Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «وانا»
2024-05-02@14:02:06 GMT

صیغه‌یابی تلگرامی

تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۲۳۸۱۲۴

به گزارش وانانیوز، 

سردار ناصر اصلانی در جمع خبرنگاران افزود: در پی مراجعه شهروندی به پلیس فتا در ارومیه مبنی بر کلاهبرداری افراد ناشناس و برداشت از حساب بانکی وی به دلیل حساسیت موضوع شناسایی و دستگیری کلاهبرداران در دستور کار ماموران قرارگرفت.

وی در ادامه با بیان اینکه شاکی با عضویت در یک ربات صیغه یابی در شبکه اجتماعی تلگرام اطلاعات حساب بانکی خود را وارد و مبلغی در جهت ثبت نام پرداخت کرده است افزود: شاکی بعد از مدتی متوجه برداشت مبلغ 8 میلیون و 500 هزار ریال از حساب خود شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید براینکه با بررسی های فنی و پلیس مشخص شد 4 نفر متخصص هکر با تشکیل اکیپ حرفه‌ای و ایجاد "ربات صیغه یابی فیک" در شبکه اجتماعی تلگرام اقدام به سرقت اطلاعات حساب بانکی افراد می کردند تصریح کرد: با تلاش های شبانه روزی پلیس هر 4 متهم مورد نظر پرونده در شهرستان تبریز شناسایی و با اخذ نیابت های قضایی دستگیر شدند.

رئیس پلیس آذربایجان غربی با بیان اینکه متهمان تا قبل از دستگیری موفق به برداشت وجه از 35 کارت بانکی شده بودند و از برداشت وجوه مابقی حسابها پیشگیری شد اظهار کرد: در جریان رسیدگی به پرونده مشخص شد متهمان از طریق ایجاد این ربات جعلی اطلاعات حدود 300 فقره کارت بانکی را درسراسر کشور به سرقت برده و از حسابهای انان اخذ موجودی کرده بودند.

سردار اصلانی ضمن هشدار به شهروندان بیان کرد: به هیچ وجه به نرم افزارهایی با عنوان همسریابی و صیغه یابی که در فضای مجازی انتشار یافته اعتماد نکنید زیرا این صفحات کلاهبرداری بوده و منجر به سرقت از حساب بانکی شما می‌شود.  
انتهای پیام

منبع: وانا

کلیدواژه: منطقه آذربایجان غربی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت vananews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «وانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۲۳۸۱۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶ سال زندان برای هکری که اطلاعات ۳۳ هزار بیمار را سرقت کرد

ایتنا - این هکر در سال 2018 با اتهام هک کردن سیستم اطلاعاتی مرکز و سرقت اطلاعات 33000 بیمار مواجه شد و در سال 2020 مرکز و مشتریان آن مورد "باج‌گیری" قرار گرفتند و اطلاعات محرمانه بیماران به صورت آنلاین منتشر شد.
شرکت فنلاندی Yle گزارش داد هکری که مرکز روان درمانی واستامو در فنلاند را هک کرده و اطلاعات 33 هزار بیمار را برای باج‌گیری از مدیریت این مرکز سرقت کرده بود، به 6 سال زندان محکوم شد.

به گزارش ایتنا، این شرکت افزود: این هکر در سال 2018 با اتهام هک کردن سیستم اطلاعاتی مرکز و سرقت اطلاعات 33000 بیمار مواجه شد و در سال 2020 مرکز و مشتریان آن مورد "باج‌گیری" قرار گرفتند و اطلاعات محرمانه بیماران به صورت آنلاین منتشر شد.

وی گفت: دادگاهی در شهر Uusimaa حکمی را در مورد بزرگترین پرونده جنایی در تاریخ فنلاند از نظر تعداد افراد آسیب دیده صادر کرد.

دیگر خبرها

  • ۶ سال زندان برای هکری که اطلاعات ۳۳ هزار بیمار را سرقت کرد
  • رئیس شورای اسلامی شهر سمنان : اداره کل زندان‌ها از حساب شهرداری ۹۰۰ میلیون برداشت با آنکه به شهرداری بدهکار است
  • وزارت بهداشت تا پایان اردیبهشت باید حساب‌های بانکی خود را مسدود کند
  • دستگیری کلاهبردار اینترنتی در چناران
  • چند ترفند ساده برای آن‌که هوش مصنوعی، اطلاعات شما را ندزدد
  • چطور از دسترسی هوش مصنوعی به اطلاعات حساس جلوگیری کنیم؟
  • بزودی صدور دسته چک منوط به ثبت اطلاعات در سامانه املاک و اسکان خواهد شد
  • کلاهبرداری دریافت وام در کانال تلگرامی
  • شناسایی متهم برداشت غیرمجاز یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریالی در تربت حیدریه
  • جزییات دریافت مالیات از تراکنش‌های بانکی​ اعلام شد