Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری صداوسیما ،محمدرضا شفیعی با اشاره به این‌ که سازمان اتوبوس‌رانی یزد ۲۶۳ دستگاه اتوبوس فعال درون‌شهری دارد، اظهار کرد: ۸۰ درصد ناوگان اتوبوس‌رانی یزد فرسوده است .

وی با بیان این‌که اتوبوس‌های مدل ۷۵ و ۸۰ دیگر پاسخگوی نیاز شهری ما نیست، افزود: در سال ۹۴ تنها پنج دستگاه و در سال ۹۵ نیز پنج دستگاه اتوبوس به ناوگان اتوبوس‌رانی شهر یزد افزوده ‌شده که این به‌هیچ ‌عنوان تأثیری در فرآیند نوسازی ناوگان حمل‌ونقل شهری یزد نداشته است .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان حمل‌ونقل بار و مسافر شهرداری یزد، گفت: ناوگان اتوبوس‌رانی شهر یزد نیازمند نوسازی است و هزینه این مهم باید توسط سه ضلع دولت، شهرداری و مردم تأمین شود که متأسفانه از سال ۹۱ تاکنون دولت به این طرح هیچ کمکی نکرده است .

شفیعی تصریح کرد: اکنون موضوع خرید و نوسازی اتوبوس‌ها را در دستور کار قرار دارد؛ اما متأسفانه برای نوسازی هر اتوبوس نزدیک به ۸۷۰ میلیون تومان اعتبار نیاز است که تأمین این اعتبار بسیار مشکل است.

این مسئول در ادامه خاطرنشان کرد: در سال‌های گذشته یک اتوبوس ۳۲ میلیون تومان قیمت داشت که ۱۷ میلیون و نیم آن را بهره‌بردار پرداخت می‌کرد و مابقی آن را نیز دولت کمک می‌کرد؛ اما در حال حاضر قیمت اتوبوس به ۷۸۰ میلیون رسیده و کسی به زیر بار خرید چنین اتوبوس‌هایی نمی‌رود .

وی با بیان این‌که در حال حاضر همچنان موضوع اعتبار برای خرید اتوبوس‌های نو وجود ندارد، گفت: ۱۷ دستگاه اتوبوس مدل ۸۶ متعلق به سازمان حمل‌ونقل شهرداری به دلیل گازسوز بودن و هزینه‌های سرسام‌آور آن در شهر تردد نداشته و در انتظار تبدیل به دیزلی هستند .

رئیس سازمان حمل‌ونقل بار و مسافر شهرداری یزد، افزود: از این تعداد یکی از اتوبوس‌ها به کارخانه فرستاده‌شده تا به دیزلی تبدیل شود که پس از عید فطر با تغییراتی در بدنه، صندلی‌ها و کولر دار شدن در سطح شهر به حرکت درمی‌آید .

شفیعی بابیان این‌که قریب به ۸۰ درصد تاکسی‌های سطح شهر یزد نیز فرسوده‌اند، اظهار کرد: خودرو برلیانس از طرف اتحادیه تاکسیرانی تائید شده و با یکی از مؤسسات صحبت شده که با وام دو درصد و بازپرداخت دوساله فرآیند نوسازی ناوگان تاکسی‌رانی شهر یزد با ۲۰۰ دستگاه خودرو برلیانس آغاز شود .

رئیس سازمان حمل‌ونقل بار و مسافر شهرداری یزد، افزود: سامانه‌ای برای خریداری خودروهای فرسوده در نظر گرفته‌شده است که متأسفانه باوجود پیگیری‌های ما هنوز باز نشده و همین موضوع روند نوسازی حمل‌ونقل استان را با مشکل مواجه کرده است .

این مسئول با اشاره به اینکه پایانه‌های فرودگاه، راه‌آهن و غدیر اصل کار سازمان حمل‌ونقل بار و مسافر شهرداری یزد است، بیان داشت: از خودروهای برلیانس بیشتر در این پایانه‌ها استفاده می‌شود. ۳۰ دستگاه از ۲۶۳ دستگاه اتوبوس شهر یزد کولر دار هستند که اعلام کرده‌ایم کلیه کولرها تعمیر و در ماه مبارک رمضان و در تابستان روشن باشد .

