Web Analytics Made Easy - Statcounter

کارشناس علوم قرآنی گفت: اگر اثرات ماه مبارک رمضان در اعمال ماه شوال هویدا نباشد معلوم است که روزه‌ها بر وجودمان تاثیر نگذاشته است اما اگر بازدارندگی از گناه در وجودمان است مشخص می‌شود روزه هایمان تاثیر داشته و قبول شده است.

به گزارش گروه رسانه های دیگر آنا، حجت‌الاسلام والمسلمین داوود کیانی کارشناس علوم قرآنی در گفت‌وگویی درباره تاثیرات ماه مبارک رمضان در ماه شوال گفت: تاثیر روزه‌داری در ماه رمضان باعث می‌شود که در ماه شوال برخی خطاها از جمله غیبت را که قبلا مرتکب می‌شدیم انجام ندهیم و مراعات کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در همین راستا افزود: در ماه شوال سعی می‌کنیم نمازهای خود را اول وقت و با خشوع و خضوع به جا بیاوریم که مجموع این اعمال دلالت بر این است که ماه رمضان بر روی بیشتر افراد تاثیر گذاشته است. در واقع اثر ماه مبارک رمضان بر افراد باقیست و مانع حرکت افراد به سمت گناهانی است که پیش از این ممکن بود مرتکب شوند.

حجت‌الاسلام والمسلمین کیانی ادامه داد: خدمت به مردم مسئله‌ای اجتماعی است و افراد سعی می‌کنند که آن چه از دستشان بر می‌آید را در این باره انجام دهند. اگر در اعمالی که در ماه شوال انجام می‌شود ضعف وجود دارد به این معنی است که ماه مبارک رمضان بر فرد تاثیر نگذاشته است.

وی با اشاره به روایتی از پیامبر اسلام(ص) بیان کرد: فردی از حضرت محمد(ص) پرسید چه کنم که خدا مرا دوست داشته باشد؟ حضرت فرمودند تقوا داشته باشید. پرسید چه کنم محبوب مردم باشم؟ حضرت فرمود آن چه از دستت بر می‌آید به مردم خدمت کن و انتظاری نداشته باش. پرسید چه کنم عمر پربرکتی داشته باشم؟ حضرت فرمود به پدر و مادر خود احترام بگذار.

این کارشناس علوم قرآنی افزود: در ماه خدا ۳۰ روز روزه گرفتیم، مناجات کردیم، دعا خواندیم، حال در ماه شوال باید اثرات آن عبادت‌ها باقی بماند، چشم، گوش، دهان و دستمان که در ماه مبارک رمضان روزه بود در ماه شوال اثرات و نتیجه خود را بگذارد. سعی کنیم گناه نکنیم و در خدمت به جامعه از هیچ تلاشی کوتاهی نکنیم. این اعمال اثرات ماه مبارک رمضان است که در اعمال ماه شوال باید هویدا باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین کیانی خاطرنشان کرد: اگر اثرات ماه مبارک رمضان در اعمال ماه شوال هویدا نباشد معلوم است که روزه‌ها بر وجودمان تاثیر نگذاشته است اما اگر بازدارندگی از گناه در وجودمان است مشخص می‌شود روزه هایمان تاثیر داشته و قبول شده است.

منبع: میزان

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۲۲۴۶۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرگ مشکوک دختری که با نامزدش به مهمانی رفت

به گزارش تابناک، شامگاه شنبه مرگ دختر جوانی در یکی از بیمارستان‌های تهران به بازپرس حسین گودرز که مسولیت کشیک قتل پایتخت را بر عهده داشت اطلاع داده شد.

سپس پدر دختر فوت شده با مراجعه به دادسرای جنایی از میزبان دخترش شکایت کرد. مرد شاکی در تشریح ماجرا گفت: دخترم همراه نامزدش به مهمانی رفته بود و تا جایی که به من گفتند در آن مهمانی حالش بد شد. او را به بیمارستان رساندند و در بیمارستان فوت کرد.

در پی این شکایت میزبان مورد تحقیق قرار گرفت و او هم گفته‌های پدر دختر فوت شده را تایید کرد و گفت: او با نامزدش به مهمانی که میزبانش من بودم آمده بود که حالش بد شد و او را به بیمارستان رساندیم و در آنجا بود که فوت کرد.

پس از آن نامزد این دختر مورد تحقیق قرار گرفت و او هم با تایید گفته‌های دو نفر قبل ادامه داد: تا جایی که می‌دانم حال نامزدم خراب شد و او را به بیمارستان بردند اما بعد از آن دیگر خبر ندارم چه شد و بعد از مدتی خبر دار شدم که او فوت شده است. من یا میزبان در مرگ او نقشی نداشتیم.

در حال حاضر تحقیقات در مورد این مرگ مشکوک ادامه دارد.
منبع: سایت جنایی

دیگر خبرها

  • ویژه برنامه تحویل سال رادیو ایران بالاترین امتیاز را کسب کرد
  • برنامه سازان صدا و سیمای خوزستان در ماه رمضان تجلیل شدند
  • مرگ مشکوک دختری که با نامزدش به مهمانی رفت
  • انتقاد بایدن از ترامپ در مهمانی در کاخ سفید
  • قرآن آموزان و روزه اولی‌های استان بوشهر تجلیل شدند
  • استفانو پیولی: برای کسب این نتیجه فداکاری کردیم؛ سعی می کنیم رده دوم را حفظ کنیم
  • پیولی: به شایعات اخراجم توجهی نمی‌کنم
  • تضمین امنیت سرمایه گذاری و غذایی از اثرات بارز رفع تداخلات است
  • آیت‌الله جاودان: با مراقبه و محاسبه اعمال به رحمت الهی می‌رسیم
  • کیفیت هوای امروز شیراز در وضعیت قابل قبول