Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-06@20:50:21 GMT

کاشت برنج در لرستان ممنوع است

تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۲۵۲۷۰۴

کاشت برنج در لرستان ممنوع است

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان گفت: کاشت برنج جز در استان‌های گیلان و مازندران در بقیه نقاط کشور ممنوع است و طی روزهای آینده با افراد سودجو به‌شدت برخورد قانونی می‌شود. ۲۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۲ استانها لرستان نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، رضا میرزایی صبح امروز در جمع خبرنگاران بابیان اینکه کم‌آبی در منطقه بیرانشهر به علت احداث سد ایوشان کذب محض است و هیچ‌گونه ارتباطی به سد ایوشان ندارد اظهار داشت: از ابتدای سال آبی جاری تاکنون به‌طور مستمر سازمان هواشناسی و وزارت نیرو موضوع کاهش بارندگی‌ها، وقوع خشک‌سالی، بحران آب و همچنین عدم کشت محصولات آب‌دوست را از طریق رسانه ملی، مطبوعات و سایر رسانه‌های جمعی اطلاع‌رسانی  کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: سد ایوشان بر اساس دبی سیلاب‌های زمستانه طراحی‌شده و دبی پایه رودخانه و حق آبه زیست‌محیطی آن به‌طور طبیعی در بستر رودخانه در جریان است؛ علیرغم اخطارهای مکرر آب منطقه‌ای مبنی بر عدم کاشت برنج و سایر محصولات آب‌دوست به علت کمبود آب، متأسفانه اهالی منطقه از پل هرو تا منطقه چغلوندی در سطح وسیعی اقدام به کاشت برنج، سیب‌زمینی، هندوانه و صیفی‌جات کرده‌اند که رودخانه به‌هیچ‌وجه ظرفیت این‌همه کشت برنج و سایر محصولات آب‌دوست را ندارد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان عنوان کرد: این افراد که تعدادی از آن‌ها از استان‌های هم‌جوار و سایر شهرستان‌های دیگر هستند، منطقه را با بحران کم‌آبی مواجه کرده که با این وضعیت خشک شدن رودخانه کشکان در پایین‌دست در طی ماه‌های آینده محتمل است.

وی بابیان اینکه تأمین آب شرب مردم اولویت اصلی آب منطقه‌ای است تصریح کرد: حدود 40 درصد از حجم مخزن سد ایوشان خالی است و آبی برای رهاسازی محصولات آب‌دوست و برنج‌کاری پایین‌دست ندارد.

میرزایی گفت: بر اساس بخشنامه هیئت‌وزیران و تصمیمات کارگروه ملی سازگاری با کم‌آبی، کاشت برنج به‌جز در استان‌های گیلان و مازندران در بقیه نقاط ممنوع است، با افرادی که اقدام به تحریک مردم منطقه جهت کاشت محصولات آب‌دوست و ایجاد بحران می‌کنند و همچنین افراد سودجویی که به‌طور غیرمجاز اقدام به نصب موتور تلمبه‌های غیرمجاز در بالادست کرده و منطقه را با بحران کم‌آبی مواجه کرده‌اند طی روزهای آینده به‌شدت برخورد قانونی خواهد شد.

انتهای پیام/م

R41450/P1486/S6,72/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۲۵۲۷۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انجام نخستین عمل جراحی نخاع در خرمشهر

نخستین عمل جراحی برای کاشت پمپ نخاعی بر روی یک بیمار در مرکز جراحی فخر النساء شهرستان خرمشهر انجام شد.

مرادی فوق تخصص کنترل درد گفت: پمپ نخاعی برای بیمارانی که مبتلا به بیماری ام اس یا بر اثر تصادف دچار ضایعه‌های نخاعی شده اند جهت کنترل درد، نصب می‌شود.

به گفته او  پیش از آن بیماران برای انجام کاشت پمپ نخاعی راهی تهران یا استان‌های دیگر میشدند. علت آن نیاز مراکز جراحی به تجهیزات پیشرفته پزشکی بود.

مرکز جراحی فخر النساء ۵ سالی است که تحت اشراف دفتر آیت الله العظمی سیستانی فعالیت درمانی خود را در خرمشهر آغاز کرد و توانسته با تجهیزات به روز و جذب پزشکان متخصص و فوق تخصص از سراسر کشورر عمل‌های جراحی گوناگونی را در این مرکز جراحی انجام دهد.

باشگاه خبرنگاران جوان آبادان آبادان

دیگر خبرها

  • کاشت بیش از ۶۵۰ اصله نهال در ورودی شهر بوشهر
  • روند رو به رشد تولیدات کشاورزی لرستان
  • انجام نخستین عمل جراحی نخاع در خرمشهر
  • رشد تولید محصولات کشاورزی در لرستان
  • سبزتر شدن فضای سبز حاشیه بزرگراه آزادگان تهران
  • ثبت زندگی سلاطین کوهستان در ارتفاعات برفی سوادکوه + فیلم
  • کاشت ساختمان در پارک‌های تهران؛ ممنوع یا مجاز؟
  • ببینید | ناخن طلا برای کاشت برای خانم‌های پولدار!
  • امدادرسانی به ۲۴۰ شهروند گرفتار در سیل/مردم به هشدارها توجه کنند
  • یکپارچه‌سازی اراضی کشاورزی؛ گل یا پوچ