Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، این روزها فصل امتحانات دانشگاه‌های سراسر کشور است و دانشجویان مشغول سپری کردن آزمون‌های پایان ترم هستند.

در دانشگاه های مختلف اما جای برخی از همکلاسی‌ها خالی است زیرا آنها در راه دفاع از حرم حضرت زینب (س) و حضرت رقیه (س) در سوریه آسمانی شدند و به فیض شهادت نائل آمدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

2 تن از این شهدای والامقام دانشجویان دانشگاه پیام نور اهواز بودند که جای آنها در امتحانات پایان ترم خالی بود.

دانشجویان دانشگاه پیام نور اهواز یاد و خاطره دو تن از همکلاسی های شهید خود را در جلسه امتحان گرامی داشتند.

در این برنامه دانشجویان دانشگاه پیام نور اهواز با قرار دادن عکس شهید حمیدرضا فاطمی‌اطهر از شهدای مدافع حرم اهواز و شهید عباس کردانی از شهدای مدافع حرم شهرستان کارون بر صندلی‌های آنان یادشان را گرامی داشتند و به آنها ادای احترام کردند.

 

همچنین دانشجویان دانشگاه پیام نور اهواز تصاویر همکلاسی‌های شهید خود را گلباران کردند.

شهید حمیدرضا فاطمی‌اطهر (حمید ممبینی)، از شهدای مدافع حرم خوزستان در نوزدهم اردیبهشت ماه سال 1356 در اهواز دیده به جهان گشود و در صبح روز شنبه نهم آبان ماه سال 1394 در دفاع از حرم حضرت زینب کبری(س) و حضرت رقیه(س) در استان حلب سوریه به شهادت رسید.

شهید عباس کردانی (کردونی) فرزند جمعه (صالح) نیز از شهدای آزادسازی شهرهای شیعه نشین نبل و الزهرا در سوریه است که در تاریخ 20 اسفند سال 1358 دیده به جهان گشود.

این جوان برومند پس از حمله تکفیری‌ها به سوریه برای دفاع از حرم حضرت زینب کبری(س) و حضرت رقیه(س) به این کشور رفت و در تاریخ 19 اسفند سال 1394 در شهرهای شیعه نشین نبل و الزهرا به فیض شهادت نائل شد.

شهید عباس کردانی در سن 36 سالگی به شهادت رسید و مزارش در قطعه شهدای مدافع حرم اهواز در کنار مزار شهید علی‌محمد حسینی‌کاهکش، شهید داوود نریمیسا، شهید حجت‌الاسلام مصطفی خلیلی بلوطکی و شهید رضا عادلی، از شهدای عملیات آزادسازی شهرهای شیعه نشین نبل و الزهرا در سوریه و شهید حجت‌الاسلام شیخ جابر حسین‌پور(زهیری) قرار دارد.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۲۲۶۷۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خانواده‌های معظم شهدای مدافع حرم و امنیت قم تجلیل شدند

حمید ناطقی مسؤول هیأت خادم الرضا علیه السلام قم شامگاه یکشنبه در گردهمایی و ضیافت افطاری خانواده‌های معظم شهدای مدافع حرم و امنیت که در حسینیه بنی فاطمه (س) قم برگزار شد گفت: ما مدیون خون پاک شهدای گرانقدر هستیم و این امنیتی که امروز در کشور ما برقرار بوده، مرهون دلاوری و رشادت شهیدان و ایثارگران است.

مسؤول هیأت خادم الرضا علیه السلام قم بیان کرد: باید قدردان خانواده‌های معظم شهدا باشیم و صبر و بردباری این عزیزان برای همه درس آموز و عبرت آموز است.

او افزود: هیأت خادم الرضا علیه السلام امسال نیز توفیق میزبانی از ۱۶۵ خانواده معظم شهید بود و این عزیزان افتخار دادند و در ضیافت افطاری این هیأت همانند سال گذشته حضور یافتند.

ناطقی بیان کرد: واحد ترویج فرهنگ ایثار و شهادت هیأت خادم الرضا علیه السلام چندین یادواره شهدا در طول این سال‌ها برگزار کرده و یاد و خاطره شهدای گرانقدر دفاع مقدس در این یادواره‌ها گرامی داشته شد.

سرهنگ رسول حیدرلو، مسئول ایثارگران سپاه امام علی ابن ابی طالب علیه السلام قم در این مراسم بیان کرد: مراسم ضیافت افطاری شماری از خانواده‌های معظم شهدای مدافع حرم و امنیت امسال نیز به همت هیأت خادم الرضا علیه السلام قم که از جمله هیأت‌های با سابقه در امر برگزاری برنامه‌های مذهبی و دینی به خصوص در ایام دهه اول ماه محرم است، برگزار شد.

او بیان کرد: در این برنامه تعدادی از خانواده‌های معظم شهید مدافع حرم و مدافع امنیت مورد تجلیل قرر گرفتند.

مسئول ایثارگران سپاه امام علی ابن ابی طالب علیه السلام قم افزود: برپایی این گونه مراسم‌ها در راستای تکریم و تجلیل از خانواده‌های معظم شهیدان امر بسیار ارزشمندی است و امیدواریم بتوانیم راه و آرمان شهیدان را ادامه دهیم و از ارزش‌های دینی و انقلابی کشور حفظ و حراست کنیم.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • رسالت فعالان فرهنگی مقابله با جنگ شناختی دشمنان است
  • خانواده‌های معظم شهدای مدافع حرم و امنیت قم تجلیل شدند
  • درد دل سیاوش یزدانی؛ کمرم شکست ولی استقلال پشتم را خالی کرد!
  • بارگذاری اطلاعات ۴ هزار دانشجوی شهید در فضای دیجیتال
  • اطلاعات ۴ هزار دانشجوی شهید در فضای دیجیتال ثبت شد
  • اطلاعات ۴۰۰۰ دانشجوی شهید در فضای دیجیتال بارگذاری شد
  • اطلاعات ۴۰۰۰ دانشجوی شهید در فضای دیجیتال بارگزاری شد
  • برگزاری یادواره شهدای یخدان
  • تصویب شش پردیس علم و فناوری در آخرین جلسه هیات امنای دانشگاه تهران در اسفند ۱۴۰۲
  • جای این بازیکن پرسپولیس خالی است!