Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، ماجرای زیر آب رفتن مدرسه ای در منطقه «سیلاخور» با احداث سد مروک و همچنین تخریب مدرسه ای دیگر در این منطقه از سوی شرکت آب منطقه ای لرستان موضوعی بود که در شورای آموزش و پرورش لرستان مطرح شد، تا این امر موجب واکنش استاندار و تعیین ضرب الااجل برای آب منطقه ای شود تا اقدامات لازم را برای رفع این مشکل انجام دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدرسه ای که زیر آب رفت

نصرالله نوید مدیرآموزش و پرورش سیلاخور در این جلسه در سخنانی با بیان اینکه بیش از چهار سال بوده که مدیر آموزش و پرورش سیلاخور هستم و از روند زیر آب رفتن این مدرسه کاملا اطلاع دارم، اظهار داشت: سد «مروک» بیش از چهار سال است که آبگیری شده است، روستای «گوشه» در این منطقه با آبگیری سد زیر آب رفت و به تبع دو مدرسه که در این منطقه وجود داشت یکی کامل زیر آب رفت و دیگری قابل استفاده بود.

وی با بیان اینکه در این مدت پیگیری های زیادی برای تعیین تکلیف این دو مدرسه صورت گرفت، گفت: استاندار وقت چندین بار در این منطقه جلسه تشکیل دادند و دو سال پیش در شورای آموزش پرورش این موضوع مطرح شد و مهلت ۱۰ روزه برای تعیین تکلیف آن داده شد.

مدیرآموزش و پرورش «سیلاخور» با اشاره به اینکه مدیرعامل وقت شرکت آب منطقه ای لرستان در این جلسه قول مساعد دادند که مشکل را رفع کنند، گفت: این در حالیست که تا کنون بهانه گیری های این شرکت به گونه ای بوده که دست آموزش و پرورش به جایی بند نشده است.

آب منطقه ای مدرسه دوم را نیز تخریب کرد

نوید در ادامه سخنان خود با بیان اینکه تمام اهالی منطقه پول املاک، زمین ها و باغات خود را گرفته اند و این در حالیست که هنوز تکلیف آموزش و پرورش در این زمینه مشخص نشده است، گفت: مدیرعامل جدید آب منطقه ای لرستان نیز در نامه جدید دستور پرداخت را داده اند.

وی با بیان اینکه در این دستور مطرح شده که مدرسه دیگر که در این منطقه قرار دارد و قابل استفاده است باید تخریب شود، افزود: شرکت آب منطقه ای لرستان پرداخت این اعتبار را مشروط به تخریب این مدرسه کرده اند.

مدیر آموزش و پرورش «سیلاخور» با اشاره به اینکه دستور پرداخت مدیرعامل شرکت آب منطقه ای لرستان مساوی شد با بولدوزر و تخریب مدرسه قابل استفاده، گفت: این مدرسه ۵۰۰ تا ۶۰۰ متر با روستای جدید فاصله داشت که تخریب شده است.

نوید با بیان اینکه در حال حاضر ما با یک نامه دستور پرداخت، یک مدرسه تخریب شده و یک کانکس بدون سرویس بهداشتی و امکانات در فصل زمستان مانده ایم، گفت: ما از مدرسه ای که از سوی شرکت آب منطقه ای تخریب شد می توانستیم استفاده کنیم و فاصله آن با روستای جدید ۵۰۰ متر است، آب منطقه ای مدرسه را تخریب کرده است، پول مدرسه قبلی را هم که زیر آب رفته است نداده است.

ضرب الاجل استاندار لرستان برای «رضا میرزایی»

رضا میرزایی مدیرعامل شرکت آب منطقه ای لرستان در این جلسه با بیان اینکه تخریب این مدرسه در زمان من نبوده و مربوط به مدیرعامل قبلی این شرکت است.

این سخن رضا میرزایی موجب واکنش استاندار لرستان شد تا وی در سخنانی بگوید: شما به خاطر سد مدرسه را خراب کرده اید، من نبودم یعنی چه؟ اداره شما این کار را انجام داده است، من نبودم حرف بی ربطی است.

وی ادامه داد: بیان این مطلب یک حرف بی ربط است، من نبودم یعنی چه؟ تنها تشکیلات مستمر در دنیا دولت ها هستند، شما نیز جزء این دولت هستید و این اتفاق افتاده است.