وی ادامه داد: نزدیک به ۳۰ تا ۵۰ میلیون هزینه کولر است و پیگیر هستیم اتوبوس‌های که کولر ندارند، حتماً کولر دار شوند. همچنین هیئت‌مدیره سازمان پیگیر است که اتوبوس‌های فرسوده را از رده خارج کند .

شفیعی یکی از معضلات مهم ترافیک را اصلاح خطوط دانست و تصریح کرد: برای اصلاح خطوط حرکتی با شهردار صحبت شده است تا ۴۰ دستگاه میدل‌باس خریداری شود و پیگیر خرید این ۴۰ دستگاه هستیم .

رئیس سازمان حمل‌ونقل بار و مسافر شهرداری یزد اضافه کرد: هزار و ۴۰۱ دستگاه مینی‌بوس، هزار و ۸۷ دستگاه تاکسی گردشی، دو هزار و ۳۳۴ دستگاه تاکسی خصوصی، هزار و ۴۰۰ دستگاه سرویس مدارس، دو هزار و ۶۸۰ دستگاه کامیون و کامیونت، ۱۸۰ وانت‌بار و ۲۶۳ دستگاه اتوبوس در سطح شهر تردد دارند .

  شفیعی با اشاره به این‌که ۳۰ تا ۴۰ درصد مردم از این ناوگان استفاده می‌کنند، عنوان کرد: استفاده از ناوگان حمل‌ونقل در زمان  مدارس و دانشگاه‌ها بیشتر و در  تابستان و ماه مبارک رمضان استفاده از این ناوگان کمتر است .

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: صداوسیما یزد حمل ونقل میدل باس ترافیک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۲۲۱۰۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وعده‌های عملی نشده شهرداری و دولت درباره خودروهای برقی در حمل و نقل عمومی/ برقی شدن ناوگان به این زودی شدنی است؟ (فیلم)

عصر ایران ــ‌ بعد از بارها رونمایی از خودروهای برقی، هنوز این خودروها وارد ناوگان حمل و نقل پایتخت نشده‌اند. شهرداری تهران آذر، دی و اسفند گذشته از خودروها و تاکسی‌های برقی رونمایی کرد.

گزارش را این‌جا ببینید

شهردار تهران گفته بود با ورود این خودروها یک شروع جدید را جشن می‌گیریم. شهرداری 2500 دستگاه اتوبوس، ۱۰ هزار ون و ۲۷ هزار و ۵۰۰ دستگاه تاکسی برقی از چین خریده است. با وجود وعده‌های متعدد معلوم نیست کی این خودروها به ناوگان می‌رسند؟ این گزارش را در این باره ببینید. 

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: شهرداری : ورود اتوبوس و تاکسی برقی به تهران تا ۱۴۰۳ زاکانی: چهره ترافیکی شهر تهران سال آینده تغییر می کند

دیگر خبرها

  • مجهز بودن ۹۷ درصد ناوگان اتوبوسرانی مشهد به سیستم سرمایشی
  • جابجایی بیش از ۵ میلیون تن کالا توسط ناوگان حمل و نقل
  • افزایش و نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی احترام به شهروندان است
  • وعده‌های عملی نشده شهرداری و دولت درباره خودروهای برقی در حمل و نقل عمومی/ برقی شدن ناوگان به این زودی شدنی است؟ (فیلم)
  • اضافه شدن ۵۰۰ دستگاه آمبولانس به ناوگان اورژانس کشور
  • تشدید گشت کنترل و نظارت بر ناوگان حمل و نقل عمومی استان همدان
  • آذربایجان شرقی مشکل تامین اتوبوس و حمل و نقل عمومی دارد
  • گلایه امام جمعه یاسوج از فرسودگی ناوگان حمل و نقل شهری
  • گلایه امام جمعه یاسوج از فرسودگی ناوگان حمل و نقل شهری یاسوج
  • جزئیات پرداخت تسهیلات ارزی برای واردات اتوبوس