سرمایه‌های انسانی نخبه و هوشمند و منابع و ظرفیت‌های ارزشمند راهگشای بزرگی در صنایع حوزه انرژی کشور باشد.

اسماعیلی افزود: این مساله نقطه قوت خراسان رضوی به شمار می‌رود و نشان می‌دهد که برنامه‌ریزی‌های مناسب و استفاده از تخصص‌ها و منابع موجود می‌تواند به توسعه‌ اقتصادی منطقه و کشور کمک شایانی کند.

وی ادامه داد: در پارک علم و فناوری استان خراسان رضوی بیش از هشت هزار و ۵۰۰ نخبه در حال فعالیت هستند و حفظ و حمایت واقعی از این نخبگان جزو وظایف و ماموریتهای این مجموعه به شمار می‌رود.

رییس پارک علم و فناوری خراسان رضوی گفت: با توجه به رویکرد دولت خدمتگزار بر ساخت مسکن، می توان ایده و طرح مسکن فناوران را برای نیروهای نخبه نیز پیگیری کرد.

اسماعیلی افزود: امید است با حمایت های مسوولان خراسان رضوی و حرکت رو به جلوی دولت سیزدهم در انگیزه بخشی و اعتبار بخشیدن به نخبگان کشور قدمی شایسته برداشته شود.

"قانون جهش تولید دانش بنیان" که با عنوان طرح به مجلس شورای اسلامی تقدیم شده بود، با تصویب در جلسه علنی روز یکشنبه مورخ ۱۴۰۱/۲/۱۱ مجلس و تایید شورای نگهبان ابلاغ شد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • اجرای قانون جهش تولید دانش بنیان حرکت بزرگ اقتصادی را رقم می زند
  • مدیر عامل بنیاد بیماری‌های نادر ایران مطرح کرد؛ جلوگیری جدی از بیماری «کوتاه قامتی» در کشور
  • تمام شهرستان‌های خراسان رضوی در آماده‌باش هستند
  • فیلم/ اجتماع بزرگ صادقیون در خراسان رضوی
  • چالش‌های فراوان بیماران خاص و صعب العلاج در ایران/ وقتی مشکلات بیماران هموفیلی دیده نمی‌شود
  • کانون هموفیلی ایران: دارو‌های جدید هموفیلی، تحت پوشش بیمه نیست
  • مصائب بیماران هموفیلی برای تهیه دارو
  • جذب یک هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای بیماران خاص و صعب العلاج
  • اجرای بزرگ‌ترین پروژه درمانی خراسان شمالی آغاز شد
  • آغاز بزرگ‌ترین پروژه درمانی خراسان شمالی/ کلنگی که در نهایت بر زمین خورد