Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-28@21:56:26 GMT

صحیح ترین استفاده از کرم‌های ضد آفتاب در تابستان

تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۲۴۷۴۱۳

سیدمهدی طبایی در ارتباط با اینکه در فصل تابستان مصرف چه نوع کرم‌های ضدآفتابی توصیه می‌شود، اظهار داشت: آفتاب اثر مضری بر سلامت پوست داشته و یکی از فاکتورهای قطعی خطر در دنیای پزشکی به شمار می‌رود.

وی افزود: شُلی و پیری پوست، ایجاد لک بر روی پوست و ایجاد و تشدید سرطان پوست، ارتباط مستقیمی با تابش نور خورشید دارد، بنابراین در فصول گرم که تابش نور خورشید بیشتر است، محافظت از پوست امری ضروری به شمار می‌رود، همچنین استفاده از لباس‌های پوشیده با بافت مناسب، کلاه نقابدار، عینک آفتابی مناسب و کرم‌های ضدآفتاب توصیه می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رئیس جهاد دانشگاهی دانشگاه علوم پزشکی تهران ادامه داد: استفاده از کرم‌های ضدآفتاب بستگی به جنس پوست و سن فرد دارد و از دوران کودکی و نوزادی نیز این کرم‌ها قابل استفاده است و آنچه که حائز اهمیت بوده، تهیه این کرم‌ها از مواد استاندارد و دارا بون مجوز از وزارت بهداشت است. 

طبایی خاطرنشان کرد: مردم برای تهیه این کرم‌های ضدآفتاب باید تنها به داروخانه‌ها مراجعه کنند و افراد جوان به دلیل اینکه پوست چرب‌تری داشته و مستعد آکنه هستند، کرم‌های ضدآفتاب بدون روغن برای آنها توصیه می‌شود، همچنین افراد دارای پوست حساس، کرم‌های ضدآفتابی که حساسیت‌زدایی کمتری دارند پیشنهاد می‌شود. 

این متخصص پوست تأکید کرد:‌ افراد باید استفاده از کرم‌های ضدآفتاب را هر دو تا سه ساعت یکبار تکرار کنند و اس‌پی‌اف کرم ضدآفتاب نیز بهتر است برای محافظت بیشتر، عدد 50 به بالا باشد تا پوشش بهتری برای پوست در مقابل آفتاب ایجاد کنند. 

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: پوست سرطان نور خورشید دانشگاه علوم پزشکی استاندارد وزارت بهداشت پوشش پوست پوشش دانشگاه علوم پزشکی تهران سرطان وزارت بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۲۴۷۴۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اوقات شرعی ۸ اردیبهشت به افق شهرکرد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری.
اذان ظهر ۱۲:۰۴
غروب آفتاب ۱۸:۴۵
اذان مغرب ۱۹:۰۳
نیمه شب شرعی ۲۳:۲۰
اذان صبح فردا ۰۳:۵۶
طلوع آفتاب فردا ۰۵:۲۳

دیگر خبرها

  • ضرورت مدیریت صحیح منابع آبی در فصل زراعی/ مدیران پای کار باشند
  • کمبود این ویتامین باعث سرطان پروستات و سرطان سینه می‌شود
  • مدیریت صحیح پسماند حلقه مفقوده چهارمحال‌ و بختیاری/تهدیدی که می‌تواند به فرصت تبدیل شود
  • اوقات شرعی ۹ اردیبهشت به افق شهرکرد
  • ارتباط ویتامین B12 با جوش و آکنه صورت
  • اوقات شرعی نهم اردیبهشت در سمنان
  • معیار انتخاب یک ضد آفتاب مناسب/ مصرف ضد آفتاب در مادران باردار و کودکان چگونه است؟
  • جنبش «همبستگی با غزه» گوش مدعیان دموکراسی را کر کرده است
  • اوقات شرعی ۸ اردیبهشت به افق شهرکرد
  • شیوه صحیح استفاده از محصولات مراقبت پوستی برای تاثیرگذاری بیشتر