استاندار لرستان با بیان اینکه مدرسه را به هر دلیلی خراب کرده اید و باید دوباره آن را بسازید، گفت: تا اول مهرماه مدرسه را باید بسازید و تحویل آموزش و پرورش بدهید.

خادمی خطاب به معاون عمرانی استانداری لرستان گفت: اگر این امر صورت نگرفت از محل اعتبارات استانی آب منطقه ای این اعتبار کسر شود و به آموزش و پرورش پرداخت شود.

وی با بیان اینکه نمی شود که شما دستور پرداخت بدهید، مدرسه جدید را هم خراب کنید و الان نیز به ما بگوید که کسی پیگیری نکرد و پول در حساب بوده است، گفت: شما آنجا را دچار مشکل کرده اید، باید بروید مشکل مدرسه را حل کنید.

کد خبر 4324860

منبع: مهر

کلیدواژه: آموزش و پرورش لرستان استاندار لرستان شرکت آب منطقه ای لرستان راهپیمایی روز قدس بوشهر گرگان شهرکرد مشهد شیراز عید سعید فطر یاسوج ماه مبارك رمضان روز جهانی قدس خرم آباد بیرجند سانحه تصادف نماز عید سعید فطر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۲۵۷۱۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۵ هزار دانش‌آموز ایلامی در مرحله اول آزمون سراسری شرکت کردند

ایسنا/ایلام مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام از شرکت ۱۵ هزار دانش آموز در مرحله‌ی اول آزمون سراسری در این استان خبر داد.

«علی درویشی» در بازدید از حوزه‌های آزمون سراسری در شهرستان های بدره و ملکشاهی اظهار کرد: حدود ۱۵ هزار نفر داوطلب برای پذیرش در دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی در استان ایلام با هم به رقابت می پردازند که از این تعداد آموزش و پرورش استان متولی برگزاری آزمون برای ۵ هزار و ۹۹۰ داوطلب است.

وی گفت: نوبت اول کنکور سراسری ۱۴۰۳ در پنج گروه آزمایشی علوم ریاضی، علوم انسانی، علوم تجربی، هنر و زبان های خارجی  در روزهای پنجشنبه و جمعه  ۶ و ۷  اردیبهشت ماه  برگزار می‌گردد. 

مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام تصریح کرد: در شش شهرستان آبدانان، دهلران، چرداول، ملکشاهی، ایوان و بدره و در ۴۸ حوزه  امتحانی آموزش و پرورش مجری برگزاری این آزمون است.

درویشی گفت:  از ۵ هزار و ۹۹۰ نفری که آموزش و پرورش  میزبان آنان در مرحله ی اول آزمون است ۳ هزار و ۷۲۵ نفر دختر و ۲ هزار ۲۶۵ داوطلب پسر هستند.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • اقدامات قابل توجه دولت سیزدهم در حوزه مدرسه‌سازی جای قدردانی دارد
  • شهریه مدارس غیردولتی شفاف می‌شود/ جزئیات اجرای نظارت آنلاین
  • تمام مدارس غیردولتی استان کرمان شهریه‌های متفاوتی دارند
  • معاون وزیر آموزش و پرورش: ۱۶ طرح عفاف و حجاب در مدارس در حال اجرا ست
  • معاون پرورشی آموزش و پرورش: اجرای طرح عفاف و حجاب در ۶۰۰ هزار مدرسه دخترانه / «دخترانی که پای روایت ما نباشند، پای روایت دشمن می‌نشینند»
  • ۱۵ هزار دانش‌آموز ایلامی در مرحله اول آزمون سراسری شرکت کردند
  • اجرای ۱۶ طرح عفاف و حجاب در مدارس
  • معاون پرورشی آموزش و پرورش: اجرای طرح های عفاف و حجاب در ۶۰۰ هزار مدرسه دخترانه / دخترانی که پای روایت‌ ما نباشند، پای روایت دشمن می نشینند
  • ساخت ۵۰ مدارس تخریب شده در زلزله‌های خوی
  • ۸۸ مدرسه شهرستان بیرجند دو نوبته است/نیاز به ۱۰۹ کلاس درس