Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-02@03:43:37 GMT

تقویت غرور و نشاط اجتماعی با دستاوردهای ورزشی

تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۲۶۹۴۴۳

تقویت غرور و نشاط اجتماعی با دستاوردهای ورزشی

تهران- ایرنا- تیم ملی فوتبال ایران در نخستین دیدار خود در جام جهانی روسیه2018 توانست این بازی را با پیروزی پشت سر بگذارد. درپی این موفقیت مردم با همبستگی ملی در سراسر کشور به خیابان‌ها آمدند و به جشن و شادمانی پرداختند تا از این طریق فارغ از تعلقات قومی، زبانی و منطقه‌ای، همبستگی ملی و نشاط اجتماعی خود را نشان دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش گروه اطلاع رسانی ایرنا؛ «درخشش بهترین های دنیای فوتبال در جام جهانی 2018 روسیه، شهید چمران؛ مدافع وطن و رزمنده جهان اسلام و نقش زباله ها در تخریب محیط زیست» از جمله مهمترین موضوعاتی است که در مطبوعات امروز(چهارشنبه) برجسته شده است.

** درخشش بهترین های دنیای فوتبال در جام جهانی 2018 روسیه
جام جهانی 2018 روسیه از 24 خرداد با میزبانی روسیه آغاز شد. تیم ملی فوتبال ایران در «گروه بی» با تیم های اسپانیا، پرتغال و مراکش همگروه شد و مردان فوتبال ایران در نخستین بازی خود در برابر تیم قدرتمند مراکش از جان مایه گذاشتند و با درخشش خود شادی و شعف را بر دل مردم ایران نشاندند.

روزنامه «ایران» در یادداشتی با عنوان ««شگفتی» را بسازید!» که به قلم حامد جیرودی روزنامه نگار نگاشته شد، آورده است: تیم ملی فوتبال ایران در دومین بازی خود در جام جهانی 2018 روسیه، از ساعت 22:30 دقیقه امشب در کازان به مصاف تیم ملی اسپانیا می‌رود. دیداری سرنوشت‌ساز که می‌تواند به یکی از روزهای تاریخی فوتبال ایران بدل شود. دیداری که به قول سید جلال طالبی سرمربی سابق تیم ملی در جام جهانی 1998 فرانسه که چندی پیش به روزنامه ایران آمده بود، مسابقه‌ای است که شاید فقط در تورنمنتی در ابعاد جام جهانی نصیب تیم ملی شود و ما باید از بازی مقابل بهترین بازیکنان فوتبال جهان لذت ببریم. حرف آقا جلال متین و درست اما حالا شرایط به گونه‌ای رقم خورده که نتیجه دیدار با اسپانیا هم برای ما بسیار حیاتی و سرنوشت ساز است.

در ادامه این یادداشت می خوانیم: ماتادورها در حالی راهی جام جهانی شدند که یولن لوپتگی سرمربیگری این تیم را برعهده داشت اما پس از اینکه اعلام شد این مربی به‌عنوان سرمربی فصل آینده رئال مادرید انتخاب شده است، فدراسیون فوتبال اسپانیا او را قبل از آغاز جام جهانی از کار برکنار کرد و هدایت لاروخا را به فرناندو هیرو سپرد تا کاپیتان پیشین رئال مادرید و مدافع سابق اسپانیا، روی نیمکت این تیم بنشیند. اسپانیا در اولین بازی خود با مربی جدیدش در حال پیروزی بر پرتغال بود اما کریستیانو رونالدو ابرستاره فوتبال جهان، با ضربه ایستگاهی خود دروازه داوید دخه آ را باز کرد تا اسپانیا شانس پیروزی در این بازی را از دست بدهد و این تیم با یک تساوی حالا می‌خواهد با کسب پیروزی برابر ایران، موقعیت خود را در گروه B مستحکم‌تر کند.

