Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-09@02:11:20 GMT

جزئیات سلسله حملات عملیات پهپادی و موشکی یمن

تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۲۴۱۹۰۸

جزئیات سلسله حملات عملیات پهپادی و موشکی یمن

یگان موشکی و پهپادی ارتش یمن و انصارالله امروز با انجام عملیاتی مشترک، مواضع شبه نظامیان وابسته به ائتلاف سعودی را سواحل غربی یمن هدف قرار دادند.

خبرگزاری فارس: عملیات مشترک موشکی و پهپادی ارتش یمن و انصارالله در پایگاه‌های شبه نظامیان ائتلاف سعودی طی هفته‌های اخیر افزایش پیدا کرده است.

در همین راستا، شبکه خبری المسیره گزارش داد که نیرو‌های ارتش یمن و انصارالله امروز سلسله حملاتی را در سواحل غربی این کشور انجام دادند که در پی آن چندین نفر از عناصر وابسته به شبه نظامیان کشته و زخمی شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ارتش یمن و انصارالله حملات موشکی خود به عربستان را از ابتدای سال ۲۰۱۸ که می‌‏توان آن را «سال موشکی» یمن نامید، به شدت افزایش و چندین نقطه حساس عربستان را در عمق خاک این کشور هدف قرار داده‎اند.

نکته جالب توجه در خصوص توان دفاعی موشکی یمن در سال جاری میلادی، همین عملیات پهپادی ارتش یمن و انصارالله است که از طریق پهپاد‌هایی مانند «قاصف ۱» که قادر به طی کردن مسافت‎های طولانی است، می‌توانند اهداف مورد نظر در خاک عربستان را هدف قرار دهند.

نیرو‌های یمنی در تاریخ ۱۱ آوریل با اجرای عملیات پهپادی، فرودگاه اب‌ها در منطقه عسیر واقع در جنوب عربستان را هدف قرار دادند که این مساله موجب نگرانی مسئولان فرودگاه شده است؛ به‌گونه‌ای که مسئولان پروازی فرودگاه اب‌ها از ترس عملیات مشترک موشکی و پهپادی، مجبور به لغو پرواز‌های خود و انتقال مسیر پرواز‌ها به فرودگاه‌‏های ریاض، جازان و جده شده بودند.

اواخر سال ۹۵ بود که پهپاد تهاجمی «قاصف -۱» ساخت یمنی‌ها رونمایی شد و سید عبدالملک الحوثی رهبر انصارالله یمن وعده داده بود که این پهپاد باید ارتقاء یابد تا بتواند مسافت‌های طولانی را طی کند و امروز می‌بینیم که یمنی‎ها به این وعده نیز جامه عمل پوشانده‎ و با پهپاد قاصف ۱، به تاسیسات نفتی «آرامکو» در «جیزان» حمله کردند.

لینک کوتاه خبر: farda.fr/003UMg

منبع: فردا

کلیدواژه: یمن ائتلاف سعودی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۲۴۱۹۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایگاه آمریکایی: خریداران پهپادها و تجهیزات ایرانی به صف شدند

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، پایگاه تحلیلی نظامی «Breaking Defense» در گزارشی به ارزیابی یکی از پیامد‌های جهانی عملیات موشکی پهپادی «وعده صادق» پرداخته و آورده است باوجود همکاری و مقابله گسترده چند کشور در کنار اسرائیل با تسلیحات پرتاب شده تهران، اما علاقه جهانی به پهپاد‌های ایرانی رو به کاهش نیست و تحلیلگران می‌گویند بازار پراشتیاقی در سراسر جهان برای دسترسی و خرید پهپاد‌های به نسبت ارزان و کارآمد ایران وجود دارد.

نویسنده گزارش آورده است: شاید اسرائیل و متحدانش توانسته باشند با تعداد زیادی از ۳۰۰ پهپاد و موشکی که ایران در حمله بی‌سابقه خود به اسرائیل پرتاب کرد، مقابله کنند، اما به نظر کارشناسان این امر مشتریان پرنده‌های بدون سرنشین تهران را منصرف نکرده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تداوم حملات موشکی و پهپادی حزب‌الله لبنان
  • حملات موشکی و خمپاره‌ای مقاومت فلسطین به نظامیان صهیونیست
  • حملات پهپادی و موشکی حزب‌الله به دو مقر ارتش اسرائیل
  • انصارالله یمن، رژیم صهیونیستی را تهدید کرد
  • درگیری شدید مقاومت فلسطین و ارتش اسرائیل در شرق رفح/ شمار شهدای غزه به ۳۴ هزار و ۷۸۹ تن رسید/ حمله گسترده پهپادی و موشکی حزب الله به مواضع ارتش اسرائیل
  • درگیری شدید مقاومت فلسطین و ارتش اسرائیل در شرق رفح/ شمار شهدای غزه به ۳۴ هزار و ۷۸۹ نفر رسید/ حمله گسترده پهپادی و موشکی حزب الله به مواضع ارتش اسرائیل
  • حمله موشکی مقاومت عراق به بندر عسقلان اسرائیل/ اعلام آغاز مرحله چهارم نبرد انصارالله یمن علیه اسرائیل/ بازداشت یک نظامی آمریکا توسط روسیه/ تهدید دادگاه لاهه توسط ۱۲ سناتور آمریکایی
  • حمله موشکی گردان‌های قدس به «سدیروت» و «مفلاسیم»
  • رسانه آمریکایی: خریداران پهپادها و تجهیزات ایرانی به صف شدند
  • پایگاه آمریکایی: خریداران پهپادها و تجهیزات ایرانی به صف شدند