Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-02@03:44:20 GMT

واکسینه شدن ۱۲ هزار رأس دام در نهبندان

تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۲۵۴۷۶۴

واکسینه شدن ۱۲ هزار رأس دام در نهبندان

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛راه انجام رئیس شبکه دامپزشکی نهبندان گفت:در سه ماهه نخست امسال ۱۲ هزار و ۳۴۵ رأس دام سبک در ۲۷ واحد دامی در معرض خطر شهرستان نهبندان علیه بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک واکسینه شدند.

 

وی افزود:بیماری  PPR یا طاعون نشخوارکنندگان کوچک یک بیماری ویروسی به شدت مسری است و در گله‌هایی که واکسن دریافت نکرده باشند با اولین برخورد گله‌های گوسفند و بز با این بیماری،کاهش تولید و تلفات ۵۰ تا ۸۰ درصدی به بار می آید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

راه انجام گفت:مهمترین علائم این بیماری آغاز ناگهانی تب،افسردگی،سختی تنفس،ریزش ترشحات از چشم و بینی،تورم و زخم دهان، سرفه، آنتریت،پنومونی و اسهال بدبو است که با ایجاد تلفات بالا در دام های جوان، تحمیل هزینه های درمان و افت تولید در گله، خسارات اقتصادی قابل ملاحظه ای به وجود می آورد.

 

رئیس شبکه دامپزشکی نهبندان بیان کرد:بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک از بیماری‌های مشترک بین انسان و دام محسوب نمی‌شود اما در صورت شیوع آن خسارات فراوانی به جمعیت دامی و حیات‌وحش وارد خواهد شد.

 

وی ادامه داد:اجرای طرح واکسیناسیون در کانون‌های سال‌های گذشته،دام‌های واقع در حاشیه مناطق حفاظت‌شده حیات‌وحش و جمعیت‌های پرتراکم از اقدامات پیشگیرانه شبکه دامپزشکی شهرستان در زمینه پیشگیری از شیوع بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک است.

 

راه انجام به دامداران توصیه کرد با رعایت شرایط بهداشتی از جمله کنترل تردد افراد متفرقه،کنترل تردد خودروها و همچنین رعایت اصول قرنطینه ای در مورد دام های تازه وارد به گله، جلوگیری از ارتباط دام سالم با دام آلوده، حذف دام های مبتلا و معدوم سازی بهداشتی دام های تلف شده،ضد عفونی اطراف دامداری و داخل دامداری با مواد ضد عفونی کننده مؤثر، بیماریابی و اطلاع رسانی به موقع به شبکه دامپزشکی در جهت کنترل بیماری به یاری شبکه دامپزشکی آمده و از بروز خسارات اقتصادی جلوگیری کنند.

انتهای پیام/غ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دامپزشکی علوم پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۲۵۴۷۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ویرانی خانه ها بر اثر طوفان و گردباد کانزاس آمریکا

مقامات ایالتی اعلام کردند گردبادی عصر روز گذشته (سه‌شنبه) مناطقی را درنوردید و به چندین سازه آسیب رساند.

همچنین «سی‌بی‌اس نیوز» گزارش داد نیروهای امدادی در حال ارزیابی خسارات طوفان هستند.

تاکنون مرگ یک تن در حوادث مرتبط با طوفان و گردباد تایید شده است. همچنین سه نفر دیگر مصدوم شده‌اند اما وضعیت آنها وخیم نیست.

گردباد علاوه بر خانه‌ها و پنج ساختمان دیگر را ویران کرده و منجر به قطعی برق نیز شده است.

طوفان های روز گذشته در پی گردبادهای دو روز قبل در ایالت اکلاهما رخ داد که منجر به کشته شدن چهار نفر و زخمی شدن بیش از ۱۰۰ نفر دیگر شد.

به گزارش آناتولی، در اوایل هفته، گردبادهایی به «نبراسکا» و «آیووا» نیز رسیدند که منجر به کشته شدن یک تن و برجا ماندن خسارات گسترده شدند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • خسارت ۱۰۰۰ میلیاردی بارش‌های اخیر به بخش کشاورزی جنوب کرمان
  • اخذ اسناد ۹۷۶ هکتاری بستر رودخانه حاجی عرب در استان قزوین
  • ویرانی خانه ها بر اثر طوفان و گردباد کانزاس آمریکا
  • جلوگیری از فعالیت یک اتاق غیر مجاز کشتار دام در تیران و کرون
  • واکسیناسیون ۱۰ هزار و ۷۴۴ قلاده سگ در قزوین
  • کشف ۸۵۰ کیلوگرم گوشت و آلایش‌های غیربهداشتی و غیرقابل مصرف دام و طیور
  • موردی از تب کریمه کنگو در لرستان مشاهده نشده است
  • گوشت قرمز از مراکز معتبر و موردتایید دامپزشکی تهیه شود
  • کاهش کانون‌های بیماری آبله در استان ایلام
  • مقاومت کسب و کارهای کوچک اینستاگرامی در مقابل فیلترینگ