روزنامه «جوان» در یادداشتی با عنوان «جنگنده‌ باشیم نه رؤیا پرداز» نوشت: فوتبال ایران به یک بزنگاه تاریخی دیگر رسیده و مصاف با اسپانیا قهرمان جهان آن هم جام جهانی می‌تواند آدرنالین خون علاقه‌مندان به ورزش فوتبال را به بالاترین حد ممکن برساند. پیروزی مقابل مراکش هم مزید بر علت شده تا در بازی امشب مقابل ماتادورها، انتظارات میلیون‌ها ایرانی از کرش و شاگردانش بالا برود به طوری که در 72 ساعتی که از بازی اول می‌گذرد، رؤیاپردازی‌هایمان برای بازی دوم را بیشتر کرده تا جایی که امروز خیلی‌ها انتظار دارند که تیم ملی فوتبال کشورمان بتواند اسپانیا را هم شکست دهد و در روسیه همان تیمی باشد که خیلی‌ها وقتی نامش را می‌شنوند، یاد شگفتی بیفتند. این رؤیاپردازی‌ها کار را به جایی رسانده که تصور می‌شود در صورتی که تیم ملی کشورمان مقابل اسپانیا نتواند کاری از پیش ببرد، فضای یأس و ناامیدی فوتبال را دربر می‌گیرد و از این شکست به عنوان یک نقطه تاریک در فوتبال یاد می‌شود!

در ادامه این یادداشت که به قلم سعید احمدیان نگاشته شد، می خوانیم: بازی با اسپانیا برخلاف جوی که این روزها به راه افتاده، یکی از سخت‌ترین بازی‌های تاریخ فوتبال کشورمان است. این را هم کرش سرد و گرم چشیده به خوبی می‌داند و ملی‌پوشان هم قطعاً توجیه شده‌اند که با فراموشی بازی مقابل مراکش، در مصاف با اسپانیا تلاشی دوچندان داشته باشند. پیروزی مقابل مراکش هرچند روحیه تیم ملی و انگیزه برای کسب یک نتیجه تاریخی دیگر در برابر اسپانیا را به بالاترین حد ممکن رسانده، اما این مسئله نباید باعث شود فاصله‌ای را که فوتبال اسپانیا با ایران دارد فراموش کنیم، فاصله‌ای که شاید سال‌های زیادی طول بکشد تا کشورمان به آن برسد. به همین خاطر توقع برد مقابل اسپانیا، نه تنها کمکی به ملی‌پوشان نمی‌کند، بلکه همانطور که اشاره شد آنها را بیشتر از همیشه زیر فشار قرار می‌دهد.

روزنامه «اعتماد» در یادداشتی با عنوان «نیاز ملی به شادی را دریابیم» که به قلم محسن غرویان نگاشته شد، می خوانیم: درباره بازی ایران و مراکش این روزها نوشته‌های زیادی در مطبوعات به چشم می‌خورد. جنبه فنی کار به کنار، اما درباره جنبه غیرفنی این مسابقه، باید بگویم من هم مثل سایر ایرانیان علاقه‌ای به شادی و نشاط ملی دارم. یکی از خالصانه‌ترین شادی‌های ملت ما از طریق پیروزی ورزشکاران ما در صحنه‌های بین‌المللی شکل می‌گیرد که البته فوتبال از این حیث در راس همه ورزش‌هاست. به هر حال عرق ملی و علاقه انسان به وطنش در این پیروزی‌ها تجلی می‌کند. نکته مهم این است که شادی گسترده مردم در قبال این پیروزی‌ها، واقعا نشان می‌دهد که مردم ما به این شادی‌ها نیاز شدید دارند.

در ادامه این یادداشت آمده است: اینکه فوتبالیست‌های ما می‌توانند این شادابی و نشاط را در قلب‌ مردم ایجاد کنند، بسیار ارزشمند است. دولت و مسوولان ما باید از این فوتبالیست‌ها تجلیل کنند و همچنین باید به این نکته دقت کنند که چرا با یک پیروزی تیم ملی فوتبال ایران، مردم ما این طور به خیابان‌ها می‌ریزند و شادی می‌کنند. برای رفع این «نیاز به شادی» باید برنامه‌ریزی کرد. نکته دیگری که باید به آن توجه کرد، نقش وحدت‌بخش فوتبال در میان ایرانیان است. ما اگر نگاهی جامعه‌شناسانه و مردم‌شناسانه به کشور خودمان داشته باشیم، مذاق عمومی را با واکنشی که مردم به پیروزی ایران مقابل مراکش داشتند، بهتر می‌توانیم درک کنیم. حرکت زیبای آقای رییس‌جمهور هم که لباس تیم ملی را به تن کردند و در کنار ملت ایران قرار گرفتند، جای سپاس و تشکر دارد.

