Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-05-04@04:37:53 GMT

اجازه ندهید فرزندتان شما را بزند

تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۲۶۵۷۰۸

اجازه ندهید فرزندتان شما را بزند

     سیما منادی روانشناس و مشاور اظهار کرد: برخی کودکان در سن ۲ تا ۴ سالگی در موقعیت‌هایی که رنجیده، خجالت زده و یا خسته هستند اقدام به کتک زدن والدین خود می کنند که توصیه می‌شود برای اصلاح این رفتار، مهارت‌های اجتماعی و الگوهای رفتاری مناسب پیش از ورود به مدرسه به آن‌ها آموزش داده شود. در ادامه این مطلب را به نقل از باشگاه خبرنگاران می‌خوانیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



اجازه ندهید فرزندتان شما را بزند

وی با اشاره به ارائه راهکارهایی برای مقابله با این نوع رفتار کودک در ادامه تصریح کرد: ترک کودک همراه با جدیت و بدون پرخاش توسط والدین، اولین راهکار مقابله با این نوع رفتار است که باید به آرامی به او بگویید تا زمانی که این گونه رفتار می‌کند، خواسته اش را اجابت نخواهید کرد و باید تا هنگام اصلاح رفتارش به او توجه نکنید.

منادی افزود: یک گفتگوی صمیمانه با فرزندتان درباره آسیب‌هایی که رفتارهای ناپسندش می‌تواند ایجاد کند و ابراز نگرانی و ناراحتی شما از این کار ناشایست، همچنین تنبیه وی به معنای محروم کردن او از کارهایی که دوست دارد نیز نقش بزرگی در کاهش رفتارهای ناپسند کودک از جمله کتک زدن والدین دارد.

این روانشناس بیان کرد: اگر کودک شما همسرتان را کتک می زند، سعی کنید برای مدتی او را نادیده گرفته و به همسر خود توجه کنید، البته این بی توجهی نباید به مدت طولانی باشد.

وی اضافه کرد: بسیاری از والدین ممکن است نسبت به این رفتار کودک حساسیتی نشان ندهند، زیرا آن‌ها معمولا این چنین استدلال می‌کنند که فرزندشان هنوز کوچک است و نیازی به برخورد جدی و مناسب با این رفتار او وجود ندارد و یا چون این رفتار صدمه‌ای برای آنان ایجاد نمی‌کند پس تداوم آن ایرادی ندارد.

منادی با تأکید براینکه توصیه می‌شود از همان سنین خردسالی مهارت‌های اجتماعی مناسب به کودک آموزش داده شود، افزود: یکی از بهترین زمان‌هایی که می‌توان الگوهای رفتاری مطلوب را در فرزندان تثبیت کرد، دوران خردسالی و سال‌های پیش از ورود به مدرسه است.

این روانشناس با بیان اینکه جلوگیری از تماشای فیلم‌های خشونت آمیز نقش مهمی در کاهش این رفتارها دارد،بیان کرد: وقتی کودک از این راه می خواهد به خواسته‌اش دست یابد تحت هیچ شرایطی کوتاه نیایید و خواسته‌اش را اجابت نکنید و در صورت اصرار نیز قاطعانه اما با مهربانی به او بگویید تا زمانی که این طور رفتار کنی من خواسته‌ات را انجام نخواهم داد. سپس به رفتار وی توجه کنید به محض آن که رفتار مطلوبی از خود نشان داد، او را مورد توجه و محبت خود قرار دهید.  منبع: باشگاه خبرنگاران 

منبع: پارسینه

کلیدواژه: تربیت کودک لجبازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۲۶۵۷۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حماس: از خواسته‌های اساسی خود کوتاه نخواهیم آمد

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین(حماس) بار دیگر بر پایبندی مقاومت به سه خواسته اصلی در هر توافق آتش‌بس تاکید کرد هرگز از این خواسته‌های اساسی کوتاه نخواهد آمد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، جنبش حماس اعلام کرد : هیئتی از حماس روز شنبه برای تکمیل مذاکرات در سایه تماسهای  اخیر با میانجیگران در مصر و قطر راهی قاهره می شود.

اشغالگران نتوانستند مانع از پوشش اخبار غزه به جهانیان شوندالاخبار فاش کرد: جزئیات پیشنهاد رژیم صهیونیستی به حماس

حماس  افزود بر روح مثبتی(انعطاف پذیری) که هنگام بررسی پیشنهاد آتش بس که اخیرا دریافت کردیم، تاکید می‌کنیم.

این جنبش تاکید کرد حماس و گروههای مقاومت دیگر مصمم هستند توافقی به دست آید که توقف تجاوزات و عقب نشینی اشغالگران و بازگشت آوارگان را محقق کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حماس: از خواسته‌های اساسی خود کوتاه نخواهیم آمد
  • ژابی آلونسو: برای جشن گرفتن زود است؛ رم می‌تواند کامبک بزند
  • پادشاهی در تهران که دستورات عجیب صادر می کرد | گفت و گو با پادشاه عجیب را از دست ندهید
  • رفتار جونمردانه کریستیانو رونالدو با سادیو مانه
  • پادشاهی که دستورات عجیب صادر می کرد | گفت و گو با پادشاه عجیب را از دست ندهید
  • راز محبوبیت کریستیانو رونالدو
  • با رزرو تور کیش، این نمایشگاه‌های جذاب جزیره را در 1403 از دست ندهید
  • فصل گلدهی دشت های غربی پایتخت را از دست ندهید | تماشای ریواس های تالون تا شقایق های اخترآباد
  • ترفندهای کاربردی تربیتی برای جلوگیری از لجبازی کودک
  • کین: بلینگام سعی داشت تمرکزم را در صحنه پنالتی بر هم بزند