Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ،  ابوالفضل مکرمی فردر دیدار با فرماندارخلیل آباد افزود: ظرفیت‌های گردشگری شهرستان خلیل آباد به خوبی معرفی نشده و به همین منظور برنامه‌هایی را برای معرفی شهرستان‌های این منطقه از جمله خلیل آباد در دستور کار قرار داده ایم.   وی از برگزاری جشنواره کشمش در خلیل‌آباد خبر داد و گفت: ظرفیت‌های طبیعی و گردشگری خلیل‌آباد در سطح استان و کشور منحصر به فرد است به طوری که وجود تاکستان‌های سرسبز و فرآیند تولید کشمش در این شهرستان دیدنی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری خراسان رضوی افزود: ایجاد مجموعه بوم‌گردی درخلیل‌آباد درمراحل پایانی است و برای راه‌اندازی یک مجموعه دیگر موافقت اصولی و مجوز‌های لازم صادر شده است.   مکرمی فر پارک جنگلی خلیل‌آباد را یکی از قطب‌های جذب گردشگر در سطح استان دانست و افزود: پارک جنگلی خلیل‌آباد به عنوان یکی از مهمترین قابلیت‌های گردشگری استان و شهرستان است که در طول سال پذیرای گردشگران زیادی است به همین دلیل هم به منظور تأمین روشنایی و ایجاد سرویس بهداشتی در این مجموعه اعتباری هم در سال گذشته اختصاص یافت.
وی گفت: مبلغ 900 میلیون تومان در سال جاری برای پارک جنگلی خلیل‌آباد در نظر گرفته شده و بزودی در راستای ادامه پروژه روشنایی و تکیمل سرویس‌های بهداشتی و سایر موارد لازم هزینه می‌شود و امیدواریم تا پایان سال جاری امکانات لازم برای جذب گردشگر بیشتر به خلیل‌آباد را فراهم کنیم.   11 اثر تاریخی و 6 اثر معنویدر خلیل آباد به ثبت رسیده است
 فرماندار خلیل‌آباد هم در این دیدار گفت: خلیل‌آباد دارای 11 اثر تاریخی و 6 اثر معنوی به ثبت رسیده است که در راستای معرفی ظرفیت‌های شهرستان یکی از درخواست‌های شهرستان پایگاه اطلاع‌رسانی گردشگری است که در ورودی شهر بایستی ایجاد شود.
مجتبی شاکری با بیان اینکه خلیل‌آباد در مسیر زائرین امام رضا (ع) قرار دارد افزود: درنوروز 97 شاهد حضور بیش از 78 هزار نفر گردشگر جهت بازدید از آثار مذهبی و معنوی شهرستان بودیم.
وی با بیان اینکه شهرستان خلیل‌آباد با رویکرد کشاورزی، قابلیت گردشگری کشاورزی و گردشگری معنوی را در سطح استان دارد،افزود: متاسفانه شهرستان خلیل‌آباد فاقد موزه مردم شناسی و باستان‌شناسی است که طبق قول مساعد مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری خراسان رضوی این مهم بزودی در شهرستان محقق می‌شود.
فرماندار خلیل‌آباد از اختصاص 900 میلیون تومان جهت پارک جنگلی خلیل‌آباد خبر داد و گفت: پارک جنگلی با 25 هکتار مساحت یکی از قطب‌های گردشگری استان به شمار می‌رود که با تخصیص این اعتبار امیدواریم با فراهم کردن روشنایی کامل و سایر زیر ساخت‌ها و امکانات، شاهد فضایی دلنشین و زیبایی را در پارک جنگلی خلیل‌آباد باشیم.
شاکری اداره میراث فرهنگی این شهرستان را از فعال‌ترین ادارات شهرستان عنوان کرد و گفت: برای حفظ و حراست از میراث فرهنگی همه دغدغه‌مندان پای کار هستند و برای این که کوچک‌ترین تعرض به میراث فرهنگی صورت نگیرد از نیروی انتظامی و بسیج کمک می‌گیریم.   آمادگی شهرداری برای توسعه صنعت گردشگری در خلیل آباد
 گوهریان شهردارخلیل آباد هم در این دیدار از  آمادگی کامل برای توسعه صنعت گردشگری در این شهر خبر داد  گفت: هردرخواستی را که میراث فرهنگی برای توسعه گدشگری شهرستان داشته است شورای اسلامی شهر و شهرداری پذیرفته وشورای شهر برای واگذاری زمین پایگاه اطلاع رسانی را نیز بدون هیچ گونه بحثی موافقت کرده است.
انتهای پیام//ا.س

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: میراث فرهنگی گردشگران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۲۳۷۹۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زیرساخت‌های لازم در ۳ بازارچه مرزی چیلات، چنگوله و مهران فراهم شد

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری ایلام گفت: زیرساخت‌های لازم در سه بازارچه چیلات، چنگوله و مهران فراهم شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از ایلام، شهریار عباسی امروز _چهارشنبه پنجم اردیبهشت_ در نشست بررسی وضعیت بازارچه‌های مرزی چیلات و چنگوله و هلاله شمالی اظهار کرد: سال گذشته با دستور استاندار ایلام برای توسعه زیر ساخت‌های بازارچه‌های مرزی استان ۴۲۰ میلیارد ریال تخصیص داده شد.

وی با اشاره به عزم جدی استانداری ایلام برای فعال‌سازی بازارچه‌های مرزی استان، افزود: ۷ تعاونی مرزنشینی در استان با عضویت ۲۲۷۰۰۰ نفر در قالب ۷۴۰۰۰ خانوار فعالیت دارد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری ادامه داد: با تصمیم استاندار ایلام رایزنی‌هایی با طرف عراقی انجام شده تا این بازارچه‌ها پس از سال‌ها به چرخه مبادلات تجاری کشور بازگردند.

عباسی افزود: با پیگیری استاندار ایلام تمامی زیرساخت‌های لازم در سه بازارچه مرزی چیلات، چنگوله و مهران فراهم شده تا مرزنشینان از ظرفیت‌های اقتصادی مرزها بهره‌مند شوند.

وی از تهیه طرح توجیهی بازارچه مرزی مهران خبر داد و گفت: امید می‌رود در جلسه هفته آینده کمیسیون اقتصادی دولت با تصویب این طرح گام بلندی در راستای ارتقای وضعیت معیشتی مرزنشینان استان برداشته شود

کد خبر 747689

دیگر خبرها

  • جذب ۵۰۰ هزار گردشگر به چشمه مرغاب
  • کشف بیش از ۸ کیلوگرم تریاک در خلیل آباد
  • خلیل آباد کمترین واحد صنفی بدون مجوز را دارد
  • زیرساخت‌های لازم در ۳ بازارچه مرزی چیلات، چنگوله و مهران فراهم شد
  • بیش از ۱۰ برنامه فرهنگی ورزشی در خلیل آباد اجرا می‌شود
  • منتظر ثبت چند اثر جهانی دیگر در قزوین
  • خلیل آباد کمترین واحد صنفی بدون پروانه را دارد
  • ضرورت استقرار و استقلال تمام ادارات در خلیل‌آباد بعد از ۲۰ سال
  • نهضت ملی مسکن از برنامه‌های شاخص راه و شهرسازی خلیل آباد است
  • حذف سفر از سبد خانوار صحت ندارد/ اتفاقاً حال مردم خوب است و بیشتر هم سفر می‌روند