** شهید چمران؛ مدافع وطن و رزمنده جهان اسلام
31 خرداد سالروز شهادت مصطفی اسوه مقاومت و حرکت است، بزرگمردی که برای دفاع از وطن و تاثیر گذاری در جهان اسلام به مبارزه با نظام سلطه پرداخت و با تبعیت از امام خمینی(ره) تمام تجربه های خود را در خدمت انقلاب گذاشت و اینگونه تا همیشه تاریخ ماندگار شد.

روزنامه «اطلاعات» در گزارشی با عنوان «شهید چمران، نابغه جنگ و عارف شب‏‌های نبرد» نوشت: زندگی سیاسی دکتر مصطفی چمران به عنوان یکی از مؤثرترین شخصیت های تراز اول نهضت اسلامی، در دو مقطع زمانی و با رویکردی جدید مورد پژوهش قرار گرفته است. شهید چمران در اسفند ماه سال 1311 ماه سال هـ . ش در خانواده ای مذهبی در محله سر پولک تهران به دنیا آمد. چمران دبستان را در مدرسه انتصاریه نزدیک پامنار و دبیرستان را ابتدا در مدرسه دارالفنون و سپس در دبیرستان البرز به اتمام رساند. در سال 32 به دانشکده فنی دانشگاه تهران در رشته الکترونیک پذیرفته شد و در سال 36 با درجه شاگرد اولی فارغ التحصیل شد. شهید چمران فعالیت های سیاسی خود را از سال آخر دبیرستان در مدرسه البرز در سال تحصیلی 32-1331 شروع کرد و از همان دوران به طور مرتب در اکثر جلسات انجمن اسلامی دانشجویان حضوری فعال داشت.

در ادامه این گزارش آمده است: شهید چمران در دوران حضور خود در جنوب لبنان با فعالیتهای بسیار توانست تشکیلات مردمی تحت عنوان حرکته المحرومین شامل شیعیان جنوب این کشور را سازماندهی و راه اندازی کند. او سپس از بین اعضای حرکة المحرومین سازمان نظامی امل را تشکیل داد. به موازات این گونه اقدامات، شهید چمران دو نشریه صوت المحرومین و صوت الامل که جنبه تئوریک و خبری داشت را منتشر کرد. فعالیتهای شهید چمران در لبنان روز به روز در حال گسترش بود تا اینکه با سفر امام موسی صدر به لیبی و مفقود شدن وی و همراهانش نقطه عطفی در مبارزات وی و سایر مبارزان لبنانی انجام گرفت و آنان را برای ادامه راهی که امام موسی صدر آغاز کننده آن بود بیش از پیش منسجم تر کرد.

در سحرگاه 31 خرداد ایرج رستمی فرمانده منطقه دهلاویه و از یاران نزدیک شهید چمران به شهادت رسید و او از این حادثه بسیار متأثر و غمگین شد و سید احمد مقدم پور را به جای شهید رستمی به رزمندگان معرفی کرد و به همه سنگرها سرکشی و با همه رزمندگان خداحافظی و دیده بوسی کرد و به خط مقدم جبهه با دشمن بعثی رفت. در خط مقدم در حال یادآوری نکاتی به سایر رزمندگان بود که مبادا کسی از نقطه ای که او هست جلوتر برود، ترکش خمپاره ، به پشت سرش اصابت کرد که بلافاصله او را با آمبولانس به بیمارستان سوسنگرد منتقل کردند، لکن روح ملکوتی او به نزد خدای خویش شتافت و ندای پروردگارش را لبیک گفت.

