Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-05-07@02:15:23 GMT

شاخص کل ۱۹۷۰ واحد دیگر بالا رفت

تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۲۵۹۱۶۷

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما در معاملات امروز سرمایه گذاران بورسی بیش از 2 میلیارد برگه سهم ،حق تقدم و سایر دارایی های مالی را دست به دست کردند که ارزش این مبادلات بالغ بر ۵۲۸ میلیارد تومان بود.
در بازار روز سه شنبه نمادهای ملی مس، فولاد مبارکه، تاپیکو، گسترش نفت و گاز پارسیان، چادرملو، گل گهر و سرمایه گذاری امید با بیشترین تاثیر مثبت بر شاخص رشد هزار و ۹۷۰ واحدی شاخص کل را ثبت کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این متغیر در پایان معاملات امروز در رقم ۱۰۶ هزار و ۵۰۴ واحد قرار گرفت.
همچنین شاخص های بازار اول و دوم نیز به ترتیب هزار و ۹۰۲ واحد و هزار و ۵۴۰ واحد صعودی شدند.
برترین گروه های صنعتی بازار نیز با بیشترین رشد حجم و ارزش معاملات متعلق به صنایع فلزات اساسی، شیمیایی و کانه فلزی بود.
صدرنشینی بازار نیز با بیشترین رشد قیمت متعلق به نمادهای ملی مس، تولید مواد اولیه دارو پخش، معدنی و صنعتی صبانور، فنرسازی خاور، کارت اعتباری کیش، پرداخت الکترونیک سامان کیش و کشاورزی و دامپروری مگسال بود.
در مقابل نمادهای ایران خودرو دیزل، داروسازی زهراوی، کاشی پارس، سیمان کردستان، درخشان تهران، داده پردازی ایران و حمل و نفت پتروشیمی با بیشترین کاهش قیمت در انتهای جدول معاملات قرار گرفتند.
سرمایه گذاران بورسی امروز برای خرید سهام پرداخت الکترونیک سامان کیش، سرمایه گذاری امید، چادرملو، اوراق مشارکت شهرداری سبزوار، کارت اعتباری ایران کیش، بورس اوراق بهادار تهران و گروه پتروشیمی سرمایه گذاری ایرانیان بیشترین تقاضا را ثبت کردند.
در مقابل اوراق مشارکت رایان سایپا، اوراق مشارکت شهرداری سبزوار، اوراق مشارکت شهرداری تهران و اوراق صکوک سایپا با بیشترین عرضه ها و طولانی ترین صف های فروش به کار خود پایان دادند.
در بازار امروز ملی مس با معامله بیش از ۱۶۳ میلیون سهم به ارزش ۵۶۹ میلیارد ریال بیشترین حجم و ارزش معاملات را ثبت کرد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: شاخص کل مسیر صعود معاملات واحد رشد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۲۵۹۱۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گزارش روزانه بورس ۱۶ اردیبهشت؛ افت ۵ هزار واحدی شاخص کل

به گزارش خبرنگار مهر، شاخص کل بورس در پایان معاملات امروز یکشنبه (۱۶ اردیبهشت) با افت ۵۱۸۵.۹۲ واحدی به ۲,۲۵۹,۷۳۱.۳۶ واحد رسید.

از تغییر شاخص‌های دیگر بورس می‌توان به رشد ۱۹۲.۹ واحدی شاخص کل هم‌وزن اشاره کرد.

همچنین حجم معاملات امروز ۸.۳۸۵ میلیارد سهم بود که طی ۳۰۴,۹۵۵ معامله دادوستد شد و ارزش کل این معاملات نیز به ۴۷,۴۸۵.۶۸۵ میلیارد ریال رسید.

ارزش کل بازار بورس نیز بالغ بر ۷۸,۰۵۳,۱۴۴.۴۶۶ میلیارد ریال شد.

شاخص کل فرا بورس ایران هم امروز با ۷ واحد افزایش، در ارتفاع ۲۵ هزار و ۲۰۱ واحد ایستاد. معامله گران در فرا بورس حدود ۳ میلیارد و ۶۶۰ میلیون سهم و اوراق مالی با انجام ۱۵۰ هزار معامله دادوستد کردند.

نمادهای آریا، توسن و غصینو بیشترین اثر مثبت و نمادهای مادیرا، وهور، سپیدار و بپاس بیشترین اثر منفی را بر شاخص فرا بورس داشتند.

کد خبر 6097161 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • شاخص بورس امروز ۱۷ اردیبهشت/افت ۲۰۶۴۷ واحدی
  • گزارش روزانه بورس ۱۷ اردیبهشت؛ شاخص کل ۲۰ هزار واحد ریخت
  • رمزخوانی از یکشنبه قرمز بورس
  • تابلوی بورس، تابلوی رکود
  • افت بیش از ۵ هزار واحدی شاخص بورس +نقشه
  • ریزش ۵ هزار واحدی شاخص بورس
  • گزارش روزانه بورس ۱۶ اردیبهشت؛ افت ۵ هزار واحدی شاخص کل
  • آینده بورس در چند پرده
  • پیش بینی بورس یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  •  پیش‌بینی بورس فردا ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