Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-05-02@02:58:33 GMT

قلی زاده نمی تواند جانشین روزبه چشمی شود!

تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۲۴۰۹۱۰

ورزش سه نوشت: مهم ترین خبری که امروز از اردوی تیم ملی ایران در شهر مسکو منتشر شد، خبر مصدومیت روزبه چشمی بود.


مدافع ملی پوش ایران که در بازی مقابل مراکش هم 90 دقیقه بازی کرده بود، در تمرین دیروز تیم ملی دچار آسیب دیدگی شد و امروز مشخص شد که ادامه رقابت های جام جهانی را از دست می دهد.


پس از این شبهه ای به وجود آمد مبنی بر اینکه شاید بازیکن دیگری بتواند جای چشمی را در لیست ایران پر کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نزدیک ترین گزینه برای جایگزینی در لیست، قطعا علی قلی زاده است چرا که او به عنوان بازیکن رزرو با تیم به روسیه رفته است؛ اما نکته مهم این است که قوانین فیفا اجازه جایگزینی قلی زاده و هیچ بازیکن دیگری از تیم را  نمی دهد.

 

بند 8 ماده 44 قوانین جام جهانی می گوید تنها تا 24 ساعت قبل از اولین بازی تیم ها می تواند جایگزینی بازیکنان در هنگام مصدومیت یکی از 23 نفر صورت بگیرد. نیازی هم نیست که بازیکن جایگزین در آخرین لیست تیم حضور داشته باشد. تنها اصول مهم این است که نامه را کمیته پزشکی فیفا تایید کند و برای فیفا محرز شود که مصدومیت واقعی بوده است. بازیکن جانشین هم باید با همان شماره بازیکن مصدوم وارد لیست شود. ضمنا اسم او باید بلافاصله به دبیرکل فیفا اطلاع داده شود.

 

در جام جهانی قبلی هم بازیکنانی مثل شکودران مصطفی از آلمان و نیمار از برزیل در میانه راه دچار مصدومیت شدند و هیچ بازیکنی در لیست جای آنها را نگرفت.

 

بدین ترتیب شانسی برای ملی پوش شماره 24 تیم ایران جهت حضور در فهرست تیم در بازی های آتی جام جهانی وجود نخواهد داشت.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۲۴۰۹۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تبریک اینستاگرامی رییس فیفا به قهرمانی تیم ملی فوتسال ایران

به گزارش خبرنگار مهر، جیانی اینفانتینو رییس فدراسیون بین‌المللی فوتبال با انتشار عکسی از تیم ملی ایران در استوری اینستاگرام خود نسبت به قهرمانی ملی‌پوشان فوتسال در جام ملت‌های ۲۰۲۴ فوتسال واکنش نشان داد و گفت: «به تیم ملی ایران بابت قهرمانی در آسیا و صعود به جام جهانی فوتسال تبریک می‌گویم».

شایان ذکر است تیم ملی فوتسال ایران با کسب پیروزی ۴ بر یک مقابل تایلند در فینال جام ملت‌های ۲۰۲۴ فوتسال آسیا برای سیزدهمین بار با کاپ قهرمانی این رقابت‌ها جشن گرفت.

کد خبر 6091746

دیگر خبرها

  • مصدومیت شجاع خلیل زاده پس از برخورد با بازیکن استقلال؛ هشت بخیه و دندانی که شکست!
  • دوری سرجینیو دست از میادین تا سال 2025؛ آینده نامشخص مدافع آمریکایی در پی مصدومیت
  • کاپیتان استقلال برابر تراکتور بازی می‌کند
  • تصمیم قطعی؛ قلم قرمز قلعه‌نویی روی نام ۲ بازیکن نامدار
  • نقشه عجیب بارسا: فروش جانشین مسی به عربستان
  • دعوت ۱۸ بازیکن به اردوی تیم ملی والیبال/ عبادی پور در لیست جایی ندارد
  • لیورپول محمد صلاح را در لیست فروش گذاشت
  • مهم ترین نکته لیست تیم ملی والیبال؛ میلاد عبادی‌ پور خط خورد!
  • رسمی؛ لیست نهایی تیم ملی والیبال اعلام شد
  • تبریک اینستاگرامی رییس فیفا به قهرمانی تیم ملی فوتسال ایران