روزنامه «رسالت» در مطلبی با عنوان «راز موفقیت شهید چمران اعتماد به جوانان بود» به گفت وگو با مهدی چمران پرداخت و نوشت: شهید دکتر چمران شخصیتی چند بعدی بود. من معتقدم که او از علی علیه السلام الگو گرفته بود و چند بعدی بودن او یک نعمت الهی و نبوغ بود که به او عطا شده بود چون این مسائل را به هر کسی نمی دهند. می دانید که امام علی علیه السلام یک شخصیت کاملا چند بعدی بودند. در میدان جنگ آنگونه شجاعانه می جنگید که کسی همتای او و مقابل او نمی توانست بایستد و کسی یارای مقاومت در مقابل او را نداشت ولی در مقابل اشک یتیمان آب می شد. در مقابل یک ظالم ستمگر بسیار باصلابت ظاهر می شد ولی ناله های شبانگاهی که داخل نخلستان می کرد مشهور است. در وسط بحبوحه جنگ ناگهان او زیباترین جمله ها و خطبه ها را سر می دهد و ادا می کند و به زبان می آورد و آن را در نهج البلاغه می بینیم و ادبیات خاصی که عرفان دارد.

در ادامه این گفت وگو می خوانیم: شهید چمران فصل تازه ای از خودباوری و اعتماد به جوانان و متخصصان داخلی را در فضای نظامی آن روزهای کشور پدید آورد که این روند تا امروز ادامه دارد. چمران تهران بود. نیمه شعبان روز پنجشنبه بود که در قرارگاه لشکر 15 زرهی در مورد امام زمان سخنرانی کرد که سخنرانی بسیار زیبایی هم بود. قصد داشت روز شنبه در مسجد ارک برای یک شهید لبنانی بنام علی عباس سخنرانی کند که صبح روز شنبه به من گفت برویم اهواز. ساعت 2 بعدازظهر گفتند هواپیمای سی130 آمده و آماده است. آمدیم و هواپیما پرواز کرد و ساعت 6 اهواز رسیدیم. در فرودگاه کسی خبر نداشت تا اتومبیلی دنبالمان بیاید و ما سوار جیپ جنگی یکی از کارکنان فرودگاه شدیم و به ستاد رفتیم. آن شب در ستاد صحبت های بسیاری با ما کرد و آخرین کلامش این بود که بعد از من آبرویم را حفظ کنید...

روزنامه «جام جم» با درج مطلبی با عنوان ««چ» چند بعدی» به گفت وگو با مهدی چمران پرداخت و نوشت: در ارتباط با شهید دکتر چمران باید خیلی اذعان و اعتراف کنم برای شناساندن او در جامعه، فعالیت ارزشمند و عمیقی صورت نپذیرفته است. ابعاد مختلف زندگی چند بعدی و شخصیت جامع اضداد او برای جامعه ما بخوبی باز نشده است. فکر می‌کنم اصلا باید نهضتی را با عنوان «چمران را از نو باید شناخت» تشکیل دهیم و این هم از ضروریات جامعه ماست، نه این‌که به عنوان یک کار تشریفاتی به آن نگاه کنیم. این مساله یکی از نیازهای جامعه کنونی ما بویژه نسل جوان و آینده دار ماست تا ما بتوانیم بحث هویت را بیشتر و بهتر مطرح کنیم و واقعا هویت مکتبی و ملی خودمان را که بشدت موردتهاجم هم واقع شده، زنده نگه داریم و نشان دهیم.

در ادامه این گفت وگو آمده است: شهید چمران در درجه اول یک دانشمند بزرگ بود. دانشمندی که در زمان خودش افرادی در کل دنیا پیدا نمی‌شدند که همتای او باشند. او از آمریکا و با دانشمندان روسی و دانشمندان فرانسوی در ارتباط علمی بود. او موفق به دریافت درجه دکترا در رشته فیزیک پلاسما شد. اگر به همین یک مورد هم درباره ایشان اکتفا کنیم، یکی از مفاخر بزرگ ملی ماست. منتهی درعین این‌که یک دانشمند است، یک مبارز و فرمانده شجاع و بی نظیر در جنگ‌های چریکی و غیرچریکی هم بود. او به صورت تئوری و عملی این موضوع را در مصر آموخت و آموزش‌های نظامی دیده بود. پس از آن هم هفت سال در مقابل اسرائیل در جنوب لبنان واقعا ایستاده بود. نه این‌که مثل برخی ژست این مبارزه را بگیرد، واقعا جنگیده بود و برای اولین بار در تاریخ، تانک‌های اسرائیلی را با یک طراحی بسیار زیبا و با تعداد محدودی از یاران خودش با سلاح‌های سبک مثل کلاشینکف و آرپی جی هفت در ارتفاعات تل مسعود در منطقه بیت الجبیل جنوب لبنان به آتش می‌کشد و اسرائیلی‌ها را از لبنان بیرون می‌کند. اما این دلاوری‌ها متاسفانه در تاریخ مکتوم مانده است.

** نقش زباله ها در تخریب محیط زیست
امروزه زباله و تولید انبوهی از آن به اشکال مختلف با زندگی بشر همراه شده است. زباله‌ها شامل مواد آلی و فساد پذیر، شیشه، پلاستیک، لاستیک، فلزات، کاغذ و مقوا و... هستند که می تواند مشکل های بسیاری را برای محیط زیست به همراه داشته باشد. فرهنگ‌سازی در سطح وسیع و مداوم در خصوص ضرورت تفکیک و بازیافت زباله برای جلب مشارکت بیشتر مردم و حمایت بیشتر دولت ضرورت دارد تا با نگاه ملی به این امر و با نگرشی علمی و با به کارگیری تجارب مفید ملی و جهانی بتوان برای رفع معضل زباله به نتیجه رسید.

روزنامه «ایران» در گزارشی با عنوان «زیباترین شهرهای شمال در تسخیر زباله‌» نوشت: زیباترین شهرهای کشور در مازندران به تسخیر زباله‌ درآمده‌؛ آمارها نشان می‌دهد، زباله‌ در آینده‌ای نه‌چندان دور، سلامت ساکنان ساحل‌نشین خزر را خواهند بلعید. دراین‌شرایط، مازندران در مقایسه با دو استان شمالی دیگر(گلستان و گیلان)، اوضاعی به مراتب خطرناک تر دارد. در جهان به طور میانگین روزانه هر فرد 350-300 گرم زباله تولید می‌کند و در ایران هر فرد روزانه به طور میانگین 600گرم زباله تولید می‌کند و متوسط این آمار در ساری مرکزمازندران حدود 800گرم ودر برخی از ایام سال تا بیش‌از یکهزار گرم نیز برآورد شده است. اگرچه تولید این مقدار زباله متعلق به مردم بومی مازندران نیست بلکه نمایی از گردشگری ناپایداری است که توانسته شمال زیبا را به زباله‌دانی تبدیل کند.

در ادامه این گزارش می خوانیم: هر بار که شرایط زباله‌های استان به مرز بحران می‌رسد دست اندرکاران و متولیان امر از فرهنگ‌سازی در این باره به‌عنوان راهکاری جهت حل مشکل سخن می‌گویند. راهکاری که تنها در مرحله حرف باقی مانده و هیچ گاه عینیت نیافته است.همه این مسئولان بحث اجرایی شدن طرح تفکیک زباله از مبدأ را مطرح می‌کنند بی‌آنکه در این باره قدمی برای اجرا برداشته شود. البته چند باری در برخی از شهرها این طرح به صورت نیم بند اجرا شد ودر ادامه نیمه کاره رها شد. به‌ نظر می‌رسد، بیشتر راهکارهای ارائه شده تاکنون بر پایه بایدها و بشودها بوده تا اینکه عزم جدی برای رفع این معضل باشد. متولیان امر براین باورند که اجرای این طرح باید از منازل آغاز شود و در این طرح خانواده‌ها نقش مهمی دارند اما اینکه چرا در راه اجرای همین راهبرد سنگ اندازی‌هایی صورت می‌گیرد، ابهام بزرگی است که تاکنون جوابی برایش پیدا نشده است. هنوز هیچ کس نمی‌داند چرا از مجموع 3 هزار تن زباله استان تنها عدد نازل 5 درصد تفکیک می‌شود.

روزنامه «اعتماد» در یادداشت با عنوان ««زباله» نیازمند فکری اساسی است» که به قلم رضا قدیمی مدیرعامل اسبق سازمان خدمات اجتماعی و شرکت ساماندهی مشاغل شهرداری نگاشته شد، آمده است: یکی از معضلات شهری که در طول سال‌های اخیر و با وجود توسعه شهرها کمتر به آن توجه شده، موضوع بازیافت و تفکیک زباله و مشاغل کاذبی است که از این راه ایجاد شده است. واقعیت این است که شهروندان ما چندان تمایلی به تفکیک زباله‌ها از مبدا ندارند. شاید به این دلیل که پیش خود می‌گویند مگر زباله‌هایی که تفکیک می‌کنند چقدر ارزش مالی دارد که خود را درگیر آن کنند؟ در حالی که اگر به ابعاد اجتماعی این موضوع و همچنین حجم بالای مبادلات مالی نهایی این زباله‌ها نگاه کنیم مسلما دیدگاه‌مان تغییر خواهد کرد. چرا که امروز تعداد زیادی از هموطنان‌مان به دلیل شرایط بد اقتصادی به شهرهای بزرگ هجوم می‌آورند و با حاشیه‌نشینی به شغل کاذب زباله‌گردی می‌پردازند که بخش زیادی از آنها را کودکان و نوجوانان تشکیل می‌دهند.

در ادامه این یادداشت آمده است: کوتاه سخن آنکه باید فکری اساسی برای زباله و چرخه معیوب بازیافت آن در شهرهای بزرگ‌مان بکنیم. چرا که نه تنها در حالت کنونی ثروتی عظیم را از دست می‌دهیم که حتی کودکان و نوجوانان و جوانان کم‌برخوردار شهرمان را نیز در معرض خطر انواع آلودگی‌ها و مشاغل کاذب و آسیب‌های اجتماعی منتسب به آن قرار می‌دهیم. به امید آنکه مسوولان و متولیان مربوطه به دور از سیاسی‌گری و شعار‌زدگی یک‌بار برای همیشه فکری عاجل و تصمیمی قاطع برای حل این گره پیچیده و در‌هم‌تنیده شهری کشورمان بکنند.

روزنامه «صبح نو» در یادداشتی با عنوان «از صنعت بازیافت غافلیم» نوشت: صنعت بازیافت در دنیا ارزش‌افزوده بالایی دارد. در عین اقتصادی بودن می‌تواند به میزان بالا تولید اشتغال کند؛ برای کمک به اشتغال و اقتصاد کشور یکی از مواردی است که مورد غفلت واقع شده است و می‌شود با سرمایه‌گذاری صحیح در این حوزه بهره‌برداری خوبی از آن داشت. وقتی موضوع پسماندهای شهری مطرح می‌شود، نقش شهروندان در میزان تولید پسماند و تفکیک آن هم مطرح می‌شود. بارها بر این موضوع تاکید شده است که شهروندان در سبک زندگی خود به خصوص در رابطه با مصرف کیسه‌های پلاستیک باید توجه ویژه‌ای کنند، چرا که پلاستیک از مواد نفتی مشتق می‌شود و از سویی رها شدن آن در طبیعت آسیب جدی به محیط زیست وارد می‌کند. ضمن اینکه یک ماده مصرفی غیرضروری است که در زندگی روزمره ما ١٢-١٠ دقیقه عمر دارد که در این فاصله اقلام خریداری شده را از فروشگاه به منزل می‌رساند.

در ادامه این یادداشت که به قلم علی مریدی مدیرکل دفتر آب و خاک سازمان حفاظت محیط زیست نگاشته شده، می خوانیم: در سال‌های اخیر مردم نگاه متفاوت‌تری نسبت به موضوع پسماند پیدا کرده‌اند و بسیاری از شهروندان فرهنگ تفکیک زباله از مبدا را دارند و مسائل مختلف را رعایت می‌کنند، اما وقتی این مسائل در سطح کلان رعایت نمی‌شود، انگیزه این افراد هم از بین می‌رود، به این دلیل که اقدامات آنها نتیجه‌بخش نیست. یکی از راهکارهای کوتاه‌مدتی که می‌شود برای مدیریت پسماند به کار گرفت، احیا و گسترش غرفه‌های بازیافت در سطح شهر توسط شهرداری است که شهروندان بتوانند پسماند تفکیک شده خود را تحویل این غرفه‌ها دهند، این موضوع برای شهرداری کمترین هزینه را دارد چرا که جمع‌آوری پسماندهای تفکیک‌شده از درب منازل هزینه به مراتب بیشتری برای شهرداری دارد.

پژوهش**9117**2002**9131

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي تحليل روزنامه ها اجتماعي و فرهنگي 30 خرداد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۲۶۹۴۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امیدآفرینی در جامعه یکی از مهمترین دستاوردهای تلاش‌ها و تولیدات کارگران عزیز کشور است

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی صبح امروز سه‌شنبه هم‌زمان با روز کارگر، در سی و پنجمین جشنواره امتنان از کارگران، گروه‌های کار و واحدهای نمونه با تبریک این روز به همه جامعه بزرگ و محترم کارگری کشور، برگزاری این مراسم پس از دیدار کارگران با رهبر معظم انقلاب را فرصتی مغتنم برای اطلاع و پیگیری از منویات و رهنمودهای ایشان نسبت به موضوع کار و کارگران و تلاش در جهت تمهید ساز و کارهای اجرای این رهنمودها دانست.

رئیس جمهور با اشاره به برگزاری این مراسم در کارخانه‌ای بزرگ که محصولاتی قابل عرضه برای بازارهای داخلی و خارجی دارد، محصولات تولید شده در این کارخانه را گواه توانایی و تلاش کارگران و مهندسان و نیز نشان‌دهنده وجود توانمندی در کشور برای انجام کارهای بزرگ دانست و گفت: البته نباید به همین میزان بسنده کرد.

دکتر رئیسی دستاورد دیگر تلاش‌ها و تولیدات این کارخانه و دیگر واحدهای تولیدی کشور را امیدآفرینی با وجود تحریم‌ها و فشارها و برخی کاستی‌ها توصیف کرد که همواره مورد تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز بوده است و افزود: مسئله امیدآفرینی به تعبیری ترجمان همان شعار ارزشمند «ما پای کار ایران هستیم» شما کارگران عزیز و محترم است که با روحیه ارزشمندتان همانطور که دشمن را در عرصه‌های مختلف ناکام گذاشتید در عرصه اقتصادی نیز ناکام گذاشتید و خواهید گذاشت.

رئیس جمهور با تاکید بر ضرورت به عمل آمدن همه حمایت‌های حقوقی، مالی و اجتماعی از کار و کارگر در جهت ارتقای کیفی و کمی روزانه تولید اظهار داشت: ملت ایران و کارگران ما نشان داده‌اند که می‌توانند تولیداتی داشته باشند که کیفیت آن از همه استانداردهای ضروری و جهانی بالاتر باشد، چنانکه در سفر اخیر ما به سریلانکا مهندسان و متخصصان سریلانکایی تاکید داشتند که کار متخصصان ایرانی در ساخت سد و نیروگاه در آن کشور از نظر فناوری و علم‌پایه بودن کاملا به‌روز و حتی بی‌نظیر بوده و برای اولین بار در منطقه کاری با این سطح از تکنولوژی اجرا شده است.

خبر تکمیل می‌شود ... .

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • لزوم تقویت فرهنگ کار تیمی در سیستان و بلوچستان
  • تقویت زیرساخت‌های ورزشی شهر صدرا
  • زیرساخت‌های ورزشی شهر صدرا تقویت می‌شوند
  • معلمان ورزشکار نشاط را به مدارس تزریق می کنند
  • انتقال تجارب و دستاوردهای شرکت‌های دانش‌بنیان حوزه شیلات به تاجیکستان
  • بازدید مدیران عالی وزارت تعاون و سازمان تامین اجتماعی از غرفه بانک رفاه کارگران در نمایشگاه ایران اکسپو
  • امیدآفرینی در جامعه یکی از مهمترین دستاوردهای کارگران عزیز کشور است
  • امیدآفرینی در جامعه یکی از مهمترین دستاوردهای تلاش‌ها و تولیدات کارگران عزیز کشور است
  • اجرای ۱۶ پروژه شاخص در مجتمع گردشگری صفه/ برای توسعه صنعت نشاط و تفریح تلاش می‌کنیم
  • حضور رسانه‌های ترکیه در نمایشگاه دستاوردهای نظامی ایران