Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صداوسيما از اسلام آباد ؛ گروهک تروریستی تحریک طالبان پاکستان «قاری عمر رحمان» ملقب به «استاد فاتح» را بعنوان سرکرده جدید خود معرفی کرد.
برخی از منابع خبری آگاه اعلام کردند: این تصمیم در نشست شورای مرکزی این گروهک تروریستی در منطقه «مراوره» افغانستان اتخاذ شده است.
این منابع اعلام کردند: نشستی از اعضای ارشد و شورای مرکزی تحریک طالبان پاکستان در منزل «قاری فضل الرحمان» یکی از رهبران برجسته طالبان پاکستان در منطقه «مراوره» در استان «کنر» افغانستان برگزار شده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


«قاری عمر رحمان» بعنوان مغز متفکر حمله تروریستی به «ژنرال پرویز مشرف» فرمانده وقت ارتش پاکستان در سال 2004 شناخته می شود.
وی همچنین در سال 2007 هنگام بازگشت از افغانستان، حملات تروریستی خطرناکی در منطقه «سوات» پاکستان انجام داده بود اما پس از آغاز عملیات نظامی در سال 2009 در مناطق مذکور، وی به همراه دیگر همدستانش به افغانستان گریخت و در خاک آن کشور مخفی شد.
وی همچنین در برنامه ریزی حمله تروریستی 1 دسامبر 2017 به سازمان کشاورزی خیبرپختونخوا در شهر «پیشاور» دست داشته است.
شایان ذکر است که «ملا فضل الله» سرکرده سابق تحریک طالبان پاکستان در حمله پهپادی هفته گذشته آمریکا در منطقه «کنر» افغانستان کشته شد.
خبر کشته شدن این تروریست برجسته از سوی مقامات برجسته افغانستان و آمریکا تایید شده است.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: طالبان پاکستان افغانستان ملا فضل الله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۲۵۶۲۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزادی ۶۳ پناهجوی افغان از بازداشت پلیس در پاکستان

کنسولگری افغانستان در شهر کراچی پاکستان اعلام کرد ۶۳ پناهجوی افغان از بازداشت پلیس آزاد شده‌اند. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «عبدالجبار تخاری» سرکنسول حکومت افغانستان در کراچی اظهار داشت 63 پناهجویی که در مسیر بازگشت به افغانستان بازداشت شده بودند پس از تلاش‌ها، آزاد شدند.

وی افزود این پناهجویان بدون دلیل موجهی در منطقه «گوتکی» در ایالت «سند» پاکستان بازداشت شده بودند.

تخاری تاکید کرد پناهجویان بازداشت شده با وساطت کنسولگری افغانستان آزاد و به کشورشان بازگشتند.

کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان نیز پیش از این در گزارشی اعلام کرده بود بازداشت پناهجویان افغان توسط نهادهای امنیتی پاکستان به شدت افزایش یافته است.

بر اساس آمار کنسولگری افغانستان در کراچی از نیمه فروردین ماه سال جاری تاکنون بیش از 4 هزار پناهجوی افغان شامل زنان و کودکان از زندان‌های پاکستان آزاد شدند و به افغانستان بازگشتند.

محرومیت 80 درصدی کودکان پناهجوی افغان از تحصیل در پاکستانآزادی 89 پناهجوی افغان از زندان‌های پاکستانبرنامه جهانی غذا: هزاران خانواده پناهجوی افغان دست خالی از پاکستان اخراج شده‌اند

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • طالبان سه کشور همسایه را به حمایت از داعش متهم کرد | همسایه سوم کدام است؟
  • کابل: هیچ گروه تروریستی در افغانستان فعال نیست
  • طالبان: سه کشور همسایه زمینه داعش در منطقه را فراهم کرده‌اند
  • آزادی ۶۳ پناهجوی افغان از بازداشت پلیس در پاکستان
  • درانی: پاکستان بیشتر از هند از ناحیه افغانستان آسیب دیده است
  • رئیسی: خون شهدای حمله تروریستی دمشق موجب ذلت رژیم صهیونیستی شد
  • آمریکا مهاجم فرودگاه کابل را به افغانستان منتقل کرده بود
  • نماینده ویژه پاکستان درامور افغانستان: ایران و چین شرکای معتمد ما هستند
  • طالبان: تلاش کابل-مسکو می‌تواند جلوی تهدیدات را بگیرد
  • روسیه: نشست درباره افغانستان باید در هماهنگی با کابل باشد