Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جهان نيوز، در راستای سیاست‌­های ابلاغی اقتصاد مقاومتی در حوزه نوآوری و ایجاد بستر جهت استفاده از ظرفیت­‌های داخلی حوزه کشاورزی، این مهم در سازمان اقتصادی کوثر مورد بررسی قرار گرفت و در جهت استفاده از ظرفیت واحدهای نوآور جهت تجاری سازی ایده­‌ها، در گام نخست به برگزاری رویداد نوآورانه روناک در حوزه کشاورزی اقدام می­‌نماید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



معاون برنامه‌­ریزی و امور اقتصادی سازمان اقتصادی کوثر اظهار کرد: در دنیای امروز ساختار اقتصادی شرکت­‌ها با گذشته به طور اساسی تغییر کرده و شاخص‌های سخت افزاری و دارایی‌های مشهود كه دیروز در جایگاه یك بنگاه اقتصادی نقش تعیین­ كننده داشت، جای خود را به نوآوری و خلق محصولات جدید و دارایی‌های نرم افزاری داده است.

وی بیان داشت: توسعه اقتصادی بر پایه نوآوری و خلاقیت و استفاده از دانش، استوار است و تولید علم و دانش و بهره­ گیری و گسترش آن در سطح جامعه در تمام زمینه‌های اجتماعی، توانمندی و قدرت ایجاد می‌کند و كشورهایی كه بخش قابل ملاحظه ­ای از تولید علم و دانش را به خود اختصاص داده ­اند، از نظر صنعتی، توسعه ­یافته و از توان اقتصادی و سیاسی بالایی برخوردارند.
وکیلی در ادامه گفت: کشورهای توسعه­ یافته علاوه بر تقویت استفاده از مزیت‌های نسبی که غالباً متکی بر منابع طبیعی می‌باشند، به خلق ثروت متکی به نوآوری و دانش روی آورده‌اند.

وی با اشاره به استقبال اکوسیستم کارآفرینی جهت استفاده از ظرفیت شرکت­ های تابعه سازمان برای تجاری ­سازی ایده­ های حوزه کشاورزی که در مرحله ابتدایی رشد خود قرار دارند، افزود: سازمان اقتصادی کوثر نیز از رسوخ نوآوری در شرکت های تابعه در حوزه کشاورزی با هدف ایجاد ثروت استقبال می نماید.

 
حمایت از طرح­ های نوآور و مشارکت با بنگاه‌های اقتصادی دانش­ محور
یکی از راهکارهای حمایت از خودکفایی پایدار در محصولات استراتژیک
   معاون برنامه ­ریزی و امور اقتصادی سازمان اقتصادی کوثر تصریح کرد: واقعیت این است که یکی از علل اساسی زیاده‌روی در مصرف و همچنین تمایل مردم به مصرف کالاهای خارجی، پایین بودن کیفیت محصولات و کالاهای داخلی است و این مسأله در بلند مدت باعث سلب اطمینان مردم از کیفیت اکثر کالاهای داخلی شده است؛ بنابراین استفاده از دانش برای بهینه کردن کیفیت محصولات داخلی و حمایت از واحدهای نوآور می‌تواند ترغیب مردم را به مصرف کالاهای داخلی به همراه داشته باشد.

وی گفت: به این ترتیب، از یک سو وابستگی کشور به محصولات و ارز خارجی جهت واردات این کالاها کاهش می‌یابد و از سوی دیگر، با ارتقای کیفیت محصولات داخلی، زمینه‌ رقابت این کالاها با کالاهای مشابه در بازارهای خارجی فراهم می‌شود و در نهایت، با افزایش گستره‌ کالاهای صادراتی، آسیب‌پذیری کشور در برابر تحریم کالاهای صادراتی کاهش می‌یابد.

وکیلی با بیان این­که از مهمترین مزایای استفاده از ایده­ های نوآورانه ایرانی برای تولید کالای ملی و ارائه خدمات به مردم، قدرت سازگاری و تطبیق ایده ­ها و طرح­ های نوآورانه با شرایط اقتصادی اجتماعی و برخواستن آن­ها از نیازهای مبتنی بر الگوی زندگی و کسب و کار ایرانی اسلامی و معرفی به جامعه است، افزود: باید توجه داشت یکی از عوامل اساسی رشد تولید سرانه‌ ملی، حمایت از طرح ­های نوآور و مشارکت با بنگاه‌های اقتصادی دانش ­محور می ­باشد و در حقیقت، یکی از راه کارهای خودکفایی پایدار در محصولات استراتژیک، ارتقای فناوری و افزایش بهره‌وری عوامل تولید و استفاده از ظرفیت سازمان­ های بزرگ در جهت دانش ­بنیان نمودن تولیداتی است که ظرفیت آن­ها در شرکت­ ها وجود دارد.

وی ادامه داد: پایه و اساس این موضوع، ایجاد ساختارهایی است که شرایط را برای توسعه فعالیت های مبتنی بر دانش در سطوح مختلف سازمانی از طریق مشارکت با شرکت های کوچک و متوسط به وجود می آورد.

وکیلی در پایان از رویداد نوآورانه و استارتاپی کوثر (روناک) به عنوان فرصتی برای تزریق نوآوری و ایده­ های نو برای سازمان اقتصادی کوثر که دارای زیرساخت­ های تولیدی و شبکه­ های توزیعی در کل کشور می باشد، یاد کرد که امکان تجاری ­سازی ایده های ایرانی را مبتنی بر توانایی عوامل داخلی با هدف ایجاد ثروت فراهم می­ سازد.

معاون برنامه ­ریزی و امور اقتصادی سازمان اقتصادی کوثر افزود: روناک به صورت تخصصی اولین رویداد نوآورانه حوزه  کشاورزی در سطح کشور خواهد بود که توسط سازمان اقتصادی کوثر برگزار می ­شود.

لازم به ذکر است در این رویداد ۱۲۷ طرح و ایده در حوزه­ های مختلف کشاورزی، دامپروری، طیور و آبزیان توسط واحدهای نوآور مستقر در مراکز نوآوری و پارک های علم وفناوری ارائه و طی دو مرحله داوری توسط ۳ گروه از متخصصان حوزه­ های مختلف انجام شد. در نهایت ۴۰ طرح منتخب به رویداد روناک فرا خوانده شدند و از این تعداد ۷ طرح برتر بر اساس نظر داوران و نیاز سرمایه گذاران و شرکت­ های تابعه سازمان اقتصادی کوثر در حضور مدیران ارشد شرکت های تابعه گروه کشاورزی به ارائه طرح خود می­ پردازند تا بر این اساس نسبت به جذب سرمایه و تجاری ­سازی ایده خود مشارکت بُرد - بُرد را برای طرفین به همراه داشته باشد.

رویداد روناک با هدف شناسایی سیستماتیک ایده ­ها و طرح­ هایی است که در حوزه کشاورزی برای رسیدن به اهداف تجاري­ سازي و توليد ثروت و توسعه بخش کشاورزی با حمايت از نوآوري و خلاقيت و توسعه اقتصاد دانش ­بنيان در بخش کشاورزی و رونق اقتصاد محلي مبتني بر فناوري و توسعه كارآفريني با حمایت از ایجاد واحدهاي كوچك و متوسط دانش‌بنیان و فناور فعال در زمينه‌هاي كشاورزي، برگزار خواهد شد.
 

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۲۵۹۳۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تغییر نگاه‌ها به کوثر چشم انداز ما بوده است

به گزارش روابط عمومی سازمان اقتصادی کوثر دکتر ناصر فخاری مدیرعامل سازمان در پاسخ به پرسش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی ایثار مبنی بر تحلیل خدمات سازمان اقتصادی کوثر به جامعه ایثارگری، تصریح کرد: تغییر نگاه جامعه ایثارگری به سازمان اقتصادی کوثر به معنای افزایش رضایتمندی ایشان، چشم انداز فعالیت‌های مدیران کوثر بوده است.

وی در ادامه با اشاره به نقش محوری بنیاد شهید در انعکاس خدمات سازمان به خانواده معظم شهدا و ایثارگران انقلاب اسلامی افزود: به گواه آمار مستند و سخنان دکتر قاضی‌زاده‌هاشمی خدمات سازمان به جامعه هدف در دو سال اخیر با کل خدمات سازمان در دهه نود برابری می کند که البته این میزان در بازه ۹۱۲ روز خدمت و پس از گذشت یک سال دیگر از سخنان ریاست محترم بنیاد شهید و امور ایثارگران به دو برابر کل دهه نود افزایش داشته است. با این حال در صورتیکه بنیاد شهید محل تامین مالی خدمات ارائه شده نقش سازمان اقتصادی کوثر را شفاف نکند، تغییر نگاه به سازمان و تحولات آن قابل لمس نخواهد بود.

وی همچنین اعلام کرد: سود خالص سازمان بالغ بر سه و نیم برابر نسبت به گذشته افزایش داشته است. این چند برابری که از طریق ارتقاء شاخص‌های بهره‌وری، کاهش حیف و میل‌ها و پیشگیری از فساد تحقق یافته مستلزم چند برابر شدن خدمات سازمان اقتصادی کوثر به جامعه ایثارگری در دولت مردمی آیت الله رئیسی بوده است.

فخاری در نهایت در مورد تلاش سازمان برای محسوس شدن خدمات سازمان در جامعه هدف بنیاد اذعان کرد: حتی برخی خدمات سازمان بصورت مستقیم به جامعه ایثارگری (مانند اعطای بن کارت اتکا) در نظر گرفته شد که هنوز بسترهای لازم برای توزیع بن کارت‌های اعتباری فروشگاه‌های اتکا آماده نشده و در حال پیگیری هستیم.

کد خبر 849451 برچسب‌ها شهید ایثارگران

دیگر خبرها

  • رویداد ملی مساله محور «شروع» در دانشگاه کردستان آغاز شد
  • رویداد بین‌المللی «فارِس اواردز» برگزار می‌شود
  • رویداد بین‌المللی «فارِس اواردز ۲۰۲۴» برگزار می‌شود
  • تغییر نگاه‌ها به کوثر چشم انداز ما بوده است
  • راه‌یابی دو عضو کانون پرورش فکری به مسابقات لکوکاپ جهانی مسقط
  • رویداد «ایده بازار» در دانشگاه برگزار شود
  • رویداد«ایده بازار» برای مشارکت مردم در اقتصاد برگزار شود
  • داوری ۱۱۵ ایده در رویداد آموزشی «بوت کمپ» دانشگاه آزاد قم
  • معرفی تیم‌های برتر اولین استارت آپ دانش آموزی هنرستان‌های دخترانه گلستان
  • معرفی تیمهای برتر اولین استارت آپ دانش آموزی هنرستان های دخترانه گلستان