Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمان؛ غنی و فقیر؛ سیر و گرسنه، بی درد و دردمند؛ بی‌غم و غمدار؛ ارباب و رعیت؛ هر دو محترمانه در کنار هم زندگی می‌کنیم و از درد‌های پیدا و پنهان پابرهنگان و بیغوله‌نشینان و کپرنشینان و حاشیه نشینان خبر نداریم و اگر خبر هم داشته باشیم کَکمان نمی‌گزد چراکه در زندگانی روزمرّه خود غرق شده‌ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!




مقام معظم رهبری در جملاتی بسیار ناب و طلایی رسالت انبیاء را اینگونه معرفی می‌فرمایند: پیغمبران آمده‌اند تا گردن کلفت‌های جامعه، مفت‌خور‌های جامعه، زالوصفتان جامعه، استثمارگران جامعه، زراندوزان جامعه، بی‌دردان و بی‌غمان مرفه جامعه را سر جای خودشون بنشانند و مستضعفان، محرومان و پا برهنگان رو به حقوقشان برسانند.


در حالیکه سالهاست مسئولان از اتمام طرح کپرزدایی در جنوب کرمان سخن می‌گویند، اما آتش سوزی روز گذشته تنها دارایی پیرزن بی سرپرست جازموریانی خاکستر کرد و نشان داد برخی مردمان محروم جنوب کرمان در اوج محرومیت سقفی جز خانه‌های ساخته شده از برگ درختان خرما ندارند.

آری آتش فقر آمد روز گذشته در دل گرمای سوزان جنوب کرمان آمد و تنها سرپناه پیرزن جازموریانی و یتیمان را در روستای سردشت چاعلیشاه بخش جازموریان را خاکستر کرد، گر البته این اولین بار نبود که آتش به زندگی مردمان سرزمین من می‌افتد. هر ساله تعداد زیادی از کپر‌ها جنوب کرمان در شعله‌های جانکاه نیستی ناله‌های درد را می‌سوزاند و نعره‌های درد و رنج جانکاهشان گوش عالم وآدم را کر می‌کند، اما متاسفانه صدا‌های مظلومانه‌شان در دل آتش روشن شده از نداری، خاموش می‌شود و به گوش صاحبان حقوق‌های نجومی و مسئولان نمی‌رسد.



گفتنی است، چند ماه قبل محمد جواد کودک ۸ ساله جهاد آبادی در زیر خط فقر در آتش سوخت و محمدجواد ۸ ساله که امسال پا به کلاس اول مدرسه گذاشته بود جان خود را در این حادثه از دست داد، روستای جهاد آباد در مرز کهنوج و عنبرآباد در جنوب کرمان قرار دارد.


علی‌ای حال، جنوب استان کرمان منطقه‌ای محروم و در عین حال دارای پتانسیل‌های اقتصادی غنی و دست نخورده است.


بخش جازموریان در ۶۵ کیلومتری شهرستان رودبارجنوب واقع شده است.


تهیه وتنظیم:پورحیدر

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۲۲۹۶۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی بارش‌ها در اغلب نقاط استان کرمان

ایسنا/کرمان کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان کرمان گفت: بیشترین بارش‌ها امروز در نیمه شمالی، مناطق مرکزی، جنوب غربی و برخی مناطق جنوب شرقی استان خواهد بود.

امین دریافر امروز ششم اردیبهشت ماه درباره وضعیت جوی استان کرمان اظهار کرد: طبق بررسی آخرین نقشه‌های پیش یابی هواشناسی، امروز و فردا ناپایداری‌های جوی به صورت افزایش ابر، رگبار باران گاهی همراه با رعد و برق و وزش تندبادهای لحظه‌ای در اکثر مناطق استان ادامه خواهند داشت.

وی افزود: بیشترین بارش‌ها امروز در نیمه شمالی، مناطق مرکزی، جنوب غربی و برخی مناطق جنوب شرقی استان خواهد بود.

دریافر بیان کرد: با توجه به شدت و نوع بارش‌‎ها، آبگرفتگی معابر عمومی، جاری شدن رواناب، سیلابی شدن مسیل‌ها و طغیان رودخانه‌ها در مناطق مذکور محتمل است.

کارشناس پیش بینی هواشناسی استان کرمان گفت: فردا از شدت ناپایداری‌ها کاسته خواهد شد و از ابتدای هفته آینده به استثناء ارتفاعات و برخی مناطق مرکزی که رگبار پراکنده باران خواهند داشت، برای اغلب مناطق جوی نسبتا پایدار و آرام گاهی همراه با افزایش ابر و وزش باد پیش بینی می‌شود.

وی در پایان با اشاره به اینکه دمای هوای شهر کرمان صبح امروز هشت درجه سانتیگراد بود و در گرم ترین ساعات به ۱۸ درجه می‌رسد، گفت: همچنین امروز لاله زار با دمای صفر درجه، سردترین و منوجان در ۲۴ ساعت گذشته با دمای ۳۵ گرم‌ترین نقطه استان بود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • فوت یک نفر در کرمان بر اثر صاعقه
  • صدور ۲ هشدار جدید هواشناسی + جزئیات
  • بازسازی منازل محرومان روستای دولت‌آباد به همت جهادگران قمی
  • جان دوباره تالاب جازموریان بعد ۲ سال خشکسالی
  • اهدای عضو جوان ۲۲ ساله کرمانی
  • ادامه بارندگی ها در استان
  • تالاب جازموریان جان دوباره گرفت
  • راه اندازی مرکز معاینه فنی ناوگان سنگین در کهنوج
  • بارش‌ها در کرمان تداوم دارد
  • پیش‌بینی بارش‌ها در اغلب نقاط استان کرمان