Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-05-02@02:10:33 GMT

هارمونیا

تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۲۲۷۱۹۷

هارمونیا

فرهنگ > ادبیات - همشهری آنلاین:
به تازگی کتاب هارمونیا، جستاری در خاستگاه‌های علم هارمونی و کارکرد آن در پیدایش فلسفه نوشته‌ شهاب طالقانی به همت انتشارات نقش جهان منتشر شده است.

پرسش اصلی در این اثر، چیستی هارمونی، خاستگاه آن و کارکردش در شکل‌گیری اندیشه‌ی فیلسوفان پیشاسقراطی است. اما آیا هارمونی برآمده از دل موزیک و آواهاست، یا برآمده از دل ریاضی؟ نویسنده برای پاسخ به این پرسش ریشه‌های پیدایی مفهوم هارمونی در یونان باستان را واکاوی کرده و بررسی کرده که چگونه هارمونی در یونان به علمی مستقل تبدیل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نشست هفتگی شهر کتاب در روز سه‌شنبه ۲۹ خرداد ساعت ۱۶:۳۰ به نقد و بررسی کتاب «هارمونیا» نوشته‌ شهاب طالقانی اختصاص دارد که با حضور دکتر عبدالکریم رشیدیان، دکتر محمد ایلخانی، دکتر سیدمحمدرضا بهشتی و نویسنده‌ کتاب در مرکز فرهنگی شهر کتاب واقع در خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمد قصیر (بخارست)، نبش کوچه سوم برگزار می‌شود.

در همین زمینه: نثر فارسی در سپهر سیاست گزارش نشست نظریه‌ای در باب اقتباس گزارش نشست نقد و بررسی کتاب من بهشت را دیده‌ام نظریه‌ای در باب اقتباس

منبع: همشهری آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۲۲۷۱۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح الزام ثبت رسمی اموال غیرمنقول در آستانه نهایی‌شدن

مجمع تشخیص مصلحت نظام در نشست روز چهارشنبه این هفته که به ریاست آیت‌الله آملی لاریجانی برگزار خواهد شد، به ادامه بررسی طرح الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیرمنقول می‌پردازد.

اعضای مجمع قرار است در این نشست به بررسی تبصره‌های ۸، ۹ و ۱۰ باقیمانده از ماده ۱۰ این طرح بپردازند.

طرح الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیر منقول از ابتدای آذرماه سال گذشته در دستور کار جلسات صحن مجمع تشخیص مصلحت نظام قرار داشته و تاکنون ده جلسه به صورت تمام وقت به بررسی این موضوع اختصاص داده است.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی احزاب و تشکل‌ها

دیگر خبرها

  • واکنش مدیر رسانه سپاهان پس از ناراحتی مورایس
  • بررسی بخشنامه های بانک مرکزی در نشست کمیته رعایت قوانین و مقررات
  • چهارمین پیش‌نشست دوازدهمین همایش فلسفۀ دین معاصر در دانشگاه بین المللی مذاهب اسلامی
  • انتشار کتاب «سمفونی رنگ، هارمونی خط»
  • کبد بیمار یزدی نجات بخش جان هم‌وطنی دیگر شد
  • اجرای ۶۴ برنامه در هفته عقیدتی و سیاسی شهرستان زهک
  • «شهرگاه» فرصتی برای هم‌اندیشی دانشگاه و مدیریت شهری است
  • اعضای بدن بانوی دشتستانی به بیماران نیازمند اهدا شد
  • طرح الزام ثبت رسمی اموال غیرمنقول در آستانه نهایی‌شدن
  • کتاب تاریخ مفهوم عدالت اجتماعی در دوران مشروطه نقد